Ringasd el magad!
Szöveges ítélet
Sok használt csoda után ez volt az els? új autóm 1998-ban. Imádtam, hogy Klaudia Schiffer reklámozza. Egyáltalán mindent imádtam rajta, pedig kívülr?l kicsit furcsa volt. Pontosabban teljesen elölr?l/oldalról/hátulról jó volt, de ha az ember egy lépést tett és valamelyik sarka fel?l nézte az autó, akkor azért látszott hogy valami gond van itt az arányokkal. De kit érdekelt? Mire megjött már teljesen kész voltam a sok várakozástól. Addig ügyeskedtem a költségvetéssel míg végül nem rendeltem bele klímát, amit még másnap már megbántam. Aztán megjött és szóltak a szalonból, hogy baj van mert valamit elnézték, ez szabályozható klímás és rá kellene valamennyit fizetni. Megállapodtunk és így végül is sokkal olcsóbb lett mintha eleve megrendelem. Ez fokozta az örömöt.
Ez még az els? sorozat volt a vékonyebb lámpákkal és puhább rugózással. Olyan volt mint egy hajó. Ráadásul minden agyon volt szervózva, és az ülések is puhább tömet?ek voltak a mai divatnál, úgyhogy az egész autó nagyon lágy benyomást keltett. Az ajtó tetején lév? m?anyagot ujjal be lehetett nyomni. A facelift-kor ezt megsz?ntették, pedig én ett?l kész voltam. Kényelem mindenek felett. Ma már nem szeretnék ilyen kocsit, de akkor imádtam ezt. A futóm? és a karosszéria kifejezetten csendes volt, ami kiemelte a motorzajt. Különösen autópályán. Ha az ember lehúzta az ablakot furcsán csendesebbnek t?nt a kocsi. Kis nyiszorgások apróbb zörgések megsz?ntethetelenek voltak. Nagyon megbízhatóan m?ködött rajta minden, eseménytelenül telt a 80 ezer kilóméter, és az a autó minden szempontból teljesen ugyanolyan volt az eladáskor mint a vételkor. Különösen a plüss kárpit tett rám nagy benyomást, hogy nem csak szép, hanem ilyen igénytelen is. Pedig a gyerekeken nem múlt ?k adtak neki rendesen.
A futóm? a nagy lágyság ellenére remek stabilitást adott. Valószín?leg a passzív háts?kerék kormányzás miatt nagyon csalóka volt, hogy hirtelen irányváltoztatásnál a karosszéria furcsán megindult, de aztán mégsem tört ki soha. Különösen oda-vissza kanyarban keltett ez indokolatlan ijedelmet. A határ valójában sokkal messzebb volt mint ahol els?re gondoltam volna. Utána egy el?z? SAAB 9,3-asban eleinte szokni kellett, hogy a kanyarba nem lehet ész nélkül belemenni.
Ez még a 8 szelepes 1,6-os motor volt, ami az adatokat meghazudtolóan jól vitte az autót. Imádtam az akkori konkurenseknél érdemlegesen nagyobb csomagtartót és az autó méretéhez képest igen tágas utasteret. Nem szerettem a l?résszer?en kicsi hátsóablakot és IFA-san nagy fordulókört. Kaptam cégautót ezért eladtuk. Nagyon fájt a szívem érte, ma is nagyon jó rá visszagondolni, pedig csak jobbak jöttek utána, de azokat már nem tudtam ennyire szeretni. Hát így van ez.
Hibalista
- Ajtóból nyiszorgás halatszott, csak állítani kellett.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Vallis. El?zékenyek, de simlisek voltak. Ugyanaz a garanciális szervíz náluk ezrekkel többe került.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Citroen Nagy. Én nagyon elégedett voltam. Mindent megcsináltak amit igértek, minden kevesebbe került mint amit el?re mondtak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 405 | Következő autója? | Volvo S40 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
