Klasssz!
Szöveges ítélet
Üdv mindenkinek!
Már sok ítéletet írtam, lévén sok autóm volt. Vettem használtat és újat is bőven, ezért úgy gondolom, egy új autó vásárlása után 1000 km-t vezetve tudok véleményt alkotni.
Volt már Citroenem, mindkettő 2.0-ás Hdi motorral szerelt Berlingo még az előző szériából, és bár volt 1-2 típushibája, mégis hallatlanul nagy használati értékkel bírtak.
Életem változott, ismét egy nagy autóra lett szükség, mely takarékos, 5 fő vígan elfér benne, és az sem gond, ha vidéki házunkhoz komoly mennyiségű szállítanivalónk van. Azonban mindig kivárok, böngészem az akciókat és a jó vételeket.
Most egy Xsara Picassora leltem, jobban mondva egy kereskedőre, ki nagyszerű üzleti érzékkel árulta a kifutó szeriára érett Picassot. Nem is merem leírni, mennyiért vettem, csupán annyit, hogy ennyi pénzért nemhogy új szériás alap benzin motoros Astrat vagy Golfot nem kapok, de még előzőt sem. Ráadásul dízel autót!
Nos, igen nagy meglepetésemre mégis tudtunk újonnan venni egy 1.6 Hdi motorral felszerelt Picassot. Igaz Tendance szériában, de a közel fél milliós jobban felszerelt szériából nekem csak az auto klíma kellett volna, a többi nem fontos. Ezért viszont szerintem nem éri meg pénzt kiadni. Az autó így is nagyon jól felszerelt, klíma, 4 légzsák, ABS, mindenféle elektromos kényelmi felszerelés.
A legjobb azonban a kényelme, a nagyon komfortos futómű, a hely, a variálhatóság és a csomagtér. Nem nagyon vettem észre a többiek által leírt műanyag sorjákat, kerestem, de a kesztyűtartó belsején kívűl mindenhol korrekt. Azért is döntöttem a gyengébb széria mellett, mert többen gyalázták a gyári hifit, és mivel igényes vagyok a jó minőségre, ezért egy nagyon jó szettet vettem bele.
Néhány apró dolog, amit érdemes leírni: nagyon kényelmes vezetni, ugyanakkor nagy a tér és a műszerfal gombok messze vannak, előre kell hajolni, hogy kapcsoljak valamit. A kormány szerintem szervóhoz képest kissé nehezen forgatható. A hátsó ajtó kettős állása (előbb csak bizonyos magasságig nyílik ki, utána még tovább, hogy garázsokban, vagy parkolóházakban ne üssük a plafonba) egy nagyon jó ötlet, azonban garantált, hogy mindig bevágod a fejed, ha elfelejted feljebb nyomni.
A motor kellemesen húz, jó a nyomatéka és 5,5 litert eszik városban. Bőven elég normális és annál kicsit lendületesebb autózáshoz. Száguldozáshoz nem.
Nagyon felhasználó- és családbarát autó, nehezen találni jobb ár/érték arányű autót. Kényelmes, csendes, jó futóművel és amolyan "otthon érzés"-el kényezteti utasait.
Egy jó tanács, ha olcsón szeretnél bármit venni hozzá: sokat vásárolok a nemzetközi internetes magánpiacokon fillérekért tudsz beszerezni bármit Franciából és idepostázzák fillérekért. Pl. praktukus Modubox itthon a kereskedőknél 40 ezer, onnan 4 ezer + postaköltség.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Modus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
