A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.6 SX 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Unalmas

Szöveges ítélet

Punto I. Sportingom egekbe méltatása után, gondoltam megírom a céges Citroen Xsara 1.6 SX méltatását is. Persze tudtam el?re, sok köszönet nem lesz benne, de elhatároztam, hogy megpróbálok nem túl szigorú lenni. Ezt ugyanis nem szeretem… Meg kell próbálnom ezt az érzést háttérbe szorítani, de nehéz.
Hogy miért? Mert nincs egyénisége. Kívülr?l van, de ha vezetem, azt nem látom. Vezetve pedig a nagy unalom, amib?l azért gyorsan ki is kell emelni a két legf?bb pozitívumot. Illetve másfelet…. (Szerintem látszik, hogy ?rl?döm, nem?) El?ször is a fogyasztás: Bp-Esztergom ingajárat naponta, az eredmény télen 7,4 l/100km. Esztergom-Rotterdam oda-vissza, több, mint 3000km szintén télen, a német autópályákon rendesen sietve (no jó, a nemnémeteken is) szintén 7,4 l/100km. Szerintem ezek nagyon jó értékek télen egy 110 lovas „egyhatostól” úgy, hogy gazdája igyekszik tempósan közlekedni vele. Err?l egyébként még lesz szó….
A másik, de csak „fél”-nek min?síthet? pozitívum a fék. Elöl-hátul tárcsa, nagyon fog, nagyon jól adagolható, iszonyú rövideket lehet vele fékezni. Bp-i forgalomban blokkolva jobb a féken maradni, különben a mögöttünk jöv? könnyen beletolhat az el?ttünk állóba. Többször el?fordult már, hogy nagy fékezés után azonnal a tükörbe nézve a mögöttem megállni nem tudó riadt arcát, majd kissé mellettem a padkán, vagy a másik sávban való megállását kellett izgulva végignéznem. És hogy miért csak félig jó tulajdonság? Hát mert cserébe minden kötelez? szerviz alkalmával tárcsacsere, betét csere…stb. 20.000 km-enként ez nem olcsó mulatság. Egyszer?en elfogynak a parádés m?ködésben. Márkaszervizben többen is rákérdeztünk már, de azt mondták, ez így van jól. Valamit valamiért…
Nézzük ezek után a motort: 1.6 16V, 107LE. Nincs benne semmi különös, alul gyenge mint a harmat, felül húz. 2000 f/min. alatt gyakorlatilag örüljünk, hogy el tudunk vele indulni, aztán várjuk ki türelmesen míg 3000, de inkább 3500-hoz ér. Na, onnantól élvezhet?. Els?bségadás kötelez? táblához kettesben odagurulós, aztán a forgalomba kövér gázzal bevágódós…felejt?s:) Teljesen alkalmatlan rá az autó. Ha lassú gurulásból gyorsítani szeretnénk, vagy épp emelked?n haladunk, ne legyünk lusták, tegyük vissza egyesbe! Mert ha nem, akkor hiába a padlógáz, nem fog történni semmi, csak szentségelés és dudálás hátulról. Nem is tudom, de egy száz lóer? feletti autóhoz méltatlannak tartom ezt az egészet. Talán a legrosszabb tulajdonsága ez. Persze, másmilyen váltóáttételekkel bizonyára megoldható lett volna, mert a motor maga nem er?tlen. Viszont a végeredmény az ami, ez az autó sajátja, utálom és kész. Tehát amint mondtam, 3500-tól összekapja magát a ménes és lehet száguldozni. Jó utakon és autópályán. Óra szerint akár 200-at is megy!!! Más a helyzet az általam olyan nagyon kedvelt szerpentineken. Okosan használva a váltót a motor ereje felfelé is elegend? a meredek utakon, a fék szintén tökéletes partner a kanyarok el?tti vehemens lassításokhoz, csakhát a futóm?….. nem tudom igazán leírni, de ha átül az ember egy Focusba vagy Astrába, mindjárt érezni fogja a különbséget. Utóbbiaknál németesen precíz útfekvés, rugózás és kormányzás. A Xsaránál meg nem. Nem nagyon rossz, de mégis rosszabb. Libeg, billeg, imbolyog. Csak egy kicsit, de ahhoz, hogy az embernek elvegye a kedvét, az ember meg a gázt, ahhoz elég…
Motor, fék, futóm? megvolt, nézzük a karosszériát kívül és belül:
Kívülr?l csinos az autó, nekem kifejezetten tetszik. El?r?l, hátulról, oldalról, mindenhogy. Beljebb haladva nézzük el?ször a csomagtartót. Nekem elég nagy, 5 ajtós lévén könnyn pakolhaó. Az apróbb dolgokat a csomagtér alján lév? háló akadályozza meg a csúszkálásban, oldalra pedig kis gumipántokkal rögzíthatünk ablakmosofolyadékot, kólásüveget vagy ilyesmiket. A csomagtartófedél a távirányítóról külön gombbal nyitható a kocsi teljes kinyitása és a riasztó kikapcsolása nélkül. Egyébként mostanában néha jobban oda kell csapni, hogy rendesen becsukódjon.
Az utastér el?szörre lakájosnak t?nik, de aztán több kritikus észrevétel is megfogalmazódik. El?ször is a m?szerfal. Kritikán aluli, fényes- kopogós m?anyag. De inkább ne is kopogtassuk, mert ha meghalljuk a hangját, ahogy összezörög a szomszédos m?anyagelemekkel is, ríni támad kedvünk. A kárpitozás viszont szemre szép és hosszú ideig tartósnak bizonyul. A kormány kézre áll, 4 irányba állítható, magán hordja a CD-s rádió kezel?szerveit is. Kürtgombot viszont nem, azt francia módra az indexkar végén húzza meg magát, néha fellelhetetlenül. A vezet?ülés puha, sajnos túlságosan is, oldaltartása gyenge, hosszú távon fárasztó az állítható deréktámyasz ellenére is. Magassága is állítható, de az ül?lap d?lésszöge már nem. Magasabb söf?r hiányolja a combok nem megfelel? alátámasztását, 6-800 km alatt nagyon elfárad a jobb láb. A váltókar jó helyen van, kissé hosszú utakon, franciás lágysággal mozgatható, de egyébként semmi gond nincs vele. A konkrét autóban egyzónás, digitális klíma h?t, mégpedig elég jól de az egész h?tés-f?tés rendszer korrekt darabnak mondható. A kezel?szervekr?l ez úgy általában is elmondható, de kár a kellemetlen anyaghasználatért. A m?szerfal világítása NOKIA-zöld, ennél már sok szebbet láttunk. A hangosításért CD-s rádió felel, egy id? után néhány CD-re nemet mond, teljesen értehetlen módon. Másnap meg gond nélkül lejátsza ?ket. Alapvet?en szépen szólnának a hangszórók is, de az ajtókba épített mély-közép sugárzók hamar rezgésre bírják magát az ajtóborítást is. (A márkaszervíz ajtószétszedést, habbal való merevítést javasol)
Szakavatott autós tesztben át kéne térni a hátsó üléssorra is, de bevallom, ott még nem utaztam:) Állítólag kényelmes, tágas, hát fogadjuk el ezt tényként. Szemre és egy próba erejéig tartó beülésre tényleg elég a hely. Az üléstámla osztottan dönthet?, mindkét oldalt szép nagy teker?gombbal lehet rögzíteni a csomagtartó fel?l. Süllyeszthet? fejtámlák, mi kellhet még? Ja, a középs? utasnak (ha jól emlékszem) csak medenceöv jár és talán fejtámla sem növeli a biztonságát. De ezt le kell ellen?riznem:)

Minden érvet felhozva pro és kontra, nyugis és takarékos autózásra, esetleg jó min?ség? egyenes utakon való tempós közlekedésre b?ven megfelel? autó. Pörg?s motor, kiváló fékek és viszonylag kényelmes beltér. Az autózást élvez?, szerpentineken vigyorogva gumit ríkató sof?röknek viszont nem való. Szintúgy nem a min?ségi anyagokat és min?ségi összeszerelést elváró német és japán autókat kedvel? vezet?knek sem. Ez ugyanis francia:)

Hibalista

- Fékbetéteket, féktárcsákat (legalábbis elöl) minden szervizkor cserélni kell. A kipufogó lelazult, majd javítás után néhány ezer km. múlva sorra kerül? 80.000-es kötelez? átvizsgáláson kiderült, hogy a kipuf. leöml? három helyen repedt. Csere, vele együtt a kiszedhetetlen 75000 ft-os lambdaszonda is. Computer programja átírva, de most megint melegíteni kell, mint egy öreg autót, ha hideg van. Persze a márkaszervíznek erre is van (jó drága) ötlete.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz, készségesek voltak, de a leöml? észre nem vett repedései és a közel 300.000 Ft-ba kerül? 80.000 km-es szerviz .... hagyjuk.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Márkaszervíz, készségesek, a 120.000-es szervíz el?rekalkulált költségei megint nagyon magasak lesznek.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Punto 1.6 Sporting (még megvan!) Következő autója? Német vagy japán, de nem francia
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)