Bernáthegyi - nagy, barátságos, és mindenki szereti
Szöveges ítélet
2007. október 12.
Első autóm, egy 1.4-es dízel AX volt sok-sok éve. A bosszantó apróságokon kívül megbízható, takarékos és kényelmes kis járgány volt. Idén azonban Zafirát venni mentünk, aztán ez lett belőle. Remélem a sokévi gyártás alatt legtöbb típushibáját már kiküszöböltek, de biztos ezzel is lesznek bosszantó apróságok.
Az ára egyszerűen verhetetlen. Újan kaptam meg az 1.6-os dízelt, metálfénnyel, ajándék lábszőnyeg készlettel átírással kompletten egy picivel 4 M alatt. Ez a nála jóval kisebb Meriva dízelváltozatának ára alatt van, másról ne is beszéljünk. Rendkívül tágas, és ami gyerekes családoknál nagyon fontos, hátra simán befér 3 db babaülés. A hátsó üléssor az ülőlapok szintjén pontosan 12 cm-rel szélesebb mint a Zafiráé (az 128, ez 140 cm), és az ajtónál a különbség majd´ 16 cm a kényelmes könyöklő miatt. A csomagtartó 550 literes de az ülések hajtogatásával nagyon gyorsan növelhető - befér a dupla babakocsi is. Hátsó ülések nélkük kis furgon és hát jól jön a 660 kg-os teherbírás is. A horvátországi nyaralásunkkor (két pelenkás picivel) még a kalaptartót sem kellett levenni, úgy elfértünk. Az első vezetőülés kényelmes, bár, mivel feleségem és én is magasak vagyunk, az ülőlap kicsit rövid.
A kis dízel használható fordulatszám-tartománya nem túl széles. Alapjárattól jó darabig nem történik semmi, viszont 5-ben kb 90-től traktorként kezd húzni. Kellemesen tartható vele a 130-140, szerintem afelett már nem az igazi, dehát ki a csoda akarna versenyezni egy családi autóval (valószínűleg csak a totalcar szerkesztői... :-) )
Egyébként fürge és kényelmes vele autózni. A klíma jó, pláne azért, mert az első üléssor alól hátra is fúj és gyorsan lehűti a kocsit. A fogyasztás (én mindig pontosan írom) az első 6400 km-en (bejáratás) 5.46 l volt.
2007 október: Gyalázat, hogy egy gyári olajszűrő 4900 Ft-ba kerül a Citroen Trukánál - ugyanez matrica nélkül meg 800 az autósboltban.
2008 január: ...brrr... megfagytam... a fűtés mediterrán országokra van méretezve. Kb 10-15 percig kell tempósan hajtani, hogy bemelegedjen a kocsi.
2008 március vége: Most, hogy már bejáródott és bátran hajtom a fogyasztása 6 liter körüli (nekem tökéletes) - vajon a prospektus miért beszél 4-5 literekről? Persze egy személlyel légkondi nélkül 90-el fékezés nélkül hátszélben elképzelhető 4 liter, de hát ki az aki családi autót így hajt?
A nagyobbik lányom (3 éves) imádja, ha reggel kocsival megyek dolgozni számonkéri miért viszem el az ő buszát...
Hibalista
- - Az első elektromos ablak lehúzott állapotban, vagy bármennyire lehúzva horrorfilmbe illő hangokat ad - mint egy elevenen megnyúzott tengerimalac utolsó halálsikolyai.
- - A fedélzeti komputer (mondjuk erre számítottam is, amikor Citroent vettem), pl rosszul mutatta az üa. tank telítettségét, nem engedte be a feleségemet a hátsó ajtón (lezárta a központi zárat), és más ilyen apróságok. A kijelző szerinti átlagfogyasztás általában kb fél-egy literrel kisebb mint a valóság (egy füzetben vezetem).
Ide hordtam szervizbe
még nem kellett - de már előre aggódom a horribilis számla miatt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nissan Maxima 1995 3.0 V6 (GLE) | Következő autója? | Picasso C4 hétüléses |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
