Megbízható autó, hiba nélkül
Szöveges ítélet
Az autót 2005-ben újonnan vásároltuk. Egyedüli negatívum ami a vásárlás örömét beszínezte az akkori székesfehérvári Citroen márkakerekedés átadás-átvételi procedúrája volt.
Új, 0km-es autót úgy szerettek volna átadni, hogy nem volt lemosva, kitakarítva. Egy új, majd 4 millió forintos autónál szemtelenül egy kupont akartak a kezünkbe nyomni a szomszédos kézi autómosóhoz. Ez persze nálunk ki...a a biztosítékot :)
Családon belül volt pár autó átvétel, de az volt a legalja mindennek.
A kerekedés azóta bezárta kapuit. :)))
Az autó választásánál a legfőbb szempont a megjelenés és a praktikum volt.
Az autóba az egész család elfér csomagokkal együtt. Az utastér nagyon jól variálható, az hátsó ülések ki is szedhetőek, sok a pakoló hely, szóval tetszik. Ami picit kényelmetlen az az ülőlap hossza. Ez ugyanis rövidre sikerült, hosszú távon a testalkatunk miatt már kényelmetlen.
A mostani Citroen/Peugeot Fábián szervízzel teljes mértékben meg vagyok elégedve. Szerencsére az autót nem sűrűn kell vinnem hozzájuk, csak a kötelező szervizidőpontokon voltam vele.
Van egy lelkiismeretes szerelőjü (Cseh Tibor), akit remélem még sokáig megtartanak.
A kötelező szerizekre mindíg viszem az olajat, bemegyek az autó mellé, beszélgetek a szerelővel, ami nagyon pozitív élmény.
Sok helyen szabályosan elzavarják a tulajdonost a szerviz alkalmával, ami bosszantó is tud lenni.
Amit kell cseréljenek ki rajta, ha kell frissítsék a vezérlőegység szoftverét, de én mindíg tudni akarom mi és mi lehet majd a gondja a kocsimnak.
Az autó eddig talán egy a z olajon és szűrőkön kívül csak égőt kellett kicserélnem és most a gyári ablaktörlő lapátokat mert kicsit megkeményedtek. Lassan csere érett lesz a gyári akkumlátor is, aminek a cseréje nem lesz egyszerű. Bár a Picasso üléseket elvileg előre lehet billenteni a cseréhez, nálam ez nem így van. A szerelő is csodálkozott rajta, mert Picassonál még ezt a megoldást ami nekem van nem látta. A gyári kipufogó rendszer is csere érett lesz, mert a rozsda elkezdte megenni. A családban volt más francia autó is 10 év és gyári kipufogó használattal. Az még tartósra vaolt tervezve, ez más költségcsökkentettre. :)
Az autó motorja a régi 8 szelepes 1,6-os 95 LE-vel. Nem egy sportautó vele a Picasso, viszont cserébe nagyon alacsony a fogyasztása. Bővel 7 liter alatt van az átlagom, 6,7L/100km. Az előzéseket azért meg kell gondolni, mert egy ekkora kocsihoz a 95 LE és a pár NM nyomaték azért kevés.De mint mondtam az autó inkább családi utazásokra lett kitalálva és arra meg is felel. Ami még kicsit megszokást igényel a fordulókör. Ez akkora körben fordul mint egy nagyobb teherautó :) Szokni kell.
Áruszállítás szempontjából verhetetlen a kocsi. Bútor, mosógép simán befér, hála a mgas belmagasságnak és a kivehető üléseknek.
A kocsit szeretjük, bár mint látjátok sokat nem hajtjuk. Remélem még sokáig meg fogjuk tartani, vagy ha egyszer eladó sorba kerül, akkor közeli hozzátartotó veszi meg.
Ez az autó teljes mértékben megérte az árát.
Hibalista
- Semmi, ... na jó talán egy első lámpába való égő. :)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Tatabánya
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Citroen Fábián / SzékesfehérvárCseh Tibor
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort (1995), 206 (2001), Cordoba (2004) | Következő autója? | C4 Picasso? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
