Világjáró
Szöveges ítélet
Összeszerelési minőségében egyértelműen rosszabb egy picit, mint az azonos korú és futásteljesítményű kombi G Astra. De még ha zörög is picit, minden működik! Kényelem terén meg összehasonlíthatatlan. Európa mind a 4 szegletét megjártuk vele. 600-800 km fel sem tűnik, de napi 1200km is elviselhető. 98-as benzinből 7.4-el elmegy autópályán 130-al. 110 felett kezd el fogyasztani (addig 6.5) 140-től a szélzaj is jelentőssé válik, igaz ebben sokat segítenek a 600ft-os Tesco gazdaságos ablaktörlők. A vége GPS-el 195 óra szerint 210, no persze ezt a gumik se bírják igazán. Igazából a 130 a kényelmes és elfogadható a fogyasztás tekintetében. A 95-ös bezint megbosszúlja abból 9.5-öt fogyaszt.
Országúton 2 fővel még lehet előzni, 4-el már lomha. Városban teljesen rendben van.
Tágas és iszonyat kényelmes. Ez nem azonnal tűnik fel, hanem hosszú utaknál. Főleg Opellel (Astra) Wolkswagennel (Passat, Sharan) tudom összehasonlítani, ég és föld, sokkal-sokkal jobb.
Egy csomó apróságot tud, ami máshol extra, vagy a korabeli (2001) autók nem tudják. Ha megálsz, lassaban megy az ablaktörlő, ha elindulsz újra gyorsul. Sebességtől függhet a HIFI hangereje is. Programozható, hogy lehessen-e kívülről nyitni a csomagtartót. Hátramenet kapcsolásánál ha jár az ablaktörlő, töröl egyet a hátsó. A klima intelligens, télen nem nyomja be a hideg levegőt ezerrel, amíg a motor is hideg. Motor leállítása után, még az ajtó nyitása előtt lámpát gyújt. Szép fokozatosan persze. Nekem ezek az apróságok tesznek igazán kezessé 1-1 autót. (És hangsúlyoznám, hogy alap modell)
Integrált ködlámpája van, ami a köd szempontjából szerintem nagy baromság, de esőben hasznos, nomeg akkor ha kiég valamelyik tompított fény, mert nem marad az autó félszemű.
A hifi minőségével nem vagyok elégedett, lehetne rajta segíteni, de annyira nem fontos.
Hátul 2 felnőttnek még elég tágas, a csomagtartó az autó
méretéhez képest tök oké.
Ja és a jelvény. A Citroen-é a legtutibb márkajel, ezen még szerencsére nem csak egy EKG vonal, mint a C4-en.
A C4-et próbáltam, a rövid út alapján szerintem visszalépés.
Hibalista
- Használtan vettem, előtte cégautó volt, így gondolom több dolgot garanciában javítottak. Az elmúlt 5 évben
-
- -1 db új aksi
- -2 lengéscsillapító
- -fékbetétek kb 30-40eKm-ként, két első tárcsa
- -kipufogódob
- - biztosíték, de az az én hibám volt. (Hajót tettünk vízre, de nem áramtalanítottuk az utánfutót...)
-
- És kész. Egyszer égett a motorhiba jelző, szervízben kiolvasták de nem találtak semmit, azóta jártunk Gibraltárban is....
-
- Lehet, hogy csak jól kifogtam, de örök darabnak tűnik. Persze már nyiszog, itt-ott karcos, az ülések plüssén látszik a 8 év napsütés, de én maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Nagy
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Citroen Örmező
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | G Astra (céges) | Következő autója? | H Astra van mellette |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
