Kiismerhető - aztán már lehet rá számítani
Szöveges ítélet
Az autót sok km-el, saját cégtől vásároltam. Az első év a tanulóidő volt, meg - inkább ki - kellett ismernem ezt a típust. A szervízelését magam csináltam, és meg kellett fizetnem a tanulópénzt. Az első probléma a futómű zörgés volt jobb oldalon, amelyet nem a stabilizátor-rúd okozott (amely gyors elhasználódása jellemző erre a típusra), hanem a 71%-os lengéscsillapító - ki gondolta volna? Csere gázosra, ez a stabilitásra is jó hatással volt, ugyanis a Mátra lábánál lakom, erre a vidékre jellemzőek a kanyargós hegyi utak. Ekkor már cseréltem a toronycsapágyakat is, valamint a baloldali trapézkar egyik szilentjét. A biztonság számomra elsődleges, ezért a fékek komplett felújítása következett: féktárcsa, fékbetétek és fékolaj cseréje. A futómű azóta is csendes, amely jellemző az utastérre is: az autó nem volt még törve, még minden elem festése gyári. (Viszont karcos: a vékony festégréteget akár egy ruhagombbal is az alapozóig le lehet kapni...). Szóval még a kárpitot sem kellett sehol lebontani, ezért sem zörög belül semmi. Mielőtt megvettem, az autó 90 %-ban autópályán futott.
Semmilyen megbízhatósági gondom nem volt az autóval egészen addig, amíg egyszer megvártam, míg a fedélzeti komputer erősen nem javasolta a tankolást. A tankban lévő kisnyomású szivattyú ezek után hangossá vált, majd jött a hibajelzés, és leállt az autó. A szivattyú cseréltem - ehhez a tankot is le kellett szerelnem - és motortéri üzemanyagszűrőt. Sajnos nem a gyárit, hanem utángyártottat. Ezután majdnem 1 évig tartó kálváriám kezdődött az autóval. A motor rángatott, nem volt teljesítmény, gyakran vészüzemre kapcsolt: ilyenkor max. 2000 fordulaton ment. Végül is egy komplett üzemanyag-rendszer tisztítás, gyári szűrő beépítése, és a nyomásszabályzó szelep cseréje után a mai napig is tökéletesen működik. Tanulság: gyári szűrőt szabad használni, és nem szabad kevés üzemanyaggal járni, és főleg nem megvárni, hogy kifogyjon a gázolaj. Most csináltam rajta - ezt már segítséggel - vezérműszíj ill. hosszbordás szíj cserét, természetesen görgőkkel és vízpumpával együtt, ill. évente (kb. 10 - 12 ekm után) cserélem a motorolajat. Olajat nem fogyaszt, még soha nem volt a nivószint az alsó jelzés közelében sem.
A légzsák visszajelző jelzett még: a kormányátvezető spirál szakadt meg - ezt megjavítottam.
Az autót kényelme és felszereltsége miatt kedveltem meg. Családi autó: nagy a csomagtartó, tágas az utastér. Túl a 200 ekm-en még családi autónak kiváló: évi 10-15 ekm futásteljesítményt feltételezve. Az automata klíma megfelelő hatásfokkal működik, a fűtés lehetne jobb is. A motorteljesítmény elegendő, bár élményautózásra nem alkalmas, emelkedőkön sem fárad el, aránylag takarékos is. Szervízalkatrészek drágák, ugyan lehet kapni olcsóbban is, de ezek beépítése a megbízhatóságot rontja. Ennél a típusnál nem maradéktalanul igaz, hogy az autó van értünk: sok odafigyelést és hozzáértést igényel a fenntartása. A befecskendező rendszer ennél a motornál már közös nyomócsöves, amely rendkívül ézékeny a szennyeződésekre. És sajnos, még mindig nagyon kevés szerelő ért igazán hozzá...
Hibalista
- első lengéscsillapítók
- kisnyomású üzemanyag szivattyú
- nyomásszabályzó szelep
- stabilizátor rúd
- kormányátvezető spirál (légzsákhoz)
Ide hordtam szervizbe
én - 1. év
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
én - 2. év
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat 1.9D | Következő autója? | Citroen Xsara Picasso |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
