A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.4 XS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meglátni, megszeretni és megutálni...

Szöveges ítélet

...ahogy a cím is tükrözi:
A Twingom eladása után a következő szempontjaim voltak a következő autómat illetően: legalább olyan felszereltsége legyen mint a kis '97-es Airpack-nek (el. ablakok és tükrök, szervo, stb) valamint, minimum 2 légzsák, ABS és klíma, illetve ne legyen idősebb. Az időtájt az Ignis tűnt reális döntésnek, megbízhatóság, az autó kora, futása és az ár szemszögéből.
Sikerült mindhárom motorral szerelt Ignist kipróbálnom, illetve ízelítőt kaptam a felszereltségi szintek közötti különbségekből. Tudtam, mit akarok, legalábbis azt hittem míg szembe nem jött... minden stimmelt, az évjárat, a felszereltség, méretre nagyobb volt, az ára is meggyőző, ráadásul magánszemélytől. Szombaton megnéztük, szerdán már itthon aludt.
Tény, hogy, baromi tágas, szép és kényelmes volt, gondoltam én, aztán jöttek a gondok... az, hogy a klíma nem hűtött, apróság volt, 10.000HUF-ért a Norautoban kitisztították és feltöltötték.
Majd közel 2.000 közösen megtett kilométer után elkezdte forralni a vizet, amit előszeretettel ki is nyomott a tágulási tartálynál (szerencsétlenebb esetben valamelyik csövet nyomja szét), először gondoltuk termosztát probléma, ami tényleg rossz volt, de a csere nem oldotta meg a gondot. Szerencsére Gödön 2nap alatt újjá varázsolták a hengerfejet.
Aztán telt az idő... a nyarat hibátlanul "átvészeltük", ősszel jött egy teljesen váratlan helyzetekben felvillanó MIL (értsd: Check engine) lámpa, munkahelyemből adódóan, azonnal diagnosztika: Lambda szonda hiba, hibakód törlés, 2-3 indításig teljes sötétség, aztán megint, DE az autó ugyanúgy ment mint előtte, legalábbis egy darabig. Szintén teljesen váratlan időközönként, mintha a motorféket használtam volna, elkezdett lassulni, ha kivettem üresbe le is állt. Pár másodperc és mintha mi sem történt volna, ment tovább. Gondoltuk üzemanyag pumpa.. hozzáteszem a szétbontáskor láttuk hogy nem gyári volt benne, méghogy nem gyári, nem is belevaló, új bele, megy mint az álom, a következő hibáig, ami egy kábelszakadás volt a jobb első ajtóban, csupán annyira volt kellemetlen, hogy nem lehetett bezárni a kocsit: "házilag" orvosolva.
Az önindító hibáját, már aznap reggel éreztem, mondtam is a páromnak: "Ezt lassan fel kell újítani..." - este már meg sem forgatta a motort, másnap este már a felújítottat tettük vissza, ez kopó alkatrész, belefér - gondoltam. De hogy a hátulja egyre idegesítőbben csikorog és nyikorog az valahogy nem... némi utánajárást követően megtudtam, hogy ez konstrukciós hiba, árajánlat, szerviz 2nap alatt kész volt (+2 új lengéscsillapító és kerékcsapágy).
Már nem nyikorog, ellenben rángat mint, amibe "kockás a benzin" - ezt is teljesen váratlan, két nem egyforma helyzetben produkálva. MIL lámpát már nem is gyújtott, ellenben a gyári diagnosztika a Lambda szondát dobta be hibának: csere, hibakód törlés: minden ok... vagy nem... rángatás ismét, ezúttal gyújtáskimaradás: gyertya és trafócsere... s valahol itt szakadt el a pohár és telt be a cérna... Az eladásig csak néha váratlanul, ha klímával kivettem üresbe, leállt, újraindít, megy tovább mintha mi sem történt volna.
Mindezek ellenére a kényelme és az utastér személyre-szabhatósága (állítható kormány, komfort fejtámlák, stb.)páratlan, nagyon jó utazó autó, és nem utolsó sorban szemet gyönyörködtető látvány. Ellenben aki ezzel a motorral megálmodta, azt jól hátba kellene vágni egy péklapáttal, klímával, 5 személlyel harmat-gyenge, javaslom inkább az 1.6 16V-s motort (vagy még nagyobbat). Fogyasztását tekintve szerintem a 7l/100km átlagos, országúton odafigyelve ez 5l környékére csökkenthető. Nem szeretném lehúzni a típust, ugyanis legalább annyi embertől hallottam, hogy "még semmi baja nem volt", mint ahánytól az ellenkezőjét...

Hibalista

- 117.000km - Hengerfej javítás - 123.000km - Üzemanyag pumpa meghibásodott - 125.000km - Önindító beállt - 126.000km - Hátsóhíd felújítás (típushiba) - 127.000km - Első lambda szonda csere - 132.000km - Gyújtótrafó és gyertyacsere

Ide hordtam szervizbe

Kollégám:Nagyon pontos, precíz. Látszik, hogy 30éve autókkal foglalkozik, rendkívül jó szakember!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ATIM CAR Kft. - Göd:A nagyobb problémáknál, egy telefon, és azonnal tudtak helyet szorítani, rövid határidőn belül minden problémát 100%-osan orvosoltak, gyors, normális, felkészült, nem "lehúzós" csapat!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Twingo 1.2 Airpack Következő autója? Focus 1.8i 16V Ghia
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)