Családbarát optimum
Szöveges ítélet
Az autó nagyon praktikus, kényelmes, szerethető a család mind az 5 tagjának. Ára kifejezetten kedvező! Jól vezethető, bár nem sportos. Autópályán érzi otthon magát.(alacsony hasmagasság) Takarékos, de 120 felett a fogyasztás meredeken emelkedik. Kategóriában megfelelő kanyar és egyenesfutási tulajdonsággal. Kormányzásra nincs panasz. A gázadás elektronikusan késik, de valamelyest szokható. Ami nem, az meginduláskori erőtlenség, alapjárat közelében.(többszöri megszégyenítő lefulladás, mint az oviban) A váltó jól megvezetett, kényelmes, de nem sportos. (ebben a sorozatban mindegyiknél eltörik az előfeszítő rugó, ami csak kompett váltókarral stb cserélhető) . A nyári napsütésben a műszerfal kellemetlenül tükröződik. A kapcsolók jók, megbízhatóak, a pedálok kevésbé, a kuplung pedál szárát is tapossuk, nem csak a gumírozott felületet. Az "a" oszlop sokat takar a városi, s hegyi közlekedésben, a feleségemet kifejezetten zavarja.( gylogosok veszélyben) Az ülés kényelmes jó a tartása, de kb 120ekm -nél a poliurethán hab eltört a vezető üléslapján.
Az autó világitásával nincs gond, de a digit kijelző fényereje a magyar országutivilágítással közlekedve kevés.
A felszerelés szerintem bőséges , s hasznos.
A digit klímát hasznos lenne néha kikapcsolni, úgy hogy a levegő áramlása megmaradjon.(Sw kérdése)
A futómű hibáit részben a "kiváló" útjainknak tudom be.
A motor megbízható társ a jól megszokot PSA minőség hosszútávon.
A csomagtartó szinte "mindíg fér bele" kategória. A pótkerék nem folal helyet a csomagtartóból.
Picassonk sokat szolál, s mindíg készségesen teszi ezt. A karbantartási periódusa megfelelő. Az alkatrészeknél a "gyári" beszállítás 5x-ös szorzóju, aránytalan! A gyári Citroen szervízzel kapcsolatban 1szer volt pozitív élményem s 5x kellemetlen, s feleslegesen kellett költekeznem.
Szívesen vásárolnék ugyanilyen egyterűt, de jelenleg már csak az 1,6-os csupa Hi-tech motorral kapható, ami bennem nem a hosszútávu megbízhatóságot idézi, inkább a vevő kábítást, csupa marketing.
Hibalista
- Főtengelyen lévő szíjmeghajtó gumibetétes tárcsa, 50eFt.
- Lengőlar szilentek( lengőkarral cserélhető)2db, 80eFt
- Stabilizátor összekötők2db. 25eFt
- Féktárcsa 2db,24eFt
- fékbetétek kb 5-6eFt 2x cserélve
- Ablaktörlők 3x cserélve kb10e FT
- Izzók serege kb 10eFt
- Az előírt (160eKm-nél)vezérműszíj, görgők, vízpumpa stb 120eFT
- Generátor szíjfeszítő görgő kb 5eFT
- 130eKm-nél jobb első kerékcsapágy csere 25eFt
Ide hordtam szervizbe
Mazda Nippon Győr, elötte ez KIA Arabona néven, ha jól emlékszem
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ZX 1,9D | Következő autója? | C Picasso |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
