A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 1.6 HDI 66kW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Komfortos imádnivaló hajó

Szöveges ítélet

Szeretett Opelünk közelítette a 200 000 km-t így autócserén gondolkodtunk. Hasonlóan, mint a magyar autóstársadalom 99,9 %-a előítélettel voltam a francia autók iránt. Csak és kizárólag német autómárkában gondolkodtam, mivel a japán autóalkatrészek iszonyúan drágák (szintén előítélet).
Opel Zafira volt a kiszemelt típus. Véletlen folytán viszont felfigyeltem egy Citroen Xsara Picasso hirdetésre, ami 1,5 millióval olcsóbb volt magasabb felszereltség mellett, mint a Zafira. Ki tudna igazi véleményt mondani a típusról? Én úgy gondoltam, hogy egy taxis. Egybehangzóan kivétel nélkül általam véletlenszerűen minden megkérdezett taxis imádta ezt a típust. Gond nélkül 250-300 ezer kilómétert használták taxi üzemmódban különösebb gond nélkül. Nem 1-2 évre szerettem volna autót vásárolni így még egy kört futottam a Citroen márkaszervizben, hogy mennyire tartós a karosszéria, jellemzően rozsdásodik-e. Példaként, megmutattak egy karambolozott példányt, ami 3 éve kint állt az esőben, fagyban rozsdanyom nélkül. Még egy gyors számolás, hogy vajon 7-8 év múlva többe for érni a Zafira használtatóként 1,5 millióval. Hát több, mint valószínű, hogy messze nem. Így döntöttem. Nem bántam meg, nagyon nem. A valaha vezetett legkényelmesebb autó. Igaz az első francia autó. Igazi családi autó. Út egyenletlenségeket úgy érzékeli, mint egy hajó a vízen. Nem ráz csak kényelmesen himbál. Három különálló teljes értékű hátsó ülés, ahol 3 gyerekülés elfér egymás mellett. Nem sok hasonló méretű autóban van ez így. Az autómata klíma tökéletesen teszi a dolgát, ezt főleg kisgyerek mellett lehet igazán értékelni. Átlagfogyasztása 100km-es tempóig 4,5L, autópálya 130km-s tempóban 5-6L. Mindezt OMV prémium gázolajjal. A fedélzeti computer 0,4L-el kevesebbet mutat fogyasztásban. A fenti értékek igazi mért értékek. Egy tankkal 1200 km-t meg lehet megtenni.
Imádom az autómat így a szigorú 10 000 km-es olajcsere periódust sosem haladtam meg. Üzemanyagszűrőre is oda kell figyelni a márka szerviz tanácsa szerint. Ez sem haladta meg a 30 000 km-t. 105 000 km-nél kellett először fékbetétet cserélni. Ekkor is csak 75 %-ban voltak elkopva. Ebből kb 60 000 Budapest. Aki olcsó családi autót szeretne, nyugodt szívvel ajánlom. Fenntartási költsége is elenyésző. Vezérműszíjat 240 000 km-él kell majd cserélni ( vagy 10 év) normál használat mellett. Hosszú ideig használható jó, gazdaságos autó, ha nem hanyagoljuk el, törődünk vele.
Természetesen vannak némi negatívumok is, mint minden egyes más márkánál, típusnál.
Az A oszlop eléggé belóg a látómezőbe, kicsit kényelmetlen főleg balra kanyarodáskor. Meg lehet szokni. Az első pár száz kilométer furcsa volt a városban. a feleségem is megszokta, tehát akkor mindenkinek lehetséges :).
További negatívum a gyári hangszórók minősége. Ha a régi Sokol rádióhoz hasonlítom, a hangzása talán egy picit jobb. 20-30 ezer forintból otthon 1 db 20-as torx-al orvosolható. Ehhez tényleg nem kell szerviz.
Az esőérzékelő ablaktörlője sötétben, szembe forgalomnál nem működik tökéletesen. Marka szerviz kötelező szervizkor kérésemre INGYENESEN átprogramozta. Pontosabban nem tüntette fel a számlán, bőven van ott nyereség, főleg egy olajcserénél.
Negatívumként említeném meg, hogy a kanyarokban kissé billeg, de ez a magasságából és a nagyon puha rugózásából adódik, de 2-3 gyerekkel kevés ember szeretne rally bajnokságban részt venni. Tehát kompromisszum szükségeltetik.
Továbbá hatalmas üvegfelülettel rendelkezik, nyáron nagyon hamar felmelegszik, pontosabban melegedett, mert ezt engedélyezett minőségi fóliával orvosoltam. Első ablakokon átlátszóval, hátul sötéttel. A szélvédő gyárilag hő és UV védelemmel van ellátva.
Ja, még a sebességváltója igényel még egy kis említést, olyan mintha egy tál kavicsokba volna beszúrva. Szintén megszokás kérdése.
Mindenki döntse el, hogy fapados németet vagy full extrás kényelmes francia autót szeretne. Mi az utóbbi mellett döntöttünk. 5 év távlatából döntésünk több, mint tökéletes volt.
Ez egy igazi kiforrott típus, hiszen 12 éven keresztül gyártották . Talán az első Twingo volt még ilyen.

Hibalista

- olaj - szűrők - fékbetét - féktárcsa

Ide hordtam szervizbe

Citroen M5 Center

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 105000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Combo Következő autója? PICASSO
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)