Szerelhetetlen és szerethetetlen
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen a kétségbeesés miatt vásároltam ezt a kocsit, miután 309-es Peugeotom az öngyilkosság egy abszurd formáját választva szabályszer?en eldobta a generátorát.
Dehogy akartam én francia kocsit venni, de ez a Citrony mégis jó vételnek t?nt. A kocsi el?z? tulajdonosát ugyanis lel?tték, s mivel nem vagyok babonás, az özvegyét?l hihetetlenül olcsón megkaptam ezt a jól felszerelt kis sárga kupét, mindösszesen 6000km-el. (Özvegyt?l különben még egy alkalommal vettem autót - Lásd a 240-es Volvoknál :))
Az el?z? tulajdonos emléke azonban egy-két alkalommal így is megkísértett: Lesötétített BMW-kb?l és Mercedesekb?l integettek át barátságosan, korpulens, kopasz emberek. Egy alkalommal meg egy igazoltatásnál kiderült, hogy a kocsi rajta maradt a körözési listán.
Az autóban a nyolc hangszóró hangrendszer volt a legjobb. Jó kedvemben szívesen szórakoztattam a Zöldlomb u. lakóit a kedvenc Black Sabbath felvételeimmel. Ez volt az a zene ugyanis ami el tudta nyomni az 1.6-os kifejezetten kellemetlen hangját.
A 88 lóer? nem volt túl sok, de a 140-es utazósebességet könnyen tartotta, s a fogyasztása sem volt különösebben magas. A fogyasztási csúcs az a 10 literes érték volt, amit testvéröcsém ért el vele. (Azt hitte a kis oktondi, hogy ez egy igazi kupé, ezért 190-nel hajtott végig az M7-en Siófokig)
A végsebessége a mutató szerint némileg 200km/ó felett volt egy személlyel, de miután az a nyavalyás, szakadt, füstokádó, csörg?-zörg?, turbódízel Fiat Croma még így is simán lenyomott az M7-en, s gyakran eszembe jutott a benne ül?k gúnyos vigyora - soha többé nem próbáltam Citroenemmel keménykedni.
Négy embernek (két fiú elöl - két lány hátul) kényelmesnek mondható a kocsi, de persze sehol sincs egy bármilyen Mercedes, vagy Volvo kényelmét?l. De egy Golf III-nál azért sokkal kényelmesebb. A csomagtartó méretére viszont semmi panaszom nem lehetett.
Megszokást igényelt az önkormányozó hátsó futóm?, de van ellene megoldás: Nem szabad forszírozottan venni a kanyarokat.
Aki Citroent vesz, az készüljön fel arra, hogy a garancia lejárta után két héttel cs?stül jönnek a bajok. Nálam is 13 hónaposan ment tönkre a befecskendezés (-10 fokban, éjszaka, Szigliget mellett a 71-es úton), a központi zár. A szelepek is kopogtak rendesen, de nem lehetett ?ket beállítani, hanem valami korongokat kellett cserélni - drága pénzért. Rendszeresen látogattam tehát a szervízt és egyre jobban utáltam szegény kocsimat. A szervíz egyébként lassú és drága volt, s ami meglepett, hogy semmit sem lehetett benne megjavítani, mindent cserélni kellett - no, ez a Mercedesnél nincs.
Egyszer össze is törtem. Margithídi araszolás közben, kb 10-el nekigurultam egy Opelnek. Annak semmi baja nem lett (megúsztam betétlap nélkül), de a Citroen eleje papírként gy?r?dött össze - s a fél autót ki kellett cserélni miatta (350.000.- jav. számla - szerencsére volt cascóm).
A hiba azonban lehet, hogy mégiscsak bennem van. Másfél év alatt 60.000 kilométert tettem bele. A kollégan?m, akinek eladtam, további négy évig és kb. 10.000km-t használta, arányosan kevesebb problémával.
Azt hittem, ennél rosszabb kocsim már nem lesz. De lett: Átültem - de csak két hónapra(!) - egy 164-es Alfa Romeo-ba.
Hibalista
- nagyobb tételek:
- központi zár
- befecskendez?
- szelepek
- lambdaszonda
-
- apróságok:
- id?nként a kezemben maradt ez-az
- keszty?tartót nagyobb döccen?kkor kinyílt
- üléstámla
- gyorsan kopó ablaktörl?lapátok
Ide hordtam szervizbe
CIT CAR - Szentendre
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 309 GLD | Következő autója? | Alfa Romeo 164 2.0 Twinspark |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
