Megbízható és kényelmes, kedvenc autóm
Szöveges ítélet
Nagyon szerettem az autót, minden olyan volt benne, amilyennek lennie kell, egy-két apróságot leszámítva. A motor er?s volt, nyomatékos, rendkívül kulturált járású, fogyasztása stabil 7 körül mozgott. A futóm? stabil és kényelmes, köszönhet? a hátsó torziós rugónak és az önkormányzó hátsó tengelynek (utóbbiról egy zuglói márkakereskedésben még nem hallottak, pedig már a ZX-ben is volt). A torziós rugó hátránya, hogy terhelve leül, egyszer lakókocsit kapcsoltam hozzá, hullámos utakon odaverte az aszfalthoz a lakókocsi segédkerekét. A kormányszervót kissé gyengécskének találtam, a féken viszont kifogástalan a rásegítés. Rendkívül megbízhatónak találtam az autót, egyetlen hibája volt 81000 km alatt, hogy a fényszórók elektromos magasságállítása alaphelyzetben (azaz legmagasabb állásban) jobb oldalon önálló életre kelt 1,5 év után. A lámpákat kézzel magasabbra, és az elektromos szintszabályzót eggyel lejjebb állítottam, többé nem volt probléma vele.
Mindent összevetve imádtam az autót, mely szomorú véget ért egy júniusi hajnalon (totálkár). Az autó 110 km/h-nál többször átfordult a tetején, a homlokomon lett kis véraláfutás a légzsáktól.
Újra ilyet vettem volna, ha még gyártanák. A C4 viszont elkeserít? visszalépés a Xsarához képest, C5-re pedig nincs pénzem, így búcsúznom kell a Citroent?l.
Hibalista
- Fényszórómagasság-állítás
Ide hordtam szervizbe
Citroen Truka, Jászberény
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 81000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1.3 | Következő autója? | Renault Mégane II. Limousine |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
