Az jó, ha nagy, az jó, ha dundi
Szöveges ítélet
Harmadik gyerek születése miatt kellett olyan kocsit keresni, amiben jól elfér három gyerekülés, és ki tudjuk fizetni.
5-6 éves egyterűben gondolkodtunk, más nemigen jöhetett szóba. Corolla Verso, Touran kiesett az ára miatt. C-Max kicsi, röhejes középső ülésszerűséggel a második sorban. Zafira második sora ugyancsak nem elég nagy, a harmadik sor meg szükségmegoldás.
Maradt a Scénic és a Picasso. Utóbbiról meglepően sok jót hallottam-olvastam (a hasonló időszakban készült többi Citroenről nem).
Találtunk egy jó állapotú példányt egy családnál, megvettük, élveztük. Kényelmes, kialakítását tekintve kategóriája messze legpraktikusabb, legtágasabb és legötletesebb egyterűje, 550 literes csomagtérrel.
A motorja jó lomha, kevéske ehhez a kasztnihoz, cserébe viszont abszolút megbízható, soha nem hagyott cserben. És a fogyasztással kapcsolatos rémhíreket sem igazolta, mert zömében városi használat mellett 8-8,5 l körüli átlagfogyasztást produkált, ami nem is rossz.
Kirándulásokhoz, nyaralásokhoz tökéletes volt, sosem kellett tetőbox, pedig irgalmatlan mennyiségű cuccot vittünk gyakran magunkkal.
Tolatóradar nélkül csak rutinos belvárosi sofőröknek ajánlom.
Valójában csak azért cseréltem le, mert egy-két év múlva már egy fillért sem kapnék érte. Annál meg jóval többet ér. Ez egy jó autó. Persze nem hibátlan. Íme, a piros és a fekete pontok:
Piros pont:
- Irtó tágas. Hátul három egyforma méretű, mindenfelé hajtogatható ülés, a középső sínen csúsztatható, növelve a csomagteret. (Magasabb felszereltségnél mindhárom ülés sínes)
- Jó vezetőhelyzet, kilátás. Kényelmes, még hosszú úton is.
- A csomagtartó hatalmas, ötfős család nyaralásához is elég volt.
- A kocsi beltere tele pakolóhelyekkel.
- Magas építése ellenére nemigen billeg a kanyarokban.
- Faék egyszerűségű, ókori nyolcszelepes benzinmotor: a jó benne, hogy nem nagyon van mi elromoljon benne. Évente (12-13 ezer km-enként) olaj- + szűrőcsere, és elvan. Kopó dolgokat kellett csak cserélni. A kuplungszettet 130 ezer körül, de ezt betudtam a rengeteg városi használatnak.
- Olcsó alkatrészek.
- Méretéhez és alulmotorizáltságához képest meglepően jó fogyasztás.
Fekete pont:
- A motor megbízható, de lomha és gyenge. Telepakolva, komolyabb emelkedőkön küszködött szegény.
- Apró, néha vicces, néha bosszantó elektromos szarok. A kormánykapcsolón bármi szórakozik, egyből cserélni akarják drágán. Bontóban harmadannyiért talál hozzá az ember alkatrészt, de az persze kérdés, meddig bírja. A legviccesebb: a fed comp. gombját megnyomva vizet spriccelt a hátsó szélvédőre, és letörölte. Ezt csinálta egy évig, majd megjavult, anélkül, hogy hozzányúltam volna.
- Az izzók utálják a kocsit, ezért gyorsan kihunynak. Ha valaki maga akarja cserélni, előtte operálja ki a csontokat a kezéből, és akkor tudja úgy tekergetni, hogy kényelmesen hozzáférjen.
- Öt év alatt sem tudtam megszokni, hol lehet a kocsi eleje. A hátuljával is gondom volt, amíg nem szereltettem bele tolatóradart.
Hibalista
- Kuplungszett-csere (90 e Ft) - Kipufogó szétrohadt (20 e Ft) - Kinyomócsapágy-csere (?) - Az izzói imádnak kiégni, cseréjük csak egészen különös anatómiájú embereknek ajánlott. -
Ide hordtam szervizbe
Citroen Szentendre
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Sabján szerviz - Nem a legnagyobb rajongója a francia autóiparnak, a Picassósok mégis tömött sorokban vonulnak hozzá. Korrekt, tisztességes, hozzáértő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Grand C4Picasso |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
