Az igényeimet kíelégítő autók közül a legolcsóbb.
Szöveges ítélet
(Előző autóm VW Passat 1,9TDi volt.
Nem szerettem: Belseje rideg. Tempomat rosszul használható. A motorral mindig volt valami. a fogyasztása: 0.5l/1000km motorolaj volt. (Picasson azt sem tudom, hol van az motorolaj betöltő sapka.))
Ezt az autót szeretem.
Egészen más érzés beleülni.
Ott kezdődik, - mivel az átlagosnál magasabb építésű, - nem le felé ülök bele, hanem fel felé ülök bele. (2óra fallabda, vagy páróra utazás után nem is olyan mindegy.)
Majd minden alkalommal elegendő a mérete a családnak: - a 2 kamasz gyerek + a (nagytestű) kutya (a csomagtartóban) + a kerékpárok (a tetőn) + az asszony. (A kéthetes nyaralás kívétel - a cipők mennyisége már kifog rajta is. Az összkomfortos kitelepedéshez a mondeonkat IS be kell vetni.)
Az ülés nem birt a súlyommal (közel 140kp). 4évre nyújtott garancia alapján a szervízben kicserélték volna, de nem biztattak, hogy a következő jobban fogja bírni. Úgy döntöttem buherálhatnak rajta egy kicsit. Két hónapja úgy tűnik bevált.
Ablak, ha résnyire nyítva, akkor rezeg, zörög, nyikorog. Szervízben azt mondták, hogy a konstrukció: a nagymértű ablak az oka. Tudomásul vettem.
A könyöktámasz a háttámlával együtt döl. Igazán csak akkor lenne kényelmes, ha a háttámlát kissé hátradöntve használnám. Megoldásom: Az anyós ülés könyöktámaszát beállíthatom magamnak(, ha nem ül ott senki).
Belsőtere barátságos, kényelmes, komfortos, sok tároló rekesszel. Nagy testű barátom csak az első ülésen érezte jól magát, kamasz lányomnak bőven kényelmes hátul is. Nincs kardán alagút, a váltó a műszerfalon van: elsőülések közt akár előre lehet jönni, mint egy kisbuszban.
Gyorsan egyszerűen átalakítható.
(Fullos) Ezen az áron így felszerelt másik autót nem tudok.
Tágas - Óriási üvegfelülettel: (napfénytetővel) nyitott - világos.
Tempomat nagyon jól használható.
A egérmozitól féltem, de jól áttekinthető, minden rajta van ami kell, könnyen, egy szempillantással megtalálható az info.
A rádió vezérlőit, és a tempomat vezérlőjét jobban szeretném a kormányon, de megszokható. (A bajusz kapcsolókat fáradtan párszor kevertem.)
A motor eléggé megmozgatja a kicsikét: tartósan (tempomattal) emelkedőn is bírja a 135-140km/órát (kb.: 6,5l/100km átlag fogyasztással).
Átlagfogyasztása (70500km alatt): 5.8l/100km (min: 5.2 - max:6.6) (Budapest+10-es reggeli araszolgatással!)
Hibalista
- izzók, vezető ülés, motorháztető kitámasztó rúdat rögzítő patent. Egérmozi izzó csere. Vezető oldali visszapillantó tükörnek neki ment valaki: becsukó mechanizmusa sérült. (Csak cserével javítható: úgy döntöttem, ha kell kézzel becsukom.)
Ide hordtam szervizbe
Citroën Wendom. Budapest III.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat 1,9 TDi | Következő autója? | Citroën Grand Picasso |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
