A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.6 Coupé 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Szerelhetetlen és szerethetetlen

Szöveges ítélet

Tulajdonképpen a kétségbeesés miatt vásároltam ezt a kocsit, miután 309-es Peugeotom az öngyilkosság egy abszurd formáját választva szabályszer?en eldobta a generátorát.

Dehogy akartam én francia kocsit venni, de ez a Citrony mégis jó vételnek t?nt. A kocsi el?z? tulajdonosát ugyanis lel?tték, s mivel nem vagyok babonás, az özvegyét?l hihetetlenül olcsón megkaptam ezt a jól felszerelt kis sárga kupét, mindösszesen 6000km-el. (Özvegyt?l különben még egy alkalommal vettem autót - Lásd a 240-es Volvoknál :))

Az el?z? tulajdonos emléke azonban egy-két alkalommal így is megkísértett: Lesötétített BMW-kb?l és Mercedesekb?l integettek át barátságosan, korpulens, kopasz emberek. Egy alkalommal meg egy igazoltatásnál kiderült, hogy a kocsi rajta maradt a körözési listán.

Az autóban a nyolc hangszóró hangrendszer volt a legjobb. Jó kedvemben szívesen szórakoztattam a Zöldlomb u. lakóit a kedvenc Black Sabbath felvételeimmel. Ez volt az a zene ugyanis ami el tudta nyomni az 1.6-os kifejezetten kellemetlen hangját.

A 88 lóer? nem volt túl sok, de a 140-es utazósebességet könnyen tartotta, s a fogyasztása sem volt különösebben magas. A fogyasztási csúcs az a 10 literes érték volt, amit testvéröcsém ért el vele. (Azt hitte a kis oktondi, hogy ez egy igazi kupé, ezért 190-nel hajtott végig az M7-en Siófokig)

A végsebessége a mutató szerint némileg 200km/ó felett volt egy személlyel, de miután az a nyavalyás, szakadt, füstokádó, csörg?-zörg?, turbódízel Fiat Croma még így is simán lenyomott az M7-en, s gyakran eszembe jutott a benne ül?k gúnyos vigyora - soha többé nem próbáltam Citroenemmel keménykedni.

Négy embernek (két fiú elöl - két lány hátul) kényelmesnek mondható a kocsi, de persze sehol sincs egy bármilyen Mercedes, vagy Volvo kényelmét?l. De egy Golf III-nál azért sokkal kényelmesebb. A csomagtartó méretére viszont semmi panaszom nem lehetett.

Megszokást igényelt az önkormányozó hátsó futóm?, de van ellene megoldás: Nem szabad forszírozottan venni a kanyarokat.

Aki Citroent vesz, az készüljön fel arra, hogy a garancia lejárta után két héttel cs?stül jönnek a bajok. Nálam is 13 hónaposan ment tönkre a befecskendezés (-10 fokban, éjszaka, Szigliget mellett a 71-es úton), a központi zár. A szelepek is kopogtak rendesen, de nem lehetett ?ket beállítani, hanem valami korongokat kellett cserélni - drága pénzért. Rendszeresen látogattam tehát a szervízt és egyre jobban utáltam szegény kocsimat. A szervíz egyébként lassú és drága volt, s ami meglepett, hogy semmit sem lehetett benne megjavítani, mindent cserélni kellett - no, ez a Mercedesnél nincs.

Egyszer össze is törtem. Margithídi araszolás közben, kb 10-el nekigurultam egy Opelnek. Annak semmi baja nem lett (megúsztam betétlap nélkül), de a Citroen eleje papírként gy?r?dött össze - s a fél autót ki kellett cserélni miatta (350.000.- jav. számla - szerencsére volt cascóm).

A hiba azonban lehet, hogy mégiscsak bennem van. Másfél év alatt 60.000 kilométert tettem bele. A kollégan?m, akinek eladtam, további négy évig és kb. 10.000km-t használta, arányosan kevesebb problémával.

Azt hittem, ennél rosszabb kocsim már nem lesz. De lett: Átültem - de csak két hónapra(!) - egy 164-es Alfa Romeo-ba.

Hibalista

- nagyobb tételek:
- központi zár
- befecskendez?
- szelepek
- lambdaszonda
-
- apróságok:
- id?nként a kezemben maradt ez-az
- keszty?tartót nagyobb döccen?kkor kinyílt
- üléstámla
- gyorsan kopó ablaktörl?lapátok

Ide hordtam szervizbe

CIT CAR - Szentendre

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 309 GLD Következő autója? Alfa Romeo 164 2.0 Twinspark
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)