G-Shock: A Picasso-story
Szöveges ítélet
*Azt hiszem, hogy egy kis magyarázattal tartozom a cím miatt:
Az egész Citroenes rajongásunk egy 1,6-os Citroen Xara Picassóval kezd?dött! Az egész kocsi nagyon tetszett a családnak és hihetetlenül jól használható darabnak bizonyult, egyedül a mozgáskorlátozottsága volt nagyon bosszantó. Így történt, hogy eldöntöttük lecseréljük egy 200ccm-mel nagyobb motorral ellátott verzióra! Ekkor volt még a kocsik felfutási ideje, így várnunk kellett. Mikor megérkezett kisült hogy szállítás közben megsérült a teteje így nem akarták nekünk ideadni. Ez dicséretes, igen ám, de utaznunk kellett külföldre így – hogy egy kis reklámot is csináljak a szerviznek cserébeJ –, kaptunk az utazáshoz egy 2,0 Picasso Hdi-t. Ezért eshetett meg, hogy csupán 2 hétig használtuk ezt a járgányt.
Akkor menjünk szépen sorba:
Ami mindegyiknél azonos az a hatalmas, nagyon jól variálható bels?, a még nagyobb csomagtér (amibe mellesleg egyszer egyik zenészkollegával belesuvasztottunk 2db egyenként 120kilós szép benga hangfalat, igaz lehajtott ülésekkel, de akkor is bámulatos volt látni hogyan nyeli el ez a barátságos, ezüstös jószág a hatalmas testeket!).
Az utastérr?l csak annyit, hogy – szerintem – még a mai piacon is megállja a helyét. Kényelmes fotelek, melyeknek még oldaltartása is akad! Nem semmi ez, f?leg hogy ett?l nem vész el a kényelem! Hátulra saját magam (~184cm) mögé, könnyedén beférek, így a gyerekek – akiknek egyébként ez a traktus készült – elég jól érezhetik magukat. Van kis tálca, 12voltos csatlakozó mondjuk az extrás gyári h?t?nek, ami a középs? ülés helyére illeszthet?.
A hatalmas üvegfelületek láttán, senkin sem lesz úrrá a klausztrofóbia. Nagyon kellemes, tágas és világos.
Nagyon jó a világítás. A fényszórók nagyon nagyok, így semmi nem akadályozza a fény zavartalan szóródását az úttestre.
Hogy ne t?njek túl elfogultnak, elmondom a negatívumait is a kocsiszekrénynek:
A variálhatóság egy dolog, de az azért durva, hogy ha ki kellett szerelnem az üléseket, akkor nem ártott, ha el?bb bemelegítettem, ugyanis nem egy egyszer? a feladat. Munkás a srác!
Nekem ugyan semmi bajom nincsen vele, de sokaknak kicsit furcsa lehet a váltó köré pakolt kett?, hangsúlyozom KETT? darab kapcsoló (ugyanis csak ennyi volt a régebbi változatokban, a ráncfelvarrás el?tt), nem is beszélve arról, hogy a frissítés után a hátsó ablakemel?k kapcsolóit a kormánytól balra lent, a fényszórómagasság- és tükörállítás mellet kaptak helyet. Megszokható de vicces (azért nem mondom hogy francia, mert emlékezzünk csak vissza a IV-es Golfokban is eléggé röhejesen volt megoldva ez a funkció).
Zavaró lehet még, hogy a m?szerfal tetejének színe világos és – bár ez csak a hosszas és tisztításmentes használatot követ?enJ – ez tükröz?dik a szélvéd? bels? felén.
És ott van a kedvencem. A csomagtérfedél! Én tényleg díjazom, hogy gondoltak a parkolóházakra, nehogy összetörje egy hirtelen felcsapásnál, de anyukámra nem gondoltak. Ha valaha is kimutatják a koponyám torzságát, az csak és kizárólag ennek a kocsinak köszönhet?, ugyanis mivel anyukám nem éri el a legmagasabb állásban a fedelet mindig alacsonyabban hagyja így én rendre lefejeltemJ Magas állásban még lábujjhegyen is aláférek.
Ez utóbbit nem tartom igazán hibának és ráadásul én se tudnék semmilyen jobb rendszert kitalálni ennél, de azért érdemes megemlíteni, nehogy más is így járjon.
A ráncfelvarrással javultak a bels? anyagok, változott a küls? dizájn, és a kezel?szervek közül is sok a C5b?l lett „leszállítva”, így nem csoda hogy kényelmesebbé és szebbé tették.
És akkor most lássuk a különböz? változatokat.
1. 1,6l Benzin
Err?l a mociról csak annyit, hogy ha valaki nem akar életveszélyt magának, akkor ne válasszon ilyen változatot! Ehhez a homlokfelülethez, súlyhoz nem ajánlom. Már csak azért sem, mert ha jobban belegondol az ember, akkor egy ilyen autó a családoknak lett kitalálva. Márpedig a család jellegzetessége, hogy nagy, sok cuccal és ez úhatatlanul is sok terhet ró a kis drágára, amivel nem boldogul!
2. 2,0l Diesel
Az ilyen autókhoz, mint amilyen a Picasso is, egy er?s dízel illik. Ez egy 90 lovas aggregáttal szerelt változat volt, ami névlegesen kevesebb mint az 1,6-os vagy akár az 1,8-as, de ennek ellenére nyomatéka harmonikusabbá, nyugodtabbá és nem utolsó sorban biztonságossá teszi a kocsit. Ennek a most futó utódja az 1,6 os Hdi. Az új orra könnyebb, a motosr sokkal er?sebb és nagyon keveset eszik! Hihetetlen! Ezt ehhez találták ki!
3. 1,8 Benzin
Nekünk ilyen volt 3és fél évig. Err?l rengeteget tudnék mesélni. Azon kívül, hogy a gatyámat is lezabálta semmi baj nem volt vele. Hogy Bazsó elvtársat idézzem: „megy, mint a barom”. De tényleg! Pörgetni kell ugyan (helyesbíteném az el?ttem szólót: 1-52km/h; 2-110km/hJ), és a fokozatkiosztás sem mindig ideális, de sokmindenkit állva hagytam vele! Nem sportkocsi, de hihetetlenül élvezetes.
A fékekkel (tárcsa/dob) jobb óvatosnak lenni, mert fognak ugyan de ne feledjük hoyg nem egy 35 centis Brembo tárcsa van a taligán, ha sokszor és forszírozottan fékezgetünk akkor el?bb felpuhul, majd szétkormozza a felnit azután pedig olyan rohadt büdössé válik, hogy elzavarnak otthonról. De a funkcióját elvégzi, méghozzá jól.
A futásteljesítményre nem lehet panasz. Jó-jó imbolyog, kicsit billeg?s és ez küls? szemlél?d?nek valamint a jobb egyen csücsül? anyukámnak elég ilyesít?en hat, de ha valaki sokat vezeti és rákap az ízére rájön, hogy valami fergetegesen stabil és a dülöngélés csak ijesztgetés! Nagyon progresszíven lépi át a tapadási határt (köszönhet? ez a nem túl peres gumiknak) és minden helyzetben jóindulatú és kezes marad. Aki nagyon akarja, még egy kis félkeresztet is el? tud csalogatni bel?le nedves vagy havas úton, és higgyék el nekem nem áll messze t?le. Elvégre egy Xara alvázon nyugszik, ami elég kiegyensúlyozottra sikeredett.
A váltója? Nos, hát igen. Aki megtanulja kezelni gyorsan és úgy, hogy ne érreze szétszakítja, meger?szakolja a kocsit, az el?ször is roppantmód ügyes, másodszor pedig nagyon meglepheti a „ráfeszít? arcokat”, hiszen a kocsiban ez a leggyengébb láncszem, és ha ezt kiiktatjuk, azaz kezeljük, csodásan fut a kocsi. Ez nem lehetetlen, csak ismerni kell a bovdenes váltókat és egyáltalán a váltók m?ködési elvét. Magyarán a kuplungot igenis tapossuk csak ki rendesen, és ne is mozdítsuk, míg be nem tettük a következ? fokozatba, mert irtózatos recsegés-ropogás lesz a vége!
Extrákról nem érdemes szót ejteni, hiszen ami kell, minden benne van alapból, ami meg nincsen, azzal nem túl drágán felszerelhetjük járm?vünket. Ami meg nagyzolás ebben a kategóriában (navigációs rendszer), azt itthon úgyse tudjuk mire használni. Na jó, szép színes.
A Picassót azoknak ajánlom, akiknek fontos a család! A motorok közül pedig úgy válasszunk, hogy az megfeleljen a tervezett használatnak!
kommentár, kérdés stb: g-shock20@freemail.hu
Hibalista
- Nem voltak súlyos problémák a kocsival. Csapán az izzók "kopnak" el túl gyorsan és egyszer a CD-lejátszó CD-behúzó mechanizmusa kergült meg (de szerintem csak azért mert beakadhatott az érzékel?je). Párszor kellett beállítani a motort de nem nagyon történt SEMMI!
Ide hordtam szervizbe
AGRIA MOBIL KFT
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | a minusz | Következő autója? | CITROEN |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
