Szép - és ezzel ki is merült
Szöveges ítélet
Tulajdon képen sosem hagyott ott, de ez az első autóm (13.), amiben a használat során semmi különösebb szerethető dolgot nem találtam. Ezt a modellt "sportos"-ként árulták. Ez nálam teljesítményt és útfekvést jelent legalább. A teljesítmény nem olyan rossz, bár az 1,6-os Alfám is elporoszkált így, de az útfekvés nem jellemzője ennek a kocsinak. Aki használni szeretné a motort, az meglepődhet hamar. Utálja a szelet, a kanyart, a fékezést, a sebességváltást, és a kicsit rosszabb utakat is és a hirtelen terhelésváltás kifejezetten rosszul tolerálja, még jó, hogy van benne menetstabilizátor. 120 körül megjön a szélzaj is, és fel kell készülni arra, hogy komolyan vezetni kell egyenesben is. Nekem óra szerint 210-et ment, amit a gyár mond, de elég nehezen. A hátsó futóműtől gyanús zajok jönnek, állítólag a torziós rugótól, ami nem olcsó javítás.
A fék nem rossz, de valami papírszerű anyagból készül, 20ezrenként tárcsástul, betétestül mindig cserélni kellett az összest. Az előző 12 autómba nekem sosem kellett tárcsát cserélni(?). Kipufogó is zörög, elég hülyén néz ki az amúgy szép autótól.
A váltó az említésre sem méltó, szerintem, ami nem megy, azt nem kell erőltetni, ha a Citroennél nem tudnak ilyet gyártani, akkor nyugodtan vásárolhatnának egy bevált modelltől. Recseg-ropog, bizonytalan, akadozó és hosszú úton jár. Minden sportos váltás, előzés néhány fogba kerülhet, bár még van neki, mert működik.
Kényelem: én fél órát bírok ki az autóban, utána mentőt kell hívni. Igaz én 188 cm vagyok, és van némi gerincproblémám, ehhez a testmagassághoz nem állítható be. A pedálrend az nincs, három, háromfelé, három évembe telt, míg megszoktam a kuplungot. A váltókar nem érhető el a vezetőülésből - ezen némi hegesztőpisztollyal segítettünk. A deréktámasz megszűnt, amúgy is mindig elállítódott. Az oldaltámasz szivacsa szétszakadt.
Az autóban belül minden zizeg-zörög, idegbaj az egész az ülés nyikorog, lötyög.
A felszereltsége elég magas, automata klíma, tempomat, 4 légzsák deréktámasz mindkét ülésben, bőrkormány, kipörgésgátló, menetstabilizátor, automata világítás és ablaktörlő. Bár ezek is csak a bosszúságnak vannak, a klíma képtelen egy hőfok körül maradni, nyomja az ember pofájába a hideget, aztán a meleget, az ablaktörlő néha az eső mennyiségétől és minőségétől függetlenül jár.
Azért, hogy némi előnyt is mondjak, elég jó teherautót lehet belőle csinálni, annak ellenére, hogy elég kicsi kocsi.
A fogyasztással elégedett voltam 7-11 l/100 km, ha nagyon város, akkor 11-12-es átlag. Ezen kívül tetszetős kis autó, és aki nem ismeri a három betű (VTS) jelentését az oldalán, annak lehet meglepetéseket okozni.
Én cégautóként használtam, ha a sajátom lett volna, eladtam volna két év után.
Hibalista
- Vezetőülés - deréktámasz, fékek, féktárcsák az olajcserével cserélendők, torziós rugó(?)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 156, 1,6 TS | Következő autója? | Toyota Corolla 1,6 |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
