Maszatról, avagy egy Xsara Coupé élete
Szöveges ítélet
Először is le kell szögeznünk, hogy első autó!DE megpróbálom objektíven.
Szóval a formája csodálatos, a coupé már régebben is bejött, de most, hogy nekem is ez van...sztem időtálló forma..és nem hétköznapi az alak. Egy nagyon kis problémám azért van a festéssel, sajnos elég vékony rétegben fújták, így egy keményebb fejű(bukósisakos) cserebogár lekpja a glazúrt :(.
A motorral nagyon meg vagyok elégedve, 1,6, 8V, 89 póni. Ha akarom, megy, de nagyon. Pörgetni nem sok értelme van, mert a nyomatékcsúcsa 2600-nál van, így a közép tartományban leadja a kraft nagy részét(persze nem egy Lancer Evo 9..). A fogyasztás sem rossz, eddig 5.7 és 7.8 liter között mozgott.
A kényelemmel szintén semmi gond. Én 2 méter magas vagyok, és nagyon kényelmesen elférek, sőt, még magam mögé is beférnék, csak a fejtér lenne egy picit kevés..Viszont az ülések, kárpitok, és minden egyéb nagyon kényelmes. Szép a fehér műszerfal..bár itt is lenne egy kis probléma: a műszerfal egy része antracitszürkére van színezve, ami erős napsütésben nagyon tükröződik a szélvédőn.
Citroen kereskedésben vettem, és vállaltak rá egy év garit, gondolom bíznak benn akkor nagyon, annak ellenére, hogy használt volt. Bár ennek ellenére egy-két gixer azért becsuszott..nem annyira zavarók, de megcsinálják gariban. Ezek pedig: a vezetőoldali zár kerreg, mikor be kellene zárnia, de nem teszi(ilyenkor kulccsal rá kell fordítani). Persze kinyitni meg nem akar..itt is segít a manuális móka. A gömbcsuklók elkezdtek zörögni-kattogni, de ez egy közel 9 éves autónál, amiben több mint 150eKm van, teljesen elfogadható. Mostanában vettem észre, hogy az antennánál egy kicsit beázik az autó, de csak nagy esőben(kis sziloplaszt, oszt kész).
Összefoglalva, nekem nagyon bejön ez az autó, s szerintem jó útitárs lesz az elkövetkező 5-10 évben.
Az utolsó bejegyzés óta az autóba belekerül még egy pár kilóméter. Szám szerint most lassan 11eKm-nél járok. Bejárta velem a fél Balkánt, Szerbiát, Montenegrót, Bosznia-hercegovinát... Aki járt már arra, az tudja, hogy nem éppen jó minőségűek az utak... De akkoris! Ez az autó egyszerűen pöpec!! Semmi baj nem volt vele! Amikor raftingoltunk a Tara folyón, a táborhoz egy hosszú sáros-kavicsos úton kellett lemenni a szurdokba, néhol olyan 15-20%-os döntéssel...Mind lefelé, mind felfelé csodálatosan feljött, s még az alja sem ért le sehol(mondjuk ez köszönhető nekem is :) ).
Azóta a beázás persze ki lett javítva egy kis sziloplaszt segítségével.
Amit még mindig úgy gondolok, hogy nem egy versenyautó! Ez így van. Menni megy, de ha hirtelen olyan van, kettőt kell visszatenni. Kipróbáltam, hogy mit reagál a kocsi 120-nál való padlóra...meglepetésemre szépen elindult, gyorsan elérte a 150-et, de onnan tovább csak lassan ment volna..De nem akartam nyúzni szegényt.
Konklúzió: még mindig szeretem, s egyre jobban hozzám nő!!
Ismét eltelt egy kis idő...Ahogy a forgalmit elnéztem, március 12-én volt egy éve, hogy megvettem. Még mindig szeretem!
Idő közben volt egy tél is, bár kevés hóval, de meg kell mondjam, amikor volt hó, remekül helytállt a kocsi, segített neki ebben a 4 db Vredestein gumi is. Pöccre indult a legnagyobb hidegben is. Nálunk a családban szinte mindenkinek szorosabb köze van az autókhoz/motorokhoz (rally,hivatásos sofőr, buszsofőr...), így szinte mindenkinek legalább 1 millió kilóméter van a háta mögött. Így eljött az ideje, hogy Écsapám mutasson pár trükköt hóban, jégen. Nagyon extrém érzés, mikor 8asokat ír le az autó a havon, 30°-os csúszással kanyart bevenni 60km/h-val... Persze mindezt olyan helyen csináltuk, ahol közel s távol senki nem járt, egy lezárt parkolóban. Az autó elég kezesen viselkedett, tán kicsit kitolta az orrát, de korrigálható volt mindig.
Aztán kitavaszodott/ik/fog lassan, most már a zár is jó, sikerült megcsináltatnom. Szervíztapasztalat nem jó. 0.7 órát ígértek és több, mint 3 lett belőle..Majd kis reklamálás után csak a 0.7 óra díját kellett kifizetni, meg az egészből -10%...Na, azért nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát(vagy ebben az esetben a zárat)!
Odahaza Édesapámmal átnéztük az egész kocsit, volt egy olajcsere is (közben már elértem a 15eKm-ert). Minden úgy megy, ahogy kell. Persze azért volt még egy köröm a lámpával is. Az előző tulaj, fogalmam sincs miért, lelakkozta a lámpaburát, ami bemattult, és irtózatosan sok fényt elnyelt. Megnéztem mennyi egy pár lámpa, hát, 25eHuf. Kérem szépen ez nem olcsó, így maradt a 800-as csiszolópapír és a polírozás. Igaz, ami igaz, egy teljes napom ráment, hogy eltávolítsam a matt lakkot, de sikerült. Most olyan jól látok, hogy csak na. Nem is értem eddig hogyan tudtam a két gyertyalánggal közlekedni.. Menet közben sikerült 2db H4-es emelt fényű Tungsram Megalight 60% típusú izzót beszereznem.. Iszonyatosan durva. Eddig is jól láttam már a csiszolás után, de most...
Már nagyon várom, hogy megjöjjön a jó idő, hogy visszakerülhessenek a nyári abroncsok(nem búg annyira), és végre lehet menni vele mindenfelé.
Párommal szeptemberre egy ausztriai túrát terveztünk, ahol sok lesz a hegynek fel, hegynek le... Meglátjuk hogy bírja! (szerintem nagyon jól :) )
Konklúzió: Egyre jobban szeretem, nem mostanában szeretném cserélni.
Hibalista
- Zár, beázik, apró érintkezési hibák
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 149000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
