A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 1.6 HDI Exclusive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi csigaház

Szöveges ítélet

Folytatnám, hogy mit történt az elmúlt egy évben a kocsival.
Rakattam bele chip tuningot. 110 helyett 140-150 közötti paci lett a motorban.
Brutálisan megy 0-100-ra 10 sec de amit igazán észre lehet venni, hogy 80-180-ig sokkal jobban megy. A nyomatéka kb. 330 Nm. Azért ennek is meg van /lesz/ az ára.
A kuplung nem igazán bírja ezt a nagy nyomatékot. Ha tolom neki, akkor amikor a turbó beindul kicsit beremeg a motor, illetve, ha ötödikben 50-ről padlót nyomok, akkor 90 körül kicsit megcsúszik a kuplung, ami azért nem vészes. A tuning óta már mentem 20 ezer km-et. Mostanában nem csúszik meg a kuplung. Aki a tuningot csinálta mondta, hogy ez más típusnál is előfordul.
Igazából nem érdekel, ha a kuplung előbb tönkre megy,mert annyira nem horror az után gyártott ára és az élmény kárpótol, hogy sok leelőzött autós nem érti, hogy miért megy ennyire ez a tojás.
Az esetek kilencven százalékában egyáltalán nem hajtom állat módra az autót.A fogyasztása hasonló feltételekkel 3-4 decit csökkent.
Megjártam vele Olasz és Németországot gond nélkül. A németeknél a pályán 150 nél a szél elém fújt féktávon belül egy üres festékes /20 literes/ vödröt. Nem fékeztem hátha elsuhan alattam.
Sajnos nem sikerült. A kipufogó leömlőnél beszorult a kocsi és a műanyag kartervédő alá.Alig tudtuk kipiszkálni onnan. Szerencsére a kartervédő a helyén maradt csak kitört belőle egy darab és kicsit lógott. Simán hazajöttünk vele.
Itthon egy műanyagos megcsinálta a gyerekek által letört jobb első ülés mögötti műanyag tartóval és a letört elektromos tükörállítóval együtt 13 ezerért.
A vezetőülés kicsit már ki van ülve.Ennek lehet az az oka, hogy egy nagydarab kopasz állat:-) vagyok.
A fogyasztása 5,5-6,5 liter között van télen kb. 1 literrel több, szerintem a gyári kiegészítő fűtés miatt.
Igazából elégedett vagyok vele de nem bánnám, ha az ülést kicsit hátrébb lehetne tolni. A gyerekek szeretik,mert tudnak rajzolni az ülés mögötti tálcákon és a középső ülést menet közben is könnyen előre tudják nyitni, ha valamit keresnek a csomagtartóban.
Szerintem megéri 2-3 évesen is megvenni, ha hazai, mert 2.3-2.8 millió között már lehet diesel exslusivet kapni jó állapotban.


Egy Renault Scenic /1.6 benzin RXT. évjárat: 2000/ van még a családban. Ami zavaró a Picassónál: tükröződik a világos barna műszerfal a szélvédőn, este az elakadásjelző és a központizár visszajelző vörös fényei is tükröződnek a szélvédő tetején / Lehet, hogy kiveszem az izzót a kapcsolókból/, az interneten láttam, hogy van fekete műszerfalas is, amik inkább külföldi autók- az biztos nem tükröződik annyira, a bal tükör nem aszférikus /A Renaulté az/ így kicsit nagy a holttér.
Az utastere elöl és hátul is szélesebb, mint a Renaulté de nem igazán hosszabb, az ülések hosszabbak és szélesebbek, a csomagtere nagyobb, a kuplung és a fék könnyebben és finomabban jár, sajnos függönylégzsák nem rendelhető, a váltót nagyon könnyű kezelni, a kartámaszról nem is kell felemelni a kezet, a motor jó nyomatékos és elég jól viszi a kocsit, hat-hét literrel el lehet átlagban járni vele, a kormánya nyikorog, valószínűleg valami mechanikus oka van, majd a WD 40 segít, csak meg kell találnom, hogy pontosan honnan jön a hang, /hét éves Anna lányom segítségével megoldottam a problémát, ő tekergette a kormányt, míg én a motortérben a kormánymű és a kormányoszlop találkozásánál a WD- 40-el a kezelést elvégeztem/, a futóműve elég jó, eddig még nem csörög-zörög semmi, oldalszélre sem érzékeny túlságosan.
Megjártam vele Németországot, oda-vissza 2200 km.
Az átlagfogyasztás 6 literre jött ki. Az összes távból kb. 350 km volt kisváros és főutvonal. Az autopályán 140 körül mentem tempomattal. A pillanatnyi fogyasztásmérő ilyenkor kb. 6.4 litert mutatott. Hazafelé lemértem egy külön etapot is /600 km tiszta autópálya/ ebben volt egy 50-60 kilométer 170-180-as /pillanatnyi fogyasztás 11.5 liter/ tempóban is Regensburg és Passau között. Így az egész etapra 6,7 liter jött ki.
Nem volt fárasztó órákat ülni az ülésben. Azért 3-4 óránként a pisiszünet jól esett az egész családnak. Épp ma néztem meg az olajszintet a minimumon van, kíváncsi leszek arra, hogy mennyi időnként kell utána tölteni.
A kocsiba sikerült bő fél év alatt 20 ezer kilométert beletenni. Most vagyok túl a 60 ezres szervizen. Ami zavaró volt, hogy a motortérben zörgött és lötyögött a légszűrőhöz vezető cső, meg a kartergázcső lecsúszkált, mert egy vacak műanyag kampóval van odarögzítve. Ezen kívül hidegen rezonált a kipufogó motortérfelöli azbeszt? hővédő lemeze. A lötyögő csöveket gyorsrögzítővel egymáshoz illetve a motorhoz rögzítette a szerelő.Így már az olaj sem szivárog a kartergázcsőből. A szervízhez én vettem meg az olajat, a lég, az olaj és üzemanyagszűrőt, munkadíjjal együtt az öszköltség 25 ezer alatt volt.
Az átlagfogyasztást a fedélzeti komputerrel már 10 ezer kilométer óta mérem és fele város és országúton 5.5 liter jött ki nem hajtós vezetéssel. Mióta kicserélték a koszos légszűrőt talán még kevesebbet is eszik és jobban is megy. A pollen (szénszűrőt) én magam pucoltam meg, mert a ki és beszerelés nem több öt percnél. Szembe állva a tűzfal bal felső szélén van és három kézzel is kitekerhető csavar tartja, érdemes megnézni nem-e koszos. A kocsival elégedett vagyok továbbra is. Szerintem érdemes használtan exclusive felszereltséget megvenni, mert sok olyan jó dolog van benne, amit könnyű megszokni.

Hibalista

- Letört az elektromos tükör állító gomb / Így vettem/, nyikorog(ott) a kormánya, a motortérben lötyögnek a légszűrő műanyag csővei, folyik(ott) az olaj a kartergáz csőnél

Ide hordtam szervizbe

60 ezres szervíz egy ismerős nem márkaszervíznél. Korrektek és olcsók.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Renault Scenic Következő autója? Volvo Xc 90 D5 automata
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)