Második autó - már megint Xsara
Szöveges ítélet
Egyszer már nyúztam egy Xsara I. 1.6i Coupe 8v-t 5 évig (lásd "els? autó..." népítélet). Aztán mit ad isten, cégautóként megint egy Xsara jutott a kezeimbe. Ezúttal egy dögleszt?en unalmas, 4 ajtós ezüstszürke - egy áruházi soron mindig legalább 3 áll bel?le, a kocsim körül pedig rendszeresen Citroen-es távirányítót nyomogató emberkék jönnek és mennek.
De lássuk a Xsara I és II közötti különbségeket. A II elektronikája fejlettebb - apró kis gegek, pl. végre egy egyszer? fedélzeti számgép, az ablaktörl? lelassít, ha megállok, a zár nyitás után 1 perccel visszazár, ha nem volt ajtónyitás. Keményebb az ülés, a csillapítás. És egy pofátlanság: nem tudom, a költségcsökkentés volt-e az oka, vagy valami francia helytelenül fordította le a "reverse engineering" szót - a Xsara szerintem a világ egyetlen autója, ahol a touch design-ban a modellciklus közepén visszafejl?dés történt. Az I-ben a bal könyökl?, az ajtón a kárpitozás feleltti rész és az utasoldali keszty?tartó puha, párnázott anyag volt, a II-ben meg undorító, kopogós m?anyag.
A legnagyobb változás az új motor. Nehéz összehasonlítani a régi, 90 lovas 8 szelepessel, teljesen más egyéniség. Alul harmatgyenge, nyomaték semmi, pörögni viszont nagyon szeret és fent sokkal jobban húz. Érdekes, hogy papíron 20 lóer? a különbség és 3,5 másodperccel jobban gyorsul százra, de ezt nem nagyon érezni. El?ször nem feküdt, mert állandóan fel kellett kapcsolni ott is, ahol a 8 szelepes még simán elvitte a kasztnit, de aztán ha az ember ráérez az ízére, megszokja és aztán már élvezi is. Kicsit idegesebb a motor járása, f?leg hidegen. A 8 szelepes 130e km után is egy pöccre indult és járt hidegen is, mint egy schaffshausen-i. Ami viszont meglep?, az az, hogy a fogyasztás nem n?tt, s?t talán még csökkent is. 8-nál többet csak autópályán, 160 körül fogyaszt. Országúton, dinamikusan haladva (110-130), el?zgetve 6,5-7 liter!
Ezen kívül minden ugyanaz, mint a másik kocsimnál: elny?hetetlen, igénytelen konstrukció. 130 felett ugyanolyan hangos.
Egy új feature: hóban-jégben-ónos es?ben haladva betöm?dnek a leveg?z?nyílások és a víz lassan felmegy 90 fok felé. Ilyenkor beindulnak a h?t?ventillátorok - amik a rájuk ragadt szutyok miatt hihetetlen módon képesek megrázni a kasztnit, úgy, mintha valamelyik felfüggesztés tört volna el.
Hibalista
- - Légzsák ülésszenzor (pont akkor, amikor vártam)
- - Megrepedt a kipufogó leöml?csonkja (115e km - ha jól emlékszem, 40e ft volt)
Ide hordtam szervizbe
Citroen Keszthely - hihetetlen olcsó, amit a budapesti szervíz mond árakat, annak ?k rendszeresen a feléért csinálják. Még a csabai Citroen szervíznél is olcsóbb.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara I Coupe 1.6i SX 8V | Következő autója? | Talán Xsarát már nem... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
