A család öszvére
Szöveges ítélet
Az autó megvásárlásánál az els?dleges szempont a tágas bels? volt, mivel a fiam túllépte a 190 cm-es magasságot. Az el?z? kocsimnál a családi utazás megkezdése el?tt mindig vita volt, a feleségem a lányom és a fiam között, ki is üljön hátra. (Mindenki 170cm feletti) Most ez a dolog megoldódott, tágas fej és lábtér kényeztet bennünket. Szeretem el?l a külön karfát és a m?szerfalra pakolászást. Bár csak óvatosan, nekem majdnem kiütötte a napszemüveg az els? kisablakot egy lendületes kanyarvételnél.
Egyébként alapjában véve meg vagyok elégedve az autóval, munkába járásra használom, napi 95 km oda-vissza. Keveset járok városban, így 6,4-6,6 liter a fogyasztása, 90-110km/h sebesség mellett. A klíma m?ködése jelent?sen nem befolyásolja a menetteljesítményt, nem kell el?zés el?tt kikapcsolni, mint ahogy az el?z? kocsijaimnál megtettem. Jók az ülések, de nagyon nehezen, több hónap alatt találtam meg a számomra legjobb üléspozíciót a vezet?ülésben. Nagyon jó és mindenkinek kényelmes a hátsó ülések el?tti teljesen sík padló, nem befolyásolja a lábhelyzetet, kényelmesen lehet ülni, jók a fejtámlák. A gyári hifi átlagos, érdemes fejleszteni, alapból a basszus ismeretlen fogalom. Nyáron sokat vitt minket kirándulni, mindennek találtunk benne helyet.
Inkább sok kis apró hiba jellemzi, ami beárnyékolja a felh?tlen szeretetet. Az utastér a nagy ablakfelület miatt hamar felmelegszik. A klíma lehetne kicsit izmosabb, de eddig ezt minden Citroenemben sérelmeztem. A vezet?ülés háttámlája kb. 10ezer Km megtétele után elkezdett nyikorogni, amit nem bírtam a mai napig megszokni. Ha el?z? nap klíma használatával álltam le, másnap reggel a 15-17C fokos reggelben párásodik az els? szélvéd?, mint állat. Ilyenkor vagy f?tök, vagy be kell kapcsolni a klímát, mivel az ablak lehúzás, vagy ventilátor beindítása magában nem segít. A bal els? ablakemel? a nyári melegben olyan nyekergéssel végezte a dolgát, hogy azt mondtam, inkább kiverem az üveget, nem pedig lehúzom. De ezt hála, valahogy abbahagyta. Picit soknak tartom a beáramló futóm? zajt rosszabb min?ség? úton. Gyári hibás ablaktörl? elektronika! Recept: Gyújtás ráadva, ablaktörl? bekapcsolás, majd ha az ablaktörl? félúton tart indítózás. Az ablaktörl? az indítás idejére megáll és nagy valószín?séggel nem is fog soha többé elindulni, csak a szerviz segíthet rajta. Én nem tudtam, így sikerült beszopnom. Ugyanis a számítógép tartja észben hol is jár a lapát és indításkor elfelejtheti, ezért a vészprogram lép életbe ami megakadályozza a további használatot. Legalábbis ezt mondták a szervizben. De az ablakmosó sem m?ködik. Csak hátramenetben a hátsó ablaktörl?, de az mindig, bárhol is álljon az ablaktörl? kapcsolója. Az akkumulátor saru levétele nem segít, kapásból minden szerviz ezt ajánlotta a telefonos érdekl?désemre. Csak a Com 1 csatlakozó kihúzása a járható út. Persze ez a kormányborítás megbontásával jár, már ha tudja az ürge mit is kell keresni. Nyikorgó ajtózsanér.
Amit nagyon hiányolok, hogy a számítógép nem tárolja el a hibakódot. Így ha a szervizbe érve nem produkálja a hibát, nincs javítás. Ezért kínlódtam jó néhány alkatrésszel. Többek között az indítás gátlónak, ha olyan kedve volt nem volt hajlandó felismerni a slusszkulcsot. Ezt szerencsére jó messze is megtette, így autóment?vel kellett beszállítani. Bent a szervizben persze beindult, és még engem néztek hülyének. Ezt szerencsére a másik szervizben gyorsan orvosolták, más egyéb hibával egyetemben. Például a Km óra 100 Km felett megbolondult. Nem tudom találkozott-e már más is azzal a jelenséggel, hogy össze-vissza ugrált a sebességet jelz? szám. Ha pl. 105-tel mentem akkor 95 és 120 között fél másodpercenként ugrálva jelzett valamilyen számot, de nem tudtam megállapítani, pontosan mennyivel is megyek. Úgy mondtam, mint a vérnyomásmérésen: a sebességem, százhúsz per kilencvennyolc :-)
Minden hibát leszámítva nagyon megszerettük, valószín? 4-5 évig nem fogjuk lecserélni
Hibalista
- Imobilájzer, Kilométeróra jeladó, alapjárati léptet? motor, 4 db H4 izzó
Ide hordtam szervizbe
Citroen Orbán Debrecen
F?nök és a nyegle fia …
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Citroen Kohut Nyíregyháza
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1600 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 31500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara 1,4 | Következő autója? | Citroen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
