A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.6V SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jean-Luc Popeye

Szöveges ítélet

Tizenhét évesen került hozzánk és az első átnézéskor egyértelmű volt, hogy az eladó igazat mond. Azt mondta ugyanis, hogy ő művészember, nem ért az autókhoz, de rendszeresen hordta egy szerinte megbízható szerelőhöz, akinek meg is adta az elérhetőségeit.

Az lejött, hogy az autót szervizelték, de az is, hogy nem mindent csináltak meg rajta (mint utóbb kiderült, amit megcsináltak, az sem volt igazán szakszerű). Például a küszöbök elöl nagyon el voltak gyengülve, de ettől még ment az autó, tehát nem nyúltak hozzá.
Mindegy, nekem akkor az volt a fontos, hogy a megfigyeléseim eredményét le tudtam alkudni az amúgy sem ijesztő kínálati árból, így megvettük.

Sötétzöld színű, mint a spenót. Tehát ehhez kapcsolódó nevet kerestem neki, férfi nevet, mert a női nevű autókkal eddig mindig csúnyán megjártam. A feleségem vágta rá, hogy Popeye. Megtetszett azért is, mert a híres tengerész is slampos, de erős és kitartó.
A slamposság már megvolt, reméltem, hogy erősnek és kitartónak is bizonyul majd.

Tudom, hogy francia és hallom a huhogókat. Nekem ez a sokadik Citroënem, Renault-m és Peugeot-m is volt már. Volt amelyikkel orbitálisat szívtam és volt ami kivitt a világból szó nélkül.
Voltak más autóim is, orosz, japán, német, stb – azok is kb ugyanígy teljesítettek.
Viszont a franciáknál kényelmesebb, élhetőbb autóm nem volt még – ebben világbajnokok!
Tehát nem félek a francia autóktól, viszont nagyra tartom az utazási élményt, amit nyújtanak.

Már úgy került hozzám, hogy voltak rajta lakkhibák, kőfelverődések, karcok, parkolási dörzsölések mind a négy sarkán, de mit várjak egy tizenhét éves autótól Budapesten? Egész életét az utcán töltötte. Meg a kinézet engem nem is nagyon befolyásol, amíg nem rohad az autó.

Most már több, mint másfél éve van nálam és jól kiismertük egymást. Sok mindent meg kellett rajta csináltatnom, a lista ott van lent és tudom, hogy mire számíthatok tőle.
Nem versenyautó, de az 1.6-os motor elég dinamikusan mozgat egy ekkora kocsit. Ha nagyon kell, lehet vele sietni is, bár én inkább 110-120 közötti utazót megyek vele, ezt szereti és ilyenkor 6 liter körül fogyaszt. Gond nélkül tartja az autópálya tempót is, sőt egyszer sietnem kellett Debrecenbe és 150-el mentem végig az autópályán Budapestről. Na azt már nem szerette, ez világosan lejött, de azért megcsinálta!
Egy, immár tizennyolc éves autótól nem is rossz.

Az utazási komfortja szerintem nagyon jó. Mi a feleségemmel magasak vagyunk, én a 190 cm/100+ kilóval is jól elférek a vezetőülésben és mögöttünk szinte sose ül senki. De amikor mégis, olyankor is el lehet férni. A csomagtartója is egész jó (400 liter), a hátsó üléseket ledöntve pedig költözni lehet vele - kipróbáltam. A rugózása is kellemes, nem dülöngél, de nem is fapadosan feszes. Biztos szokás kérdése, nekem nagyon jó.
Az első ülésekben oldallégzsák van és deréktámaszosak, talán meglepő, de háromszáz ezer km után is egyben vannak. Az automata klíma működik, a színre fújt külső tükrök fűtése is – ezek 2002-ben még komoly dolgok voltak ebben a kategóriában.

A motorja egy viszonylag dinamikus, szívó benzin motor - 16 szelep, 110 LE.
Nincs benne turbó, kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő, komplikált elektronika, amik mind zsebbe nyúlós javításokat tudnak okozni. Az autószerelő barátom megfigyelése szerint, ami nincs benne, az nem tud elromlani :)
Viszont mindene működik, megbízhatóan, kényelmesen elvisz A-ból B-be, remekül fogyaszt (vegyes átlagban 6,3-6,5 L/100 km).
Olcsón vettem, nem került rettenet összegbe a szervizelése sem. Megbízható, a típust elképesztően jól ismerő szerelőm van hozzá – ez bármilyen autónál hatalmas érték.
A viharvert megjelenése ellenére ez egy megbízható, jóindulatú társ – egy igazi herceg, csak ránézésre nem gondolná senki.

Szerintem mindent tud, amire nekünk szükségünk van – egy dolog nincs neki. Presztízse, az nincs. Ezért lehet olcsón hozzájutni.
Én presztízsre amúgy sem akarok pénzt költeni. Vannak ismerőseim, akik szerint megjelenés képes autót kell tartani, aztán a szerelőnél alakítanak dumaklubbot a csilivili verdákkal. Nekem ez nem ér pénzt, nem villogni kell az autó, hanem eljutni a célomhoz, arra pedig ez kiváló.

Igazából annak való:
+ aki friss jogsival szeretne rutint szerezni és nem akar nagyot kockáztatni - mert kis pénzből hozzájut és fenntartani is olcsó; plusz be lehet vele gyakorolni a parkolást, mert senkit sem fog zavarni rajta még pár karc és amúgy is fordulékony autó;
+ aki a friss jogsis gyerekének akar biztonságos gyakorló autót - mert van benne 4 légzsák és mert ez nem fogja gyorsulási versenyre csábítani az ifjakat, de elég erős a biztonságos előzéshez;
+ aki max 2 kisgyerekkel keres családi autót - mert meglepően nagy a csomagtere, az ülései hátul is kényelmesek (és belefér 2 gyerekülés), elől pedig mindkettő deréktámaszos (a vezetőülés magassága is állítható).

Amiket cseréltettem:
akkumulátor (még a gyári volt benne),
stabpálcák elől,
komplett kipufogórendszer a katalizátortól végig,
első-hátsó lambdaszondák,
váltórudazat,
hátsó lengéscsillapítók,
hátsó féknyergek, fékcsövek, féktárcsák, betétek,
kuplungbowden,
gyertyák,
bal oldali kormányösszekötő,
komplett vezérlés (a volt tulajnak fogalma sem volt, hogy cserélték-e, én inkább megcsináltattam),
izzók szükség szerint,
a hátsó lámpák külső tömítése (elfáradt a gyári és kezdett beázni),
motorháztető-emelő teleszkóp és
természetesen az esedékes olaj- és szűrőcserék.
Ezen kívül kihegeszttettem a küszöböket.

Nem is olyan hosszú lista, amin vannak olyan tételek, amiket már korábban meg kellett volna csinálni (pl akkumulátor, stabpálcák, lambdaszondák, kipufogó, hátsó lengéscsillapítók, stb) és olyan, amit a természetes kopás miatt minden autón kell cserélni időnként.
De most legalább nyugodt lehetek, hogy ezek rendben lesznek :)

Összefoglalva, aki ezt olvassa, az nyilván olcsón megvásárolható, fenntartható és megbízható autót keres. Ha nem akar mindig nagy családdal utazni, de fontos, hogy legyen hely a csomagoknak és kényelmes legyen, akkor ez a típus kiváló választás.

Mondhatja valaki, hogy ezt megvehetem 300 ezerért, de alig 600-ért már Audit kapok. És abban biztosan nagyobb lesz a csend 130-nál! Ez igaz.
Ne higgyen nekem ez az ember, hanem menjen el szerelőkhöz és kérdezze meg mennyibe kerül az alkatrész és a munkadíj ehhez és ahhoz. Ugyanazt kérdezze, hogy összehasonlítható legyen. Mondjuk egy vezérlés cserét (ami bármelyik használt autónak kinéz) vagy fékek javítását, lengéscsillapító cserét, ilyesmit. Azután matekoljon, hogy mi mennyit ér meg.

Ez nem a luxusautók világa, itt osztunk-szorzunk, mert nagyon számít, hogy mennyibe lesz fenntartani az autót. Az én tapasztalatom az, hogy akinek a megjelenés kell, annak áldoznia is kell rá. Én nem akartam, nekem ezért ideális ez az autó.

Hibalista

- Amiket cseréltettem: - akkumulátor (még a gyári volt benne), - stabpálcák elől, - komplett kipufogórendszer a katalizátortól végig, - első-hátsó lambdaszondák, - váltórudazat, - hátsó lengéscsillapítók, - hátsó féknyergek, fékcsövek, féktárcsák, betétek, - kuplungbowden, - gyertyák, - bal oldali kormányösszekötő, - komplett vezérlés (a volt tulajnak fogalma sem volt, hogy cserélték-e, én inkább megcsináltattam), - izzók szükség szerint, - a hátsó lámpák külső tömítése (elfáradt a gyári és kezdett beázni), - motorháztető-emelő teleszkóp és - természetesen az esedékes olaj- és szűrőcserék. - Ezen kívül kihegeszttettem a küszöböket.

Ide hordtam szervizbe

Magán, de elképsztően jó :) 10+

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Citroen Őrmező - a jó isten mentsen meg tőlük mindenkit

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 269000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Xsara Picasso Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)