"Pénzt adhatok, fiam, de észt nem
Szöveges ítélet
Autóvásárlást kellett eszközölnöm munkahelyi elvárás miatt. Kombit kellett néznem tekintettel a családra és a cuccolásos terveimre. Rögtön elővettek a régi reflexek, be a Skodakereskedésbe, mondván az a legolcsóbb. Hát eléggé nyúlt az arc, az Octavia kombi másfél tonnájához nagyon soványnak tünt a 60 lóeró, a felszereltséget nézegetve a forgatható kormánykerék szintű másfél oldalas felsorolás eléggé a fapad látszatát keltette. Persze ebből is volt felszereltebb változat de az már ár tekintetében a 2x-es szorzó körül mozgott. No sebaj van még márkakereskedő, irány az Opel, VW, Ford, majd véletlen beszédültem a Francia gyártók szalonjaiba, ha már útba esnek, bár eléggé magas alapárú autóik voltak. Amikor azonban a felszereltséghez érkeztünk és a teljesítményekhez megdöbbentő volt a különbség. A forgatható kormánykerék került szembe a színre fújt külső fűthető elektromos tükörtől az elektromos ablakemelőn és az automata légkondit is magába foglaló VALÓDI extra felszerelési listával. A 60 lóérős motor a 110 lóerősel amihez persze 2-300 kg-al könnyebb karosszéria párosul.
Ezek után jöttek a várható üzemeltetési költségek.
Fogyasztás kb 2 literrel kevesebb mint a márkatársak tekintettel a korszerű motorra, alacsony súlyra, kiváló légellenállási tényezőre (segítek kb 5,5 Ft/km:-)
Casco: akkortájt még évi 200000 Ft-al került kevesebbe, mondván, hogy ezt nem lopják
Garázs: felesleges, mivel senkinek nem szúrja a szemét, lehet nyugodtan az utcán tárolni, nem úgy mint egy 4-es golfot
Kötelező szervíz: 20000 Ft 20000 km-enként. Lehet tényleg drága de a 10000 km-es osztálytársi ajánlatok 52000-ért eléggé lehangolóak voltak.
Vételár: hasonló felszereltséget tekintve nagyságrendileg 1 millióval olcsóbb
No akkor ezeket az adatok megpróbálom csekély matematikai tudásommal összegezni és forintosítani. A 180000 km és az öt év többletköltsége más autó vásárlása esetén, az új autó megvásárlásakor plussz 1 millió, a fogyasztási különbség plussz 1 millió, a szervizelés 1 millió, garázsbérlet 1 millió casco 1 millió. Ezek a számok összeadva 5 millió forintot tesznek ki nagyságrendileg. Igazándiból nem árt eldönteni és mérlegelni, hogy mit is szeretnénk. Eljutni A-ból B-be igen sokszor magas futásteljesitménnyel relatívan olcsón, és nagyon kényelmesen a francia fotelban, vagy esetleg egy "márkás" autóban pávázva vagyonokat fizetni az egyébként eléggé kényelmetlen és fapados "németautó" érzésért!
Mellesleg az autó egyetlen egy alkalommal nem hagyott ott, és semmiféle parajelenséget nem produkált. Lehet, hogy alkalomadtán le kellett venni róla az akkusarut reszetelés céljából, de az is kapcsos megoldású, hogy egyszerűen elvégezhető legyen:) Szerintem 5 millió forintért elnézhetőek is lehetnek az említett meghibásodások, bár lehet olyan akinek a biztonság mindenek felett (bár tuti nem fogja megúszni hiba nélkül bármit vesz)
Hibalista
- bal első kerékcsapágy
- Klímacsapágy
- gyujtótrafósor
- fűtőventillátor 700Ft az a tranzisztor amit mások 45000-ért megvesznek
Ide hordtam szervizbe
márkaszervíz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
márkaszervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
