A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.4 SX Break Mk.1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Verhetetlen ár/autó arány

Szöveges ítélet

Sokan azt gondolják, szarok a francia autók. Ezt leginkább abból gondolják, hogy hallották az apjuk barátjának az ismerősétől, hogy a BX felfüggesztése hogy tönkremegy. Hogyha nem javítják...
Ez a kocsi még csak nem is hidrós felfüggesztéssel rendelkezik, egy rendkívül megbízható, kényelmes, nagy, jó ár/érték arányú, jól vezethető gép. Semmi ok a "szar franciázásra". Motorja megölhetetlen, nem túlzottan rozsdásodik (főleg a küszöb tud), nem kell vele sokat foglalkozni, és ami fontos: az egyes szériát vegyük, mert abban nincs BSI. Ez a motorvezérlő és kényelmi elektronika az, ami kisebb hibák, környezetvédelmi problémák miatt (pl. katalizátor stb) képes szinte mozgásképtelenné tenni az autót a szervízmóddal. Ez a legnagyobb hátránya a kettes szériának. Az egyesben ez nincs.

Ami megkülönbözteti német kategóriatársaitól, az a beltér otthonossága, a belsőtér érzetre 2 kategóriával nagyobb autókat idéz a kombi esetében. Nagyobbnak érződik belülről, mint egy Passat, és sokkal kényelmesebb. Nem szeretném fikázni a német autókat, jók azok is, csak mondom, hogy van, amihez a franciák is értenek.
Az autóban az 1.4-es 8 szelepes 75 lóerős motor éppen elég a normális közlekedéshez, viszont 5.-ben autópályán 110-150 között jól húz, mert sokat forog. Ezért fogyaszt is. Egyébként lehet vele előzni, fel lehet venni a forgalom ritmusát. Nem erős. Inkább 2500-4000 köré koncentrálódik az ereje, a 16 szelepes változata ennek a motornak inkább forgatós. A 8v 6000-nél tilt, 2750 körül 111NM-t tud, 5800nál 75LE-t.

A coupét illetve a Ph.II Xsarát jobban viszi a motor, mint a kombit, merevebb a karosszéria is.
A kocsi egyetlen igazi típushibája a hátsó híd, ami nagyon hatékony kanyarodásra ad lehetőséget a hátsó kerekek kormányzásával. Emiatt határhelyzetben Civiceket megszégyenítően tud kanyarodni az autó, ha sikerül betámasztania a hátsó kerekeknek, ha viszont nem, akkor megyünk a falnak, ez sajnos nem kiszámítható módon történik, és nincs idő rá reagálni. Ugyanabban a helyzetben egyszer megpördül, máskor alulkormányzott az autó, ez a probléma hatványozódik a hátsó híd állapotának romlásával.

Természetesen a normál közlekedésben nagyon jó a híd: jól lehet manőverezni a parkolóban és nagyon szépen rá tudja húzni az ívre a kocsit, sokkal jobbat lehet kanyarodni, mint pl. egy korabeli F astrával, érezni, ahogy betámaszt a hátsó kerék és rásegít az ívre. Akkoriban ez nem volt általános, nyilván ma már minden autóban szinte van valamilyen mértékű hátsókerékkormányzás.

Nagyon élvezhetően autózható a kocsi, a Mátrában és a városban is, annak ellenére, hogy a karosszéria dőlése nagy, főleg a Ph.I-nél. Kényelmes, mégis kategóriájához képest jól fekszi az utat a kocsi, amennyiben az állapota megfelelő.
Az 1.4-es motor fogyasztása városban 8-11 liter, 100as tempónál 7 liter, 130-150es tempónál 8-10 liter. Nem túl takarékos, viszont nem is megy jól. Ajánlom az 1.6os benzines motort hozzá, ami már 100+ lóerős, és nem fogyaszt többet, sőt.

Az autó sosem hagyott ott, sosem produkált meglepő hibát, ha valami kopó alkatrész elhasználódott, jelezte, és volt időm cserélni bőven, olcsón. Egyetlen egyszer nem indult, amikor lemerítettem az akksit, mert egy 10 éves darabot használtam napi 60x beindítva a városban (futárkodtam is az autóval néhány ezer km-et, amit teljesen jól bírt). Azt hiszem ez mindent elmond arról, mennyire megbízhatók ezek a Citroenek. Semmivel sem rosszabbak, mint német kortársaik.
Nincs ok az előítéletre, ár/érték arányban használtan verhetetlen az autó, 300ezer forintért normális állapotú, kényelmes, viszonylag nagy, jól vezethető kocsit kap az ember, ami nem Suzuki, hanem van egy kis egyénisége, egy kis élvezet a beltérben. Ami sajnos hajlamos széthullani, dehát 20 évesen a műanyag már csak ilyen. Mindenkinek ajánlom az autót, aki megbízható, aránylag nagy kocsit szeretne olcsón, kis jellegzetességgel, egyéniséggel. Használtan kategóriájának éke. A Xsara 2 kifinomultabb, szebb, kicsit jobban autózható, viszont az első megbízhatóbb, egyszerűbb.

Hibalista

- A beltér széthullik sajnos, típushiba az ablakemelő gombok beesése a műszerfalba, de egyébként igényesebb kialakítású mint sok kortársának. - - Az interneten könnyen megtalálja mindenki az árakat, annyit elárulok, ez borzasztó olcsón fenntartható autó, fillérekből beszerezhető bontott alkatrészekkel. Néhány ezer forintból ki lehet cserélni a trafót+gyertyákat, fényszórót 5-7ezer forintért lehet kapni. A Xsara Ph.1-re vonatkozik ez természetesen. - - A kuplung szerintem gyári volt, 270ezernél cserélve. - Generátort cseréltem, gyári hűtő kilyukadt, cseréltem. - - Vízpumpa, vezérlés, olaj, gyertya stb. alap dolgokat természetesen cseréltem megvételkor. - - 258.000-nél elkezdett hengerfejes lenni, elejét vettem a problémának, síkolás-tömítés. - - Olajat csipegeti, 2-3deci/1000km max. Főleg ha sok a hidegindítás. Ez amúgy a gyári könyv szerint még normális, nyilván meg lehetne oldani, de más baja nincs. 10W 40es Quartz 9000 olaj segít rajta. Pöcc-röff -20ban is. - - Hátsó híd csereérett, gyári van benne, 275ezer km-et futott, de még bőven vezethető, nincs drámai kerékdőlés. Ez 150ezer forint MINDENNEL együtt, munkadíj, híd, releváns alkatrészek, minden. Ez 5 évig jó, 10 évig használható. Be is lehet állítani a hátsó hasmagasságot (érdemes kicsit magasabbra tenni, hogy legyen hova összerogynia) Nincs értelme a zsírzógomb meg stb beépítésének. Ígyis-úgyis szarrá megy. - - Nyilván nem offroadozok vele, ez sokat segít az állapotán. Sajnos ez is típushiba, a gyári híd bírja ha vigyáznak rá, egy felújított/bontott pedig kb 5 évente cserélendő. Megül az autó ill. kiszámíthatatlanná válik kanyarban. Ehhoz nagyon-nagyon szarrá kell hajtani a hátsó felfüggesztést, ami sajnos öngyilkos konstrukció, és ha elkezd berohadni, könnyen szét lehet ütni, ha őrült módjára megy vele az ember. - Alapesetben évekig el lehet használni az autót annyi tünettel hogy van egy kis kerékdőlés.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős, saját magamérdemes francia specifikus szerelőhöz hordani. sokan nem ismerik a típust és nem mernek foglalkozni pl. a hátsó híddal. a felnikhez is átalakító kell a gumisnál.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? 405
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)