A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.4i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nincs értékelve, pedig jó.

Szöveges ítélet

Mindenki fél a francia autóktól akinek még nem volt. Bár ez igaz az olasz kocsikra is. Én is hasonló félelmekkel válogattam a piacon, de belevágtam.

Annyira csak nem rossz mint amennyien állítják, gondoltam, és bíztam a szerencsémben is. Őszintén megmondva kellemesen csalódtam. Az omega után valami kisebb, keveset fogyasztó masina kellett, mert a helyenként 10 literes fogyasztás már sok volt, és a rozsda is csócsálta. Sajnos amikor eladtam egy hibát elkövettem: még nem néztem ki a következő autót, így ott álltam gépjármű nélkül, és gyorsan kellett valami. Ilyenkor persze az ember kevésbé válogat, nehézkes az autó nézés, szorít az idő. Persze nézegettem más típusokat is, az i-re a pontot az adta, amikor egy wagon-r+ ból átültem a xsarába. Itt dőlt el az autó sorsa, és másnap már vittem is.

Na de csak röviden, hogy miért is jó, és miért nem-őszintén. A formája nem valami megnyerő, átlagos, a kerek lámpás verzió sokkal jobban néz ki. De ebben jobban hozzá lehet férni az izzókhoz. Rozsda sehol, a lemzek vastagok nem egy benyomódós tipus. A csomatartó hatalmas 420 liter ami tényleg nagy, ritkán kell lehajtani az üléseket szállításkor. A legtöbb anyag minőségi érzetet nyújt, a kategóriájába persze. A csomagratóban mindenhol vastag filc és szivacsbélés, a burkolat igényes, nem zörög semmi. Az ülések kényelmesek magasságaban állítható, jól tartanak,-de nem sportos- az ülőlap picit rugós ezért ki-be szálláskor elmozdul.A plüss igényes sehol egy kopás, komolyan mint az új, de ez felszerelés függő gondolom.

Amúgy mit is kapunk 550 ezerért?: szervókormány, dupla légzsák, színezett üvegek, manuális klíma, abs, fényszóró állítás, ködlámpa, kormányról vezérelhetó rádió, dupla sminktükör, hátsó utastérlápa, elektromos ablak elől, metálfény, elktromos tükör csak jobb oldalon, kp. zár gyári, hátsó fejtámla, kormány magasság állítás, ülésmagasság állítás.

A kormány nem túl vastag, közepesen kicsi, állítható. Könnyű megtalálni a vezetési pozíciót. A kormányról a rádiót nem olyan kézreálló kezelni...kellems de a hangzás gyenge, a hangszórók nem igényesek.
A klíma 1.4 es motorhoz képest nem rossz. Amikor megvettem feltöltettem ellenőriztem, 6-7 fokos levegőt fújt, gyorsan dolgozik, a teljesítményben én nem veszem észre a használatát. Ha ablakra irányítjuk akkor is indul, minden másban hagyományos. Amúgy ezt hülyeségnek találom, bár a párát gyorsan leszedi.
A motor 75 Le, nem erőgép de szerintem elég. Olajat nem eszi, elég jó állapotban van, hangja szép, de hagyományos 8 szelepes, szelephézagokat néha ellenőrizni kell. A motorszereléshez pl. vezérlés stb, könnyű hozzáférni, minden okosan van megcsinálva, jól szerelhető. Az alkatrészek nem drágák.

Lefulladni tényleg hajlamos de nem azért mert gyenge lenne, hanem azért mert a gázpedál baromi érzékeny. A pedálrend amúgy nem olyan tökéletes.A fék túl magas. A kuplung nagyon alacsonyan fog, rövid úton mozog, ugyanígy a gázpedál is. Tehát az elinduláskor óvatosan kell taposni.Amúgy lassú kuplungolásnál gáz nélkül is szépen indul emelkedőn is, tehát így nem fullad. De van egy rossz szokása: ha nem akarok 1500 fordulat fölött indulni mint egy mazsola, akkor oda kell figyelni, és ilyenkor szokott lefulladni. Nyomsz egy egyest, és tekered a szervót, na erre magasabbra veszi az alapjáratot, közben indulsz, ekkor már 1500 a fordulat. Erre visszaveszel, mire már kisebb reagálással ős is enged belőle, így majdnem lefullad, ekkor gyorsan nyomsz egy óvatosat, de ő is résen van, és ha 800 alá megy fordulat rögtön gázfröccsöt ad, viszont te+ő már megint 1500-2000 köré kergeti a fordulatot, tehát rosszabb lesz mint volt. A megoldás pici gázfröccsökkel indulni. Kicsit idegesítő, néha meg nagyon, és mindezt fele olyan hosszú gázpedálúton mint szokás. A klímás meg akarta tartani 2000-es fordulatnál...nem ment : hogy utálom az elektronikus gázpedált, mondja... bowdenes, mondom, nem te vagy a béna.
Folyt köv.

Hibalista

- Klíma ventilátor egyik motorja 15e.-bontott kerettel dupla lapátos. - Hátsó kipufogó - Féktárcsa, betét

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem ezt a keveset.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? omega Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)