szerettemis + nemis
Szöveges ítélet
Miután elpattintottuk azt a ragyaveréses Mitsubishit - hála az égnek, sátán a japókra - megrendeltünk egy Citroent. Segített a döntésben Janis Joplin magyar reinkarnációja autóügynök képében, aki a Citroen Ôrmezônél dolgozott. Próbaút egy 1.6-ossal, már csak az hiányzott, hogy dalra fakadjon a lány... Aztán persze nem ment minden simán. Mert az autónk megrendelését elfelejtette a franciák felé továbbítani a Citroen Hungária. Alapvetôen szeretem a francia autókat, ha már valami mostanit kell venni, az francia legyen - ezért hát nem hagytuk ott ôket a francba fél év késésnél - így egy randa metálezüst 5 ajtós lett a miénk - nem baj, fogjuk szeretni.
Vettünk neki lábszônyeget, meg teletettük jó zenékkel - apropó, igen korrekt kis zene volt gyárilag beletéve. Kényelmes, jó volt hosszabb utakon vezetni, jó volt benne szeretkezni is, elszundítani is utána... vagy egy cigi...
Elsô párezerig azt mondta a szerviz, hogy normális az, hogy indulás helyett hátrahôköl az autó, majd 5000 km után megsz?nik. Én elhittem. Aztán eltelt az 5000. Aztán persze torpant tovább. Szerviz, új szoftver, semmi javulás. Ezzel elszórakoztunk picit, de nem javult, én meg megtanultam ôt úgy vezetni, ahogy a lelkének kellett. Egyszercsak egy erôsebb gyorsításnál (na nem volt egy nagy tigris) majd hanyatt estem - eltört az ülés. Kicserélték - igaz, a légzsák zsinórjait meg elkurálták ezzel a cserével, de idôvel az is megjavult. Persze pénzért, naná, majd magától.
Ezen kívül más bajom nem volt vele, hozott, vitt, ahogy kell, ha nagyon kitapostam a szemét, akkor tempóra is képes volt - de nem mondom, hogy elválaszthatatlan barátok lettünk.
Aztán jött ezév január 3 és az autó sorsa megpecsételôdött. Decemberben szoktam le a dohányzásról, és amikor 3-án reggel beültem, azon morfondíroztam, hogy kéne egy új autó, ami nem cigiszagú... aztán morfondír közben egy mackósajt, egy twingo és kész. Gazdasági totálkár lett szegénybôl. Viszont hajam szála se görbült, úgyhogy töréstesztileg 5-ös.
Hát... sebaj, egy hét még és itt a Clio.
Hibalista
- eltört az ülés
- nem bírták a fogyasztást lejjebb venni
- indulásnál torpant - ezt se tudták megcsinálni
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Lancer | Következő autója? | Renault Clio |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
