A hűséges Tojás...
Szöveges ítélet
2004ben vettük, valami tágasabb, áruszállításra is alkalmas, kényelmesebb, legalább 4 csillagos (NCAP) autót kerestünk. A kínálatot, teszteket,fórumokat és ismerősök autóit végignézegetve esett a Picassora a választásunk.
Kényelmes, jó futóműve van(teljes terheléssel is alig romlik a kezelhetőség), jól húz és méretéhez képest nem eszik sokat az 1,8as 16szelepes (117 LE)(nyáron 6,6-6,8, télen 7,3-7,5), jó a helykínálata, jól variálható(ezt sűrűn ki is használom, 1-3 bringával és 3-5 emberrel közlekedve), könyöklőről 2-3 ujjal lehet váltani, magas üléspozíció, okos multiplexelt rendszer.
Komolyabb baja nem volt, előző tulaj nem állította be rendesen a csomagtartó zárat, így nehezen csukódott, míg be nem állítottuk.
Összességében nagyon megkedveltük, megbízható (ismerősi körben is van több darab, azok sem rosszalkodnak), jó dinamika/fogyasztás arány, kényelmes, tágas utas és csomagtér.
125E-nél megvettem én - apám pedig egy C8ast vett helyette.
szerk: 163ezernél járok, a fogyasztást/szereléseket itt vezetem:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/264831.html
szerk: Szerk: 167.000nél új gazdihoz került, és követte egy fiatalabb 1,6 16V Xsara Picasso.
Fogyasztás: 7,11 l/100km az utolsó 27.652 km-re tankolással mérve.
Hibalista
- -Szellőzés ventije 3/4 körül kicsit zörög ha fagyok vannak. Ez kb 2006tól jelentkezett, de 2012ben sem rosszabbodott, így még nem cseréltem. - -120E-nél egy féklámpakapcsoló. - -122E-nél hátsó dob csere. - szerk: Az új féklámpakapcsoló 161.000ig bírta. - -Hosszab, egy-két hét körüli állásnál amikor nyitjuk az autót, nem nyílik, előbb egy zárást kell nyomni, majd nyílik. Az ajtók zárva vannak, az ajtónyitás érzékelők jónak tűnnek - nem sűrűn fordul elő, így egyelőre marad így. - -160.000nél a hátsó futóműben a tűgörgős csapágyat cseréltük, kb20.000 Ft az anyag - sokan megvárják amíg a hidat is fel kell újítani. - -Jobb oldalon lengőkar és toronycsapágy csere 162nél, stabilizátor mindkét oldalon ha már lekerekeztünk. - -Kuplungozva is lett 163.000nél (bowden és szimering csere is volt ha már le van bontva). - -Váltóban a nyelestengely csapágynak kicsit erősödött a hangja, szerelők szerint ez még normális. - 167: Kipufogó (hátsó dob) és ablakmosó motor csere (visszacsapó szelep nem zár teljesen).
Ide hordtam szervizbe
független szerviz - szerencsére a szerelőknél a sok futó darab miatt ismert.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 83000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | ZX kombi (R.I.P.) | Következő autója? | Picasso 1,6 16V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
