Piki, a kedves "szemünk fénye"
Szöveges ítélet
Az autó szerelem volt az első látásra, majd ezután másfél-két évnyi epekedés következett, mire meglett, pont olyan szín, motor, felszereltség, belső kialakítás, amire vágytam: "szahara ezüst" (szerintem bézs, a forgalmi szerint olivzöld (!!)) metál, világos belsővel és bronz műszerfallal, 1,8-as benzines motorral és Exclusive felszereltséggel. Nincs benne automata váltó, tempomat, üvegtető, bőr és sötétített ablakok.
Imádom a hangulatát, a tágasságát, a barátságosságát, a kényelmét. Alacsony fordulaton kicsit lomhának érzem, de ha picit kipörgetem, megy mint a golyó, a végsebessége jóval 180 km/ó fölött van, így kényelmesen lehet vele autózni bőven a büntetendő kategórián túl is...
Jönnek a közhelyek: igazi családi kocsi, hátul a három egyforma fotelnek ma sincs párja, csak a legnagyobb egyterűek hozzák ezt a kényelmet. A csomagtartó hatalmas, az első szakasz páratlanul tágas, szellős és üde.
A motor az én ízlésemnek kicsit hangos, és újabban elkezdtek némileg zörögni a hátsó ülések, valamint a kalaptartó. Ez engem azért zavar, mert viszonylag sokat ülök benne egyedül. Az egész autóval a legnagyobb fenntartásom eleinte az volt, hogy van naponta többször is be kell fordulnom a Fillér utcából a Nyúl utcába, ami egy szűk kanyar, és pont itt ronda hepehupák vannak az útfelületen. No, itt az előző autóimhoz képest lélegzetelállító módon beleng a kocsiszekrény, ezt nehéz volt megszokni. De normál úton, normál kanyarokban kellemesen viselkedik, nem bizonytalan, nem libeg, nem billeg. Hozzátartozik, hogy nem vagyok egy duhaj sofőr, óvatosan indulok, óvatosan fékezek, de a kettő között tempósan haladok. A szerelő szerint a fékbetétek még ma, 60e km-nél is maradhatnak, ez jellemzi a vezetési stílusomat.
A fogyasztásával elégedett vagyok, az utóbbi 3e km-en szinte csak városban, ott is csak rövid utakra, félig hegymenetben használtam, néha némi autópályával vegyítve, így 11,3 liter lett az összesített átlagfogyasztás. Tavaly nyáron voltunk öt személlyel, tetőboxszal hosszú autós nyaraláson, 8e km-t mentün k egy hónap alatt, ott 10 liter volt az átlag. Autópályán, 130 körüli tempónál 9 liter, vidéki úton 7,5 liter a fogyasztás. Ez nem dízel színvonal, de én soha nem tudtam volna kiautózni egy HDi árkülönbségét, így be kellett érnem ezzel. Azért vettem 1,8-ast, mert a 90 lovas 1,6 -ost gyengének éreztem (elnézést minden kedves 1,6-os márkatárstól...)
Ami szomorú: az értékvesztése. Amikor én vettem, a listaára 5,1m lett volna, bő egy évesen nekem 3,6m-t kellett fizetnem érte. Most eladni készülök, és látom, hogy megint rengeteget veszített az értékéből. Annyi pénzért pedig ezzel a felszereltséggel és kényelemmel igazi ajándék lesz az új gazdájának.
Hibalista
- Jobb oldali visszapillantó tükör behajtó motor, garanciális, amúgy 70e lett volna.
- Jobb első kerékcsapágy csere, 30e Ft
- Ablaktörlő lapátok cseréje körben, 8e Ft
- Fényszóróizzó-csere 60e km-nél, 2e Ft
- Amúgy csak a rendes szerviz, ott is csak az előírt dolgok.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Őrmező (az első pár hónapban, amíg garanciális volt -- én másfél évesen vettem, a 2 éves kiterjesztett garanciát a Citroen Őrmező intézte el nekem). Korrektek, de drágán dolgoztak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
A két év letelte után a II. kerületi Kapy úti kis független franciaautó-szervizbe hordom, ez a legkorrektebb társaság, akikkel valaha dolgom volt, pedig 1988 óta vagy hat autót hordam különböző szervizekbe.
Ma néhány aprósággal vittem el hozzájuk, többek között a futómű felől érkező kattanással. Átvizsgálták az autót, a futüműnél (vagy a motortartó baknál?) meghúztak egy csavart, a kattanás megszűnt. Az apróságokat átnézték, zsíroztak, ellenőriztek, beállítottak, és NEM kértek egy fillért sem. Ilyet még nem láttam, a szerviz a "maximálisan ajánlott" kategóriába tartozik.
Természetesen amúgy is elégedett vagyok velük, gondosak, korrektek, gyorsak és precízek, az elmúlt 2,5 évben semmi gondom nem volt a kocsival, és ez nyilván az általuk végzett átvizsgálásoknak is köszönhető.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 25700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 34300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Toledo 1,6 Magnus Plus | Következő autója? | Opel Zafira B (a hét ülés miatt) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
