Sári a Vörös Démon
Szöveges ítélet
Nagyon jó vétel volt (ár alatt 990000 Ft - ért) Szerintem korát meghazudtoló állapotú, kényelmes igazi családi autó hatalmas csomagtérrel. A megtett kilométerek ellenére motorikusan is kit?n? állapotban. A kipufogó rendszer áthangolása után egy rugalmas, jó menetteljesítmény? autó. Végsebessége 180 km/h körül alakul (1.4 8 szelep / 75 LE) de az Érdi lejt?n 195 km / h - ba is belendül. Karosszéria kisebb horpadásoktól eltekintve kifogástalan, rozsda sehol nem található. Utastér tartós, kényelmes ülésekkel, ajtókárpitok puha bevonattal stb. Egyedül a kormánykeréken látszik kopás. Felszereltséggel elégedett vagyok (SX) ebbe a 4 - irányba állítható kormány, vezet?oldali légzsák (1997 - es) elektromos tükör, elöl elektromos ablakok, digitális kilométerszámláló, olajszint ellen?rz?,elöl hátul magasságban állítható automata biztonsági övek pirotechnikai el?feszít?vel, ködlámpák, stb. meglep?en jól szól az utólagosan telepített Audiobahn Hifi rendszer.
+ Jó kanyarstabilitás megfelel? végsebesség, közepesen jó fogyasztás, nagy csomagtér, kényelem, szép még ma is divatos forma, jó hatásfokú f?tés
- kissé gyenge fékhatás, néhány zörg? m?anyag elem, néha instabil alapjárat, kissé pontatlan sebességváltó
Öszefoglalva kategóriájában a legjobbak egyike, nagy családosok, de sportos fiatalok számára is megfelel? választás lehet, a sajnálatos nagy értékvesztés nem tükrözi az autó valódi állapotát,megbízhatóságát. Jó lenne ha végre a népszemlélet megváltozna a francia autók tekintetében (nem csak a német autó lenne az isten). Tipushibák minden autótipusnál vannak, csak legfeljebb nem beszélnek annyit róla.
Egy biztos a francia kényelmet egy más országbéli autógyártó sem tudja felülmúlni.
A véleményem nem elfogult, sok más manapság divatos autót vezettem amelyeknek voltak pozitívabb és negatívabb tulajdonságai a Xsarához képest, de ezek alapján nem lehet egyértelm?en lemín?síteni a francia autókat. kinek a pap kinek a papné.
A PSA konszern egyébként nagymértékben együtt m?ködik pl. a Forddal, gondolok itt a közösen fejlesztett dizelmotorokra.
Aztán ott van még a PSA - Mitsubishi társulás és a most megjelen? Citroen C1 / Peugeot 107 / Toyota Ajgo triumvirátus!
Hibalista
- Katalizátor + Lambda szonda 135000 km - nél. Termosztát, összes szimmering csere a motorban és a váltón, hengerfejtömítés (olajfolyás miatt, TU4 motor tipushiba), kuplung kinyomócsapágy 170000km - nél, hátsó fékmunkahengerek cseréje 150000km - nél (olajfolyás) + fékbetétek hátul, elöl kb 35000km - ként kopik el, gyújtókábelek,szívócs?nyomásérzékel?, hátsó kipufogó dob, középs? egyszer hegesztve, bal els? ajtó kábelkötegben vezeték szakadás miatt központizár javítás, egyéb elektromos kontakt hibák, a többi csak a szokásos id?szer? szervízmunkálatok mint olaj, sz?r?k és gyertyák cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Máté - Siófok
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Citroen - Xsara II / Peugeot 307 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
