A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.4i klíma 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tényleg kazahsztánban gyártják ezeket?

Szöveges ítélet

Az előző második autónk fapados volt és mivel peugeot párti vagyok és a citroen is PSA konszern tagja, ezért választottuk a párommal a xsara-t utódként. Megfizethető, sok jót hallottam a gazdasádosságáról és formára is megfelelő. Ez már klímás, szervo-s, kényelmes és nem is annyira kicsi, a csomagtartó simán elnyelte a nagy téli babakocsit stb..
Eleinte városban is max 7,5l-t mértem, de amikor télen bejött a fagyállószag és rendszeresen elkezdte a túlfolyón kinyomni a hűtő a vizet egyértelművé vált, hogy hengerfejessé vált a motor. Ezt baráti áron is mindent lezavarva (szerelés, új hengerfej mivel a régi javíthatatlanná vált) 100 ezer ft körüli összeg.. A javítás után jöttek a problémák, alapjárat elment, egyenetlenül rángatva húzott a kocsi és senki világ fia szerelő nem tudta megcsinálni, én mindent megtettem érdeklődtem neten, szerelőknél telefonon, mindenki mást mondott meg, hogy "rengetek oka lehet a jelenségnek"... Elvállalni külsős új szerelő se nagyon akarta, kivéve egyet, aki az egész üzemanyagrendszert átnézte, minden érzékelőt, elektronikát, tisztítási dolgokat MINDENT mégse lett jó és a computer diagnosztika szerint minden érték kiváló: lambda szonda, alapjárat motor, nyomásérzékelők minden jó, de az autó mégis többet eszik 2 literrel mint eddig és egyenetlenül jár.
De hogy ne csak rosszat írjak, tényleg kényelmes és bármilyen érdekes ez a párezer km alatt ennyi baj volt, de volt élvezhető és jól autózható korszaka. A kevés km a sok 5-10km-es városi útnak köszönhető, de erre lett véve, és majdnem nap mint nap lett használva.
Eladása akkor vált egyértelművé, amikor elkezdett az autó többet állni szerelőnél mint otthon.
Sorsa az lett, hogy be lett számíttatva egy másik autóba, de addigra már minden meg lett rajta csinálva nem kevés pénz beleölését követően.
Én nem mondom, hogy ez az autótípus egy szar, de ez az volt. Biztos van jól kifogható is, de miután hasonlókat olvasok 2003-as, meg újabb ilyenekről meg computerhibák, nem indul, megáll, cserbenhagy.. stb ezekután és citroen-t soha!!!
A főbb autónk egy új generációs utolsó kiadású 406, ami már a második nekem, de pegeotot számolva a negyedik peugeot autóm, de ezek mind hibátlanul szolgáltak és szolgálnak ma is! A citroenek olyanok, mintha a franciák a peugeot alkatrészeket meg citroen formatervet odaadnák, valami maláj vagy kazahsztáni bányászoknak meg varrónőknek egy tubus ragasztóval, hogy csináljanak belőle autót! Szóval én ezt nem értem miért ennyire szarok a citroenek, de bárki nézze csak át a népítéletet és látja az általánosságot.
Amúgy az autó motorikusságát nem szidom, mert ettől az 1.4 motortól nem kell csodát várni, fordulaton megy ez is mint a meszes, de épp a karakterisztikájának köszönhető, hogy tud keveset is fogyasztani. Országúton meg gondolom még gazdaságosabb.

Hibalista

- Vettünk egy látszatra jó állapotú xsara-t, amin talán egyedül a hátsó hidat nem kellett cserélni, ami ugye típusbetegség, mert azt az előző tulaj 80000-nél már cserélte. - Szóval: - - hengerfej - - vízhűtő - - fűtőradiátor (emiatt lett állítólag hengerfejes, mert elrepedt és nem tudta tartani a nyomást a vízrendszerben... műszerfal ki!...) - - futómű kopóalkatrészek (ez normál, 1-1 gömbfej, 1 stab pálca) - - motorvezérlővel lehetett valami, mert nem volt egy diagnosztikus, aki be tudta volna állítani az alapjáratot, remegett a motor alapjáraton, holott minden érzékelő kütyü működött, a szoftverfrissítésben(amiben meg nem hiszek) drága lett volna ezért így maradt.. - - néha nem működött a bal első el. ablak (megtört a gégecsőben valszeg a vezeték) - - kipufogó teljes felújítás, csere - - teljes kuplungszett csere, valami váltó tolórudacskák is

Ide hordtam szervizbe

Ismerős(ök), de szervizes szerelők

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 205 Következő autója? 206 csak diesel
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)