Olcsó, strapabíró, családi biztonság
Szöveges ítélet
Hát igaz még csak 1 éve van meg, de imádom. Csak egy Mazdára(újra) cserélném, ha muszáj lenne. De csak ha muszály lenne. Hátrányai: Az akksi hidegebb télen nem túl jó, nem árt cserélni. A gyorsulása elég gyenge, Suzukik is ott tudnak hagyni, bár azért itt tenném hozzá, nem szoktam padlógázzal gyorsulni, viszont tényleg lassúnak tűnik. Max sebessége is valamivel kisebb mint más autóké, illetve nagyobb fordulaton kell üzemeltetni hozzá, bár ez nem akkora probléma, 140-150-el megyek max, szal az még max 4500 fordulat környékén van, ami tűrhető sztem. Nem tudom sötét színe miatt-e(biztos) de melegebb napokon iszonyat forróság van benne, komolyan nagyobb a meleg mint egy szaunában. Aztán hátrány még a nagy fordulási átmérő, vlamint a nagy holttér, hátrafelé nehezen lehet kilátni. Hátránya még a sajnos eléggé nyikorgó fék. Előnyei: Stabilan könnyen irányítható, először nehéz megszokni a kuplung-gáz játékot, mert finommenete szinte nincs is, könnyen lefullad, míg meg nem szokja az ember. A fék előnye hogy igen erős, 1szer2szer már kellett is :) Amúgy amikor megkérdeztük szerelő ismerősünket, miért csikorog a fék megnézte, és azt mondta semmi különös, sőt kiváló állapotban van a fék, ami gyári úgyhogy elég jól bírta ugye már 4 évig az eredeti fékekkel, úgy hogy azok olyanok mintha újak lennének. Sportos és ezzel együtt elférünk benne 5en, és a fogyasztásasem magas. Kategóriájában véleményem szerint az egyik ha nem a legjobb, és az ára sem magas, sőt!
Ja igen majd elfelejtettem, van egy érdekes tulajdonsága: Lépésekben:
1. Le van zárva az autó. Kinyitom, a távvezérlővel
2. a vezérlőn levő gombbal kinyitom a csomagtartót, ilyenkpr ugye felkattan.
3. Lezárom az autót, és csodák csodájára lezáródik. Viszont ha odamegyek a csomitartóhoz, fel tudom nyitni, míg az ajtók viszont nem nyílnak. Viszont ha úgy zárpm le, hogy fel is van nyitva cs.tartó, akkor nem zárodik le.
Valamint érdekes még, hogy amikor le van zárva, és megnyomom a lezáró gombot, akkor egyszer kattanás nélkül folyamatosan ég az index jelző pár másodpercig, viszont van amikor meg úgy reagál, hogy villognak az indexek sokáig. Nem tudom miért, de mondjuk ez nem annyira zavaró. Egyébként igen strapabíró, mivel többször volt már, hogy igencsak meg volt pakolva, és mégis simán minden gond nélkül elvitte a cuccost. Meg is sajnáltuk, el is határoztuk, hogy veszünk egy ilyen berlingo félét, az ilyen szállításokra. Másik történet, hogy volt egy eset, hogy odaadtuk egyik ismerősünknek, hogy vigye el olajcserére, mert hogy ő tud sokkal olcsóbban. Persze el is vitte. Aztán pár hónappal véletlenül meglátta haverom amikor az oljat néztem, hogy olyan fekete mint a nemtommi. Hát én gondoltam így normális, mivel nem néztem eddig túl gyakran olajszintet, csak a műsz. vizsgán, és akkorról sem emlékeztem a színére, mivel nem azzal voltam elfoglalva, szóval haverom tanácsára elvittük olajcserére, ahol azt mondták, hogy nemhogy egy hónapja nem cserélték de már a kereskedésben sem ahol 3 hónappal azelőtt vettük pedig at mondták, sőt már legalább másfél éve nem cserélték, és csoda hogy még megy. Meg is volt az olaj és a szűrőcsere, viszont ismét megbizonyosodtunk, hogy nagyon strapabíró kis kocsi.
Hibalista
- Hát. Először is nem elromlásnak nevezném, de az akkut cserélni kellett, mert télen soxor nagyon nem akart elindulni. El is vittük szerelőhöz, azt mondta, hogy a benne levő akksi olyan mint kb. egy kispolskié. Ezen elszomorodtunk mivel gyári volt. Aztán felvilágosítottak, hogy ennek örülnöm kell, mivel a Citroenek be nem kell nagyobb teljesítményű, mivel nagyon kevés energia kell a beindításhoz. Hát örülünk is de ettől függetleneül cseréltük, hisz nem nagyon akart indulni télen. Aztán nemrég elromlott az indexelő kar, bár ez önhibából, mivel anyám úgy vezette, hogy mindig amikor indexelt, és kanyarodás közben ugye visszapattant, akkor ő fent tartotta, de hát első autó, friss jogsi, no tapasztalat, szal nem tudhatta. Ez ugye komoly pénz lett volna, de szerencsére ismerős Citroen szervizes elektronikus, ezért megcsinálta olcsón. Aztán sok helyen olvastam, hogy szinte típushiba az üzemanyag-szint jelző hibája, nos ez nálunk is fenn áll, megyünk is majd egyszer csináltatni. Ritkán romlik el, általában jó. Sokan írták tipushibának, hogy az első fényszórók hibásak, nekem most majd egy év után kellet a bal elsőbe cserélni a tompítottat. Elromlott a tipushibának számító vezető-ülés magasságát szabályzó kar, illetve csak a csavar nem bírta. Cserélni kellett a légkondi szabályzó kart, mivel kivágódott, vagy mi, és egyfolytában döntötte max erőn a levegőt, ami nem volt jó. A jobb első ülésnél évő légkondi szabályzó betört, így ki lehet venni egy az egyben az egész szabályzó kart rajta a terelőkkel. Mozgó állapotban szinte be sem lehet tenni 1esbe, (nyilván mert sportosr van állítva) csak akkor amikormárr majdnm megálltunk.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Fehérvár - Kicsit magas ár, viszont precíz, viszonylag gyors munka, és nem utolsó sorban jó hozzáállás.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Esetleg egy új Mazda, de nem szívesen cserélném le. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
