Xsarát szeretem, a Citroenre haragszom
Szöveges ítélet
Magas felszereltségi szint, ez el?ny és hátrány is egyben. Hátrány, mert ha eladom és hozzáteszek úgy 200 e Ft-ot, hogy átüljek egy Fókuszba, vagy Corollába, stb., akkor is a ráfizetés mellett le kell mondanom olyan kényelmi felszerelésekr?l, mint CD, ülésf?tés, kikapcsolható utasoldali légzsák, automata légkondi, teleszkópos motorháztat?, stb. Tehát ezen a téren elkényeztet.
Tartok t?le, hogy mi lesz,a mikor lejár a két éves garanciája. Újabb két évet nem szívesen veszek meg, mert nem hiszem, hogy a plusz 2 évért kért összeg nekem megtérül (a márkakeresked?k sem akarnak bukni az ügyön, így nagyon okosan l?tték be az árat).
Ami zavar, de nagyon: az én kocsim átadási ára 3,86m Ft volt 2003 decemberében. 2004 decemberében kijött a C4, el?tte a kocsim árát levitték a pincébe. Gondoltam bukok egy kicsivel többet, mint az els? évben szokás (ezt lényegében bukta az els? tulaj, mert félévesen lett enyém a járgány). Na de, hogy 2005 februárjában a pár ezer km-t futott megmaradt Xsarákat 2,5m adják a keresked?k és még a C4 árából (bemutatás után 3 hónappal) adnak majd fél milkát. A lényeg: a 2003 decemberében 3,86 milkás kocsi 14 hónappal kés?bb 2,2-2,3 misit ér. Na ezt nem bocsátom meg soha a Citroennek. Úgy érzem a cég cserben hagyott. Két év alatt 40% körülit esett az értéke a kocsinak.
Próbáltam 9 hónapos korában a kocsit becserélni a Picassóra, reménytelenül alulértékelték a Citroen márkakeresked?k a Xsarát. Egy Peugeot keresked? akár 250e Ft-tal többet is adott volna érte, ha nála veszek 307 SW-t, mint amennyit a Citromék mondtak. Még az oly sokat szídott használtautó keresked?k is 150-200 e Ft-tal magasabb áron számították volna be. Milyen az a márka, aki a saját kocsijait ennyire nem becsüli?!
Nejemnek vettünk autót, neki tetszett volna a C3. Nem az lett, hanem egy japán....
Szeretem a Xsarámat (még), de alig várom azt a pontot, hogy a legkisesseb veszteséggel kiszálhassak bel?le.
Hibalista
- kulung csúszott 19e Km-nél - kicserélték
- 5. ajtó kitámasztó behalt - kicserélték
- izzó kiégett - persze, hogy nem ilyen izzó van a benzinkutakon kapható készletekben (áruk 1500-2000 Ft), hanem külön kellett vennem cca. 2500 Ft/db áron. A kicserélés pedig rémálom...
- kézifék beesik és verdesi a boxot, meghúzták..., de azóta megint beesik...
- id?nként (alászedett állapotban) elmegy a kormányszervó: állítólag tipus hiba, a szervóolaj szintje alacsony.
- Nem értem, hogy miért jó, ha lekapcsolom a lámpát, beindítom az ablaktörl?t (mosót), akkor még óráknak tün? 1-2 másodpercet várnom kell a hatásra.
- Id?nként az automata klíma behülyül, és vagy leh?t nagyon, vagy izzadok.
-
Ide hordtam szervizbe
Citroen Nagy (Óbuda), csak a legjobbakat mondhatom el róluk. Pontosak, segít?készek, el?zékenyek.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Eredetileg a CitCar-hoz jelentkeztem be, akik min?síthetlenül viselkedtek velem. Én voltam az egyedüli kuncsaft, ennek ellenére munka kezdetkor 20 percet várnom kellett a munkafelvev?re, aki azt is letagadta, hogy be vagyok jelentve, holott el?tte 2 nappal vele beszéltem meg a hibalistát, amit a kocsin meg kell javítani. Oda sem megyek többé. (Úgy hallom már nem is Citroenesek)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Toyota, Nissan |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
