Nem becézem, ez egy Citroen, pont ezt magyarázom..
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen megörököltem, mint céges autót. Mármint ex-kollegától. Volt már tapasztalatom francia kocsikkal korábbi cégeknél (0 km Laguna, 0km másik Xsara rövid id?re), valahogy mindig francia verdát dobott a mátrix. Nem örültem, amikor kiderült, hogy ezt kéne elfogadnom (most páran lehet, h felhördülnek, mert örülni kéne az ingyen kocsinak, de ez van), mert nem f?z(ött) hozzá érzelem, a kocsikat pedig nagyon szeretem.
Nem volt benne sok km, cirka 25e, és mintegy 9 hónaposan lett az enyém. Azóta évente ennyit tettem bele, két éve gy?röm.
Naszóval, váratlan fordulat: egész jóba lettünk :)) Tulképp megbízhatónak és strapabírónak bizonyult - ezúttal egy lelkes példányt fogtam ki. Igaz, nem túl öreg és csak 75e-t futott: a java még csak most jön. Használtan biztos nem mernék venni, ahhoz javíthatatlanul el?ítéletes vagyok.
El?nyei:
- remek ár-érték arány (bár ezt nem én vettem)
- jól felszerelt (bár alapvet?en egy csomó extrája szükségtelen vagy zavaró, pl. automata fényszóró és ablaktörl?, tempomat)
- tényleg bírja a strapát, bár én se hinném el, ha más mondaná (pedig tényleg nem kímélem, s?t... 3000 alatt nemigen forog a motor, felette annál inkább)
- egész megbízható - automata ablak elromlott, meg a riasztó, de el?bbit megcsinálták, utóbbit meg nem használom, nem az enyém :))
- kényelmes a rugózása (Pesten jól jön)
- kényelmes üldögélni is benne
- nagy a csomagtere (bár sose raktam még tele)
- jól megy (legalábbis pörgetve, és figyelembe véve a körülöttem totyorgó átlagot - nem bántásiból)
- nem zabál (legalábbis nem az én pénzemen; légkondival, hajtva 9l)
- nem felt?n?! (se tolvajnak, se igazoltató rend?rnek - gyakran tilosban járóknak ez a legkomolyabb érv mellette)
Hátránya:
- image egy rakás sz@r, de tényleg
- kényelmes futóm? = puha futóm? = billeg? futóm? = életveszély gyors kanyarokban, amiket viszont kedvelek. Ráadásul ez gyors váltott kanyarnál még dob is egyet, ijeszt? reflexgyakorlatként...
- gondolom balesetnél törik mint pozdorja, mert egyhatossal igen jól megy, azaz könny? lehet, márpedig az acél nehéz...
- rádió menüje kissé megbolondult
- riasztót sosenem tudták megszerelni
- zöld fények belül (bocs!)
- váltó akadozik, és egyes-kettes között nagy az ugrás
- borzasztó értékvesztés, ahogy hallom - ráadásul már itt a C4
Szóval, objektíve nem sok kifogásom lehet ellene, kedvez? ár-érték arány életunt vagy eleve unalmasnak született családapáknak, akik feltétlenül szándékoznak ezt kifelé is sugározni magukról. Szubjektíve annyi, hogy én a sportos-feszes-lelkes autókat kedvelem, ez meg egyszer?en nem az a m?faj. Ja, és a külseje borzasztó, szánalmas, egzisztenciális nihilt sugárzó - a legrosszabb önreklám.
Viszont segített eloszlatni egy mítoszt, hogy ti. a francia autók mind megbízhatatlanok. Ilyen kiképzést ilyen kevés hibával - tulképp bármelyik márkával elégedett lennék.
Csak ez ne a Citroen lenne...
Hibalista
- Bal els? ablakemel?, 2x (els?re mintegy 80-100 ezer, másodszorra ingyenes, merthogy egyszer már fizettem ugyanazért)
- Riasztó (sose tudták megjavítani)
- Tolatóradar (iszonyú drágán javítanák, mert Thaliás versenyz? kicsit rövid féktávot hagyott mögöttem, akkor már inkább saccolok)
Ide hordtam szervizbe
Céges verda, nemtom mikor hova hordja a kollega. Én a lentmaradt ablakemel?vel a Szentmihályi útra vittem. Másodszorra is :))
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | japán, japán, japán - talán végre összejön |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
