A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 2.0 HDI 90LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kiismerhető - aztán már lehet rá számítani

Szöveges ítélet

Az autót sok km-el, saját cégtől vásároltam. Az első év a tanulóidő volt, meg - inkább ki - kellett ismernem ezt a típust. A szervízelését magam csináltam, és meg kellett fizetnem a tanulópénzt. Az első probléma a futómű zörgés volt jobb oldalon, amelyet nem a stabilizátor-rúd okozott (amely gyors elhasználódása jellemző erre a típusra), hanem a 71%-os lengéscsillapító - ki gondolta volna? Csere gázosra, ez a stabilitásra is jó hatással volt, ugyanis a Mátra lábánál lakom, erre a vidékre jellemzőek a kanyargós hegyi utak. Ekkor már cseréltem a toronycsapágyakat is, valamint a baloldali trapézkar egyik szilentjét. A biztonság számomra elsődleges, ezért a fékek komplett felújítása következett: féktárcsa, fékbetétek és fékolaj cseréje. A futómű azóta is csendes, amely jellemző az utastérre is: az autó nem volt még törve, még minden elem festése gyári. (Viszont karcos: a vékony festégréteget akár egy ruhagombbal is az alapozóig le lehet kapni...). Szóval még a kárpitot sem kellett sehol lebontani, ezért sem zörög belül semmi. Mielőtt megvettem, az autó 90 %-ban autópályán futott.
Semmilyen megbízhatósági gondom nem volt az autóval egészen addig, amíg egyszer megvártam, míg a fedélzeti komputer erősen nem javasolta a tankolást. A tankban lévő kisnyomású szivattyú ezek után hangossá vált, majd jött a hibajelzés, és leállt az autó. A szivattyú cseréltem - ehhez a tankot is le kellett szerelnem - és motortéri üzemanyagszűrőt. Sajnos nem a gyárit, hanem utángyártottat. Ezután majdnem 1 évig tartó kálváriám kezdődött az autóval. A motor rángatott, nem volt teljesítmény, gyakran vészüzemre kapcsolt: ilyenkor max. 2000 fordulaton ment. Végül is egy komplett üzemanyag-rendszer tisztítás, gyári szűrő beépítése, és a nyomásszabályzó szelep cseréje után a mai napig is tökéletesen működik. Tanulság: gyári szűrőt szabad használni, és nem szabad kevés üzemanyaggal járni, és főleg nem megvárni, hogy kifogyjon a gázolaj. Most csináltam rajta - ezt már segítséggel - vezérműszíj ill. hosszbordás szíj cserét, természetesen görgőkkel és vízpumpával együtt, ill. évente (kb. 10 - 12 ekm után) cserélem a motorolajat. Olajat nem fogyaszt, még soha nem volt a nivószint az alsó jelzés közelében sem.
A légzsák visszajelző jelzett még: a kormányátvezető spirál szakadt meg - ezt megjavítottam.
Az autót kényelme és felszereltsége miatt kedveltem meg. Családi autó: nagy a csomagtartó, tágas az utastér. Túl a 200 ekm-en még családi autónak kiváló: évi 10-15 ekm futásteljesítményt feltételezve. Az automata klíma megfelelő hatásfokkal működik, a fűtés lehetne jobb is. A motorteljesítmény elegendő, bár élményautózásra nem alkalmas, emelkedőkön sem fárad el, aránylag takarékos is. Szervízalkatrészek drágák, ugyan lehet kapni olcsóbban is, de ezek beépítése a megbízhatóságot rontja. Ennél a típusnál nem maradéktalanul igaz, hogy az autó van értünk: sok odafigyelést és hozzáértést igényel a fenntartása. A befecskendező rendszer ennél a motornál már közös nyomócsöves, amely rendkívül ézékeny a szennyeződésekre. És sajnos, még mindig nagyon kevés szerelő ért igazán hozzá...

Hibalista

- első lengéscsillapítók
- kisnyomású üzemanyag szivattyú
- nyomásszabályzó szelep
- stabilizátor rúd
- kormányátvezető spirál (légzsákhoz)

Ide hordtam szervizbe

én - 1. év

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

én - 2. év

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Passat 1.9D Következő autója? Citroen Xsara Picasso
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)