A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso SX 1.6 8V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az jó, ha nagy, az jó, ha dundi

Szöveges ítélet

Harmadik gyerek születése miatt kellett olyan kocsit keresni, amiben jól elfér három gyerekülés, és ki tudjuk fizetni.

5-6 éves egyterűben gondolkodtunk, más nemigen jöhetett szóba. Corolla Verso, Touran kiesett az ára miatt. C-Max kicsi, röhejes középső ülésszerűséggel a második sorban. Zafira második sora ugyancsak nem elég nagy, a harmadik sor meg szükségmegoldás.
Maradt a Scénic és a Picasso. Utóbbiról meglepően sok jót hallottam-olvastam (a hasonló időszakban készült többi Citroenről nem).
Találtunk egy jó állapotú példányt egy családnál, megvettük, élveztük. Kényelmes, kialakítását tekintve kategóriája messze legpraktikusabb, legtágasabb és legötletesebb egyterűje, 550 literes csomagtérrel.
A motorja jó lomha, kevéske ehhez a kasztnihoz, cserébe viszont abszolút megbízható, soha nem hagyott cserben. És a fogyasztással kapcsolatos rémhíreket sem igazolta, mert zömében városi használat mellett 8-8,5 l körüli átlagfogyasztást produkált, ami nem is rossz.
Kirándulásokhoz, nyaralásokhoz tökéletes volt, sosem kellett tetőbox, pedig irgalmatlan mennyiségű cuccot vittünk gyakran magunkkal.

Tolatóradar nélkül csak rutinos belvárosi sofőröknek ajánlom.

Valójában csak azért cseréltem le, mert egy-két év múlva már egy fillért sem kapnék érte. Annál meg jóval többet ér. Ez egy jó autó. Persze nem hibátlan. Íme, a piros és a fekete pontok:

Piros pont:
- Irtó tágas. Hátul három egyforma méretű, mindenfelé hajtogatható ülés, a középső sínen csúsztatható, növelve a csomagteret. (Magasabb felszereltségnél mindhárom ülés sínes)
- Jó vezetőhelyzet, kilátás. Kényelmes, még hosszú úton is.
- A csomagtartó hatalmas, ötfős család nyaralásához is elég volt.
- A kocsi beltere tele pakolóhelyekkel.
- Magas építése ellenére nemigen billeg a kanyarokban.
- Faék egyszerűségű, ókori nyolcszelepes benzinmotor: a jó benne, hogy nem nagyon van mi elromoljon benne. Évente (12-13 ezer km-enként) olaj- + szűrőcsere, és elvan. Kopó dolgokat kellett csak cserélni. A kuplungszettet 130 ezer körül, de ezt betudtam a rengeteg városi használatnak.
- Olcsó alkatrészek.
- Méretéhez és alulmotorizáltságához képest meglepően jó fogyasztás.

Fekete pont:
- A motor megbízható, de lomha és gyenge. Telepakolva, komolyabb emelkedőkön küszködött szegény.
- Apró, néha vicces, néha bosszantó elektromos szarok. A kormánykapcsolón bármi szórakozik, egyből cserélni akarják drágán. Bontóban harmadannyiért talál hozzá az ember alkatrészt, de az persze kérdés, meddig bírja. A legviccesebb: a fed comp. gombját megnyomva vizet spriccelt a hátsó szélvédőre, és letörölte. Ezt csinálta egy évig, majd megjavult, anélkül, hogy hozzányúltam volna.
- Az izzók utálják a kocsit, ezért gyorsan kihunynak. Ha valaki maga akarja cserélni, előtte operálja ki a csontokat a kezéből, és akkor tudja úgy tekergetni, hogy kényelmesen hozzáférjen.
- Öt év alatt sem tudtam megszokni, hol lehet a kocsi eleje. A hátuljával is gondom volt, amíg nem szereltettem bele tolatóradart.



Hibalista

- Kuplungszett-csere (90 e Ft) - Kipufogó szétrohadt (20 e Ft) - Kinyomócsapágy-csere (?) - Az izzói imádnak kiégni, cseréjük csak egészen különös anatómiájú embereknek ajánlott. -

Ide hordtam szervizbe

Citroen Szentendre

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Sabján szerviz - Nem a legnagyobb rajongója a francia autóiparnak, a Picassósok mégis tömött sorokban vonulnak hozzá. Korrekt, tisztességes, hozzáértő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 74000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift Következő autója? Grand C4Picasso
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)