Megbízható szerelőt!
Szöveges ítélet
A nehezen kezelhető sebváltót kivéve jól vezethető, kényelmes. Egy izzócsere borzasztó. PLáne, ha többször kell cserélni a tompítottat, ami valószínűleg az izzó rezgése miatt volt. Ha hátul 5-en ülnek, akkor leér a sárvédőgumi. MEgoldás a gumik eltávolítása.
2005. márciusában a pesterzsébeti FGP Citroen szervizben tisztították, valamint szénkeféket és –tartókat cseréltek Xsara gépkocsim indítómotorján. Néhány nap múlva a motor nem indult (a bendix nem húzott be, a visszajelző lámpák nem halványultak el), de néhány sikertelen indítózás után igen. Az ismételt javítás sem hozott eredményt, nem találták a hiba okát. Ígéretet kaptam a szerviz vezetőjétől, hogy ha újra előfordul a hiba, akkor ingyen megjavítják a gépkocsit. Azóta havonta-kéthavonta fordult elő a fenti jelenség, amit jeleztem a szervizben. (Közben ugyanitt kuplungszerkezet csere. 2 nap múlva reccsenés - eltört, az autó mozgásképtelen. A szerviz Budáról Soroksárra elvontatja(!) az autót.)
Decemberben (két napi állás után) az autó ismét nem indul, még külső akkumulátorról sem sikerült beindítani. Autómentővel szállíttattam a gépkocsit a szervizbe, ahol megjavították (állítólag szétesett a bendix), majd kérték az elvégzett munka ellenértékét, szállítással együtt mintegy 46.000 Ft-ot. Nem óhajtottam a javításért fizetni, hiszen a korábbi szerelés óta jelentkező hibára ígéretet kaptam, hogy ingyen orvosolják. A gépkocsit a szerviz nem adta ki, ami véleményem szerint teljesen jogtalan, hiszen egy kb. 2 milliós értéket tartottak vissza 46.000 Ft ellenében, és ez a tulajdon használatának korlátozása. Ezért kértem a rendőrség segítségét, de ekkor a szerviz vezetője közölte, hogy akkor kiszerelik a javított alkatrészeket, és elszállíttathatom a gépkocsit. Mivel erre a rendőrség szerint is joguk van, ezért – a szállítási számla kivételével – ki óhajtottam fizetni a javítás költségeit. A gépkocsit így sem adták át, ezért a rendőrjárőr előállította a szerviz vezetőjét. Ezt a tényt a Rendőrség ügyeletes tisztje – miután kihallgatta(?) a szervizvezetőt -érdekes módon már nem ismerte el. S mialatt minket fogadott, az „előállított” eltávozott. Végül kénytelen voltam a teljes számlát kiegyenlíteni.
Feltételezésem, miszerint egy szerviz dolgozói megtartják ígéretüket, valamint nem óhajtanak elveszíteni egy régóta odajáró ügyfelet (aki komoly munkához is juttatta őket), enyhén szólva nem vált be. Csalódtam a rendőrségi ügyintézésben is, kissé gyanús az előállítás megváltozása.
Hibalista
- fékpofa és féktárcsa csere, kormánymű felújítás, indítómotor, kuplungszerkezet, sebváltó nehezen működik
Ide hordtam szervizbe
Citroen Őrmező
nagyjából működik, de drága
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Citroen FGP Soroksár
olcsóbb, de megbízhatatlan, hazudik, szemét
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | japán |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
