Olcsó, korrekt, értékarányos
Szöveges ítélet
2004. áprilisban vettem a kifutó téli Playback II akció utolsó darabjaként kerek 3M HUF-ért. A Xsara SX alapfelszereltsége: ABS+pánikfék rásegít?, elektronikus féker? elosztó, 4 légzsák, 4 irányban állítható kormány, pirotechnikai övfeszít?k elöl, 5 automata 3 pontos öv, 5 fejtámla, klíma, motoros els? ablakok, motoros f?thet? tükr?k, centrálzár + távi.+ indításgátló, mag. állítható vezet? ülés, elöl is ködlámpa. A Playback II ezen felül: metálfény, alufelni, b?rkormány, automata klíma, hátul is motoros ablak, ülésf?tés elöl, fényszóró mosó, tolatóradar, 6 hangszórós kormányról vezérelhet? CD + computer (6 funkció), speckó világos bels? kárpit, diszkrét m?szerfalbetét. Ezeket csak azért írom, hogy világos legyen miért tartom nagyon-nagyon értékarányosnak a Xsarát. Ugyan ez egy Toyota vagy VW esetében 1.5-2 millával több lenne. A kocsival 24000km alatt semmi gond nem volt leszámítva a jobb fényszórót. Az 1,4-es 8V moci nem igazán dinamikus, de nem is megy rosszul. Pályán 2-3 utassal 130-at simán fut. A szélzaj nem veszélyes, érdekes, hogy hátul az 5. ajtónál kicsit er?sebb mint elöl. 130-as tempónál simán lehet beszélgetni normál hangon. 180cm vagyok, magam mögött elférek, ha nem is terpeszkedve. A kocsi nem zörög, a motor halk, kényelmes a rugózás, a váltókar pontos (!), jól kapcsolható. A kuplung kicsit olyan nyúlós, nehéz érezni hol a fogáspont, de megszokható. A kocsi kényelmes, elég tágas (3 gyerekem van, mindhárom még gyerekülésben, elférnek). Ha most vennék, már kombi lenne, de sajnos az akcióban nem volt, bár ennek is 408 literes a csomagtere, ami ugye nagyobb, mint a Golf V-nek, vagy új Astrának, C4-nek.
Jópofa elektronikai cuccok vannak benne: ha megy az ablaktörl? és tolatok hátul is töröl, ha folyamatos az ablaktörlés és megállok, lelassúl a törlés, a computer szól ha fagyveszély van, kevés a benzin, átléptem a beállított sebességet, nyitva van egy ajtó (ki is rajzolja melyik), lezárja a csomagtartót 20km felett, csak akkor reteszel ki, ha kinyílik egy ajtó, stb.
Ami nem tetszik: szép, de kemény m?anyagok, karcolódó szélvéd? (jégkaparással vigyázni!), kissé drága szerviz, sérülékeny fényezés.
Hibalista
- Garanciában cserélték a jobb els? fényszórót, mert a magasságbeállító motor a fels? állásban rakoncátlankodott. Kicsit fel-le mozgatta mozgatta a tükröt.
Ide hordtam szervizbe
Citroen ?rmez?. Nem olcsó, de korrekt,mindig ott állok a kocsi mellett, mindent elmondanak mit miért csinálnak. A 20e-es szervíz 38 ezer volt: olaj+sz?r?, légsz?r?, pollensz?r? csere, munkadíj, ált. átvizsgálás.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Berlingó SX HDI | Következő autója? | Ford Focus kombi vagy C4 kombi ha lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
