Családi csigaház
Szöveges ítélet
Folytatnám, hogy mit történt az elmúlt egy évben a kocsival.
Rakattam bele chip tuningot. 110 helyett 140-150 közötti paci lett a motorban.
Brutálisan megy 0-100-ra 10 sec de amit igazán észre lehet venni, hogy 80-180-ig sokkal jobban megy. A nyomatéka kb. 330 Nm. Azért ennek is meg van /lesz/ az ára.
A kuplung nem igazán bírja ezt a nagy nyomatékot. Ha tolom neki, akkor amikor a turbó beindul kicsit beremeg a motor, illetve, ha ötödikben 50-ről padlót nyomok, akkor 90 körül kicsit megcsúszik a kuplung, ami azért nem vészes. A tuning óta már mentem 20 ezer km-et. Mostanában nem csúszik meg a kuplung. Aki a tuningot csinálta mondta, hogy ez más típusnál is előfordul.
Igazából nem érdekel, ha a kuplung előbb tönkre megy,mert annyira nem horror az után gyártott ára és az élmény kárpótol, hogy sok leelőzött autós nem érti, hogy miért megy ennyire ez a tojás.
Az esetek kilencven százalékában egyáltalán nem hajtom állat módra az autót.A fogyasztása hasonló feltételekkel 3-4 decit csökkent.
Megjártam vele Olasz és Németországot gond nélkül. A németeknél a pályán 150 nél a szél elém fújt féktávon belül egy üres festékes /20 literes/ vödröt. Nem fékeztem hátha elsuhan alattam.
Sajnos nem sikerült. A kipufogó leömlőnél beszorult a kocsi és a műanyag kartervédő alá.Alig tudtuk kipiszkálni onnan. Szerencsére a kartervédő a helyén maradt csak kitört belőle egy darab és kicsit lógott. Simán hazajöttünk vele.
Itthon egy műanyagos megcsinálta a gyerekek által letört jobb első ülés mögötti műanyag tartóval és a letört elektromos tükörállítóval együtt 13 ezerért.
A vezetőülés kicsit már ki van ülve.Ennek lehet az az oka, hogy egy nagydarab kopasz állat:-) vagyok.
A fogyasztása 5,5-6,5 liter között van télen kb. 1 literrel több, szerintem a gyári kiegészítő fűtés miatt.
Igazából elégedett vagyok vele de nem bánnám, ha az ülést kicsit hátrébb lehetne tolni. A gyerekek szeretik,mert tudnak rajzolni az ülés mögötti tálcákon és a középső ülést menet közben is könnyen előre tudják nyitni, ha valamit keresnek a csomagtartóban.
Szerintem megéri 2-3 évesen is megvenni, ha hazai, mert 2.3-2.8 millió között már lehet diesel exslusivet kapni jó állapotban.
Egy Renault Scenic /1.6 benzin RXT. évjárat: 2000/ van még a családban. Ami zavaró a Picassónál: tükröződik a világos barna műszerfal a szélvédőn, este az elakadásjelző és a központizár visszajelző vörös fényei is tükröződnek a szélvédő tetején / Lehet, hogy kiveszem az izzót a kapcsolókból/, az interneten láttam, hogy van fekete műszerfalas is, amik inkább külföldi autók- az biztos nem tükröződik annyira, a bal tükör nem aszférikus /A Renaulté az/ így kicsit nagy a holttér.
Az utastere elöl és hátul is szélesebb, mint a Renaulté de nem igazán hosszabb, az ülések hosszabbak és szélesebbek, a csomagtere nagyobb, a kuplung és a fék könnyebben és finomabban jár, sajnos függönylégzsák nem rendelhető, a váltót nagyon könnyű kezelni, a kartámaszról nem is kell felemelni a kezet, a motor jó nyomatékos és elég jól viszi a kocsit, hat-hét literrel el lehet átlagban járni vele, a kormánya nyikorog, valószínűleg valami mechanikus oka van, majd a WD 40 segít, csak meg kell találnom, hogy pontosan honnan jön a hang, /hét éves Anna lányom segítségével megoldottam a problémát, ő tekergette a kormányt, míg én a motortérben a kormánymű és a kormányoszlop találkozásánál a WD- 40-el a kezelést elvégeztem/, a futóműve elég jó, eddig még nem csörög-zörög semmi, oldalszélre sem érzékeny túlságosan.
Megjártam vele Németországot, oda-vissza 2200 km.
Az átlagfogyasztás 6 literre jött ki. Az összes távból kb. 350 km volt kisváros és főutvonal. Az autopályán 140 körül mentem tempomattal. A pillanatnyi fogyasztásmérő ilyenkor kb. 6.4 litert mutatott. Hazafelé lemértem egy külön etapot is /600 km tiszta autópálya/ ebben volt egy 50-60 kilométer 170-180-as /pillanatnyi fogyasztás 11.5 liter/ tempóban is Regensburg és Passau között. Így az egész etapra 6,7 liter jött ki.
Nem volt fárasztó órákat ülni az ülésben. Azért 3-4 óránként a pisiszünet jól esett az egész családnak. Épp ma néztem meg az olajszintet a minimumon van, kíváncsi leszek arra, hogy mennyi időnként kell utána tölteni.
A kocsiba sikerült bő fél év alatt 20 ezer kilométert beletenni. Most vagyok túl a 60 ezres szervizen. Ami zavaró volt, hogy a motortérben zörgött és lötyögött a légszűrőhöz vezető cső, meg a kartergázcső lecsúszkált, mert egy vacak műanyag kampóval van odarögzítve. Ezen kívül hidegen rezonált a kipufogó motortérfelöli azbeszt? hővédő lemeze. A lötyögő csöveket gyorsrögzítővel egymáshoz illetve a motorhoz rögzítette a szerelő.Így már az olaj sem szivárog a kartergázcsőből. A szervízhez én vettem meg az olajat, a lég, az olaj és üzemanyagszűrőt, munkadíjjal együtt az öszköltség 25 ezer alatt volt.
Az átlagfogyasztást a fedélzeti komputerrel már 10 ezer kilométer óta mérem és fele város és országúton 5.5 liter jött ki nem hajtós vezetéssel. Mióta kicserélték a koszos légszűrőt talán még kevesebbet is eszik és jobban is megy. A pollen (szénszűrőt) én magam pucoltam meg, mert a ki és beszerelés nem több öt percnél. Szembe állva a tűzfal bal felső szélén van és három kézzel is kitekerhető csavar tartja, érdemes megnézni nem-e koszos. A kocsival elégedett vagyok továbbra is. Szerintem érdemes használtan exclusive felszereltséget megvenni, mert sok olyan jó dolog van benne, amit könnyű megszokni.
Hibalista
- Letört az elektromos tükör állító gomb / Így vettem/, nyikorog(ott) a kormánya, a motortérben lötyögnek a légszűrő műanyag csővei, folyik(ott) az olaj a kartergáz csőnél
Ide hordtam szervizbe
60 ezres szervíz egy ismerős nem márkaszervíznél. Korrektek és olcsók.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Renault Scenic | Következő autója? | Volvo Xc 90 D5 automata |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
