Meglepően ügyes családi autó
Szöveges ítélet
240e-nél vettük meg, tudván, hogy kell majd rákölteni. Céges autónak vettük, vidékre rohangálni, tehát valami normális teljesítményű autót kerestünk, klímával, minél olcsóbban. 200-ért adták, kicsit ütött-kopott volt, de a hátsó futóműve éppen korábban lett felújítva, a motorja újszerűen járt és nem volt rozsdás a kaszni. Na ezen kívül amit egy autó elfogyaszt, az mind rossz volt rajta, tehát az első fél évben rá kellett költeni még kb 500-at (Közben termelt pénzt, hiszen cégautó, tehát nem sajnáltuk tőle.) Volt pár hiba, de mind olyan, hogy rögtön tudták mi a gond, szóval talán típushibának is mondhatnánk. Kétszer állt le útközben, egyszer elfüstölt az akku, másodszor pedig a kuplungszerkezet lamellái törtek el. Mindkét javítás egy héttel későbbre volt előjegyezve javításra/cserére, szóval talán nem is tehet róla az autó. Nagyon jó a rugózása, viszonylag rövid rugóutakat használtak, de azt puhán hagyták, így nem nagyon tud kanyarban billenni, viszont kirugózza könnyen a budapesti utakat. Néha a sokkal drágább saját autómból átülve lenyúltam a kollégáktól, és kimentem vele száguldozni, nagyon kellemesen viszi a 108 LE az 1000 kg körüli autót, Dobogókő felé nagyon jókat autóztam vele, ekkoriban még nem volt agyonszabályozva minden motor, lelkesen pörög kettesben-hármasban 4-6000 fordulaton, miközben alig léptem túl a megengedett sebességet. 300.000 km-nél a napokban adtuk el, olajfogyasztása 15.000 km-es olajcsere periódusban kb 0,5 l volt, tehát teljesen jó állapotú volt még ekkor is. Belső terén nem látszik a használat, az ülések hibátlanok voltak, a kormány kapott egy éve egy rendes bőrözést, utána azzal sem volt gond és a váltórudazat perselyeinek cseréjével a váltó megvezetése is újszerű lett. Kicsit sajnálom, de már nem volt rá szükség, hobbiautónak fenntartani meg számomra felesleges. Nézegettem a paramétereit, hogy most milyen alsó-középkategóriás tudja ezt, és meglepő volt, hogy elöl-hátul kényelmesen el lehet férni 180 cm-ig, emellett van 400l-es csomagtartója, és nincs az égbe emelve, tehát a légellenállása és a fogyasztása is barátságos. Nem nagyon van olyan új autó, ami ekkora méretben tudja ezt (Nyilván nem is olyan biztonságos ez) Országúton kényelmesen autózva 6,2-6,5 körül fogyasztott, taposva se ment 9 fölé, de ahhoz már nagyon durván kellett vele menni. Szinte hihetetlen, amikor ez manapság is kiváló érék egy hasonló teljesítményű autótól.
Hibalista
- Minden kopó-fogyó alaktrészt cseréltem, ezen kívül kormánykapcsoló kar csere, ventillátor szabályzó elektronika, BSM egység, hátsó ablakmosó csöve a csomagtérajtó átvezetésnél elrepedt
Ide hordtam szervizbe
Tímár autószerviz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
