Citroen picasso exclusive 1.6 HDI amit imádok
Szöveges ítélet
Kedves Citroen xsara picasso rajongók, vagy azok akik ilyen gk-t szeretnének vásárolni! Nos legelőször azokhoz írnék, akik azon törik a fejüket, hogy ilyet gk-t vásároljanak.
Kicsit magam történetéhez szeretnék visszafordulni ha nem bánjátok. Nos nem ez az életem autója, ami a legjobban tetszett. 1.6 hdi motoros... Hmm ez peugeot-ban elragadna. Na de mi van a citroennél??? Vajon u ez a motor van benne? Válasz: Igen, és nem csak a peugeotnál, hanem bizony a Fordnál is, ugyanis ahogyan sokan én is leírnám, hogy a HDI motor bizony közösen a Forddal lett kifejlesztve, csak ők másképen hívják. A citroen bizony és nem csak a picasso nem francia, hanem többéségében német alkatrlszekkel lett felszerelve. Csak, hogy néhány példát mondjak: Váltó, magasnyomású üzemanyag befecskendező (ami a lelke a gépkocsinak), vízpumpa, generátor, klíma. Az, hogy mi a francia benne???? Ki tudja? Talán a kényelem. Nos, tehát, aki azzal jön, hogy bezzeg a német autók , vagy a megbízhatósága a francia autóknak milyen... azoknak üzenem, hogy nézzenek ezek után körül a németeknél!!! A fogyasztás verhetetlen, nekem cak Balaton és Budapest 4.7 literre jött ki a városi fogyasztás az viszont 5.8 literre. Igaz bevallom, hogy amikor balatonra mentünk két személlyel, akkor 115 km/h-nál gyorsabban nem mentem. Végig használtam a tempomatot.
Néhány tipushibát szeretnék megosztani viszont vásárlás elött, melyek a következők:
Az autot 89.000 km-el vettem meg. A motorblokkon olajfolyást láttam. Mielött megvásároltam volna átnáézettem 7.000 forintért a gk-t. Ezt ajánlom mindenkinek. Tisztában leszünk azzal, hogy milyen autót is vásárolunk. Már már visszatérő, bentlakásos embernek számítottam, hiszen egy jó állapotú diesel gk-t találni bizony nehéz, ezért jó pár db-ot meg kellett vizsgáltatnom. Korrektek voltak az M5-nél, mivel már a 2-ik autónál a vizsgálati díj felét kérték el!!!!!!!!!!!
Szerencsém volt, mert a 2-ik gk megfelelt a követlményeimnek. A citroen M5-nél kikértem a véleményét a munkafelvevőnek, bizonyos Lovass Károlynak, hogy tudjam mire kell figyelnem egy ilyen gk megvásárlásakor. Ő elmesélte, hogy bizony a legköltségesebb és sajnos tipusbetegség az említett kettős tömegű lendkerék meghibásodása melynek e legszembetűnőbb jelensége az, amikor elindulnánk a járművel, akkor hangos nyikorgó hangot ad, ami leginkább egy laza ékszíj hangjához hasonlít. Második a motornál lévő olajfolyás, ezen felül az olajteknőnél lévő olajfolyás.
Mondanom sem kell, hogy olyat nem találtam a piacon melyeknél ezek ne lettek volna meg. Jó hír ha lehet mondani, hogy fusiban sikerült megcsináltatnom 150.000 forintért a kettős tömegű lendkerék cseréjét egytömegűre, ami annyit jelent, hogy az életben nem lesz vele gond, mint a legtöbb botváltós autónál. Olajfolyások megszüntetése 33.000 forintba került, amiben benne volt a karfa megjavíttatása is. Olajat vettem a Bárdiéknál, igaz baromira nem díjazta a szervíz a hozott anyagot, de ezt csak fű alatt mondom. Az autó teljesen csendes lett, új kuplungot kapott, olajcsere megoldva, castrol 5w40 lett beletéve, az összes szűrő ki lett cserélve. Ha ilyen autóban gondolkodsz, akkor számolja arra, hogy 250.000 forintot rá fogsz költeni az átírási költségen kívűl, viszont egy teljesen jó autót kapsz, viszont mindennek elötte vizsgáltasd át szakszervízben!!!!
Az autó kényelmes, nagy, tágas, csomagtér 550 literes, és tényleg semmit nem fogyaszt ebben a diesel kategóriában. Gyorsulása elfogadható, persze nem egy sportautó de nem is ilyet várhatsz egy kisbusztól. Tényleg nagyon kényelmes és ideális autó azoknak akik sokat utaznak, vagy sokat utaznak.
Hibalista
- Kéttümegű lendkerék, karfa, szelepfedél tömítőgyűrű, műszerfalvilágítás
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 Budapest XX. kerület M5 bevezető szakasz Lovass Károly munkafelvevő (nagyon segítőkész, rugalmas, udvarias, csak jót tudok róla/ róluk mondani) igaz arra számítani kell, hogy a szervíz nagyon lassú a sokat kell várni a számlázásnál. és a pénztárnál, dehát semmi nem lehet tökéletes.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | c4 picasso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
