A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 2000 HDI 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Márpedig jó autó

Szöveges ítélet

A Citroent az ára miatt sikerült megvenni, az öreg, füstölgős BMW-t akartam lecserélni egy korszerűbb autóra.Persze mindenki hülyének nézett, hogy a BMW-t Citroenre cseréltem. Az autó jó vétel volt, a 2000-es hdi motor tényleg hozza azt amit vártam tőle: alacsony fogyasztás, semmi füstölés, mindamellett jó menettulajdonságok. Az első furcsa az volt, hogy a motor alacsony fordulatszámon is kiválóan gyorsul, pedig nincsen csipelve. A fogyasztása tökéletes, hosszú úton, autópályán 140-150 utazósebességnél még 6 liter alatt marad. Télen az Alpokban -20-30 fokban is "pöccre" indul, pár másodperc járatás után finoman leindulhatunk, de érezni hogy a motor a teljesítményét csak üzemi hőfokon adja le. A kényelemről annyit, hogy én nagy autóból ültem át egy közepesbe, egy kicsit nehéz volt hozzászokni, hogy észreveszi az út egyenletlenségeit, nincs kartámasz, ami hosszú úton hiányzik. A karosszéria nagy sebességnél is csendes, motorhang alig valami, az ülések kényelmesek, minden kézre van. Egy dolog nem tetszik, ki és beszállásnál, ha hozzáérek a biztosítékdoboz fedeléhez, azonnal leesik. Olvasom az ítéleteket és kezdek rájönni, hogy miért szidják annyian a francia autókat. Egy teljesen laikus autósember egy apró hibával is borzasztó nagyot tud szívni egy mai autónál, tök mindegy milyen típus azt ne feledjük. Mesés dolgokat lehet hallani, ami igaz, csak számomra érthetetlen, hogy milyen birkák az emberek, illetve hogy mennyire át lehet vágni az autósokat ha valaki nem ért hozzá és már írja is a népítéletben, hogy ilyen meg olyan szar autót még nem látott pedig azt sem tudja mit beszél. A közelmúltban két ismerőssel történt meg, hogy megállt az autójuk,(4-5 éves dizel autókról van szó). Mind a ketten a szakszervízhez fordultak és 350 és 460 ezer forintért megoldották a problémájukat. A számlán olyan dolgok szerepeltek, hogy kicserélték a porlasztókat(nem csak csúcsot), üzemanyag szivattyút meg az isten tudja mit nem. Hát a fene tudja , az hogy egy dizelmotoron hirtelen, minden átmenet nélkül, csak úgy ennyi minden elromlik az teljesen lehetetlen, de a szakszervíznek is meg kell élni valamiből ugye ??. Történt hogy az én Xsarámmal jártam a várost és miután végeztem elindultam volna haza, de az autó nem indult. Mindjárt eszembe jutott az előző két eset, járvány van a városban. Természetesen mindez szombaton délben, a tűző napon, árnyék sehol, ezer fok meleg. Annyit megállapítottam én is, hogyha ráadom a gyújtást, nem megy az üzemanyag szivattyú, a komputer semmiféle hibajelzést nem írt ki. Na most ilyenkor a szakszervízben rákötik a laptopot és hülyén lesnek, hogy nem ír ki semmit, aztán kezdődik a próbálgatás, kicserélem ezt, kicserélem azt, még mindig nem jó, kicserélem amazt is és mindezt majd valaki kifizeti, lehet hogy a tulaj és már össze is jött a félmisis számla, pedig csak egy pár ezer forintos alkatrész ment tönkre. Igenám de ehhez az autóhoz kellene érteni, nem csak a laptophoz. A mai "autószerelők" ugyanis nem javítanak, hanem alkatrészt cserélnek. Olyanról nem is hallottak, hogy valamit meg lehet javítani. (természetesen tisztelet a kivételnek). Az autót hazavontattuk és otthon igazi villamosságszerelő pillanatok alatt megtalálta, hogy az üzemanyag szivattyú védőreléje nem kapcsol. Persze kereskedelembe nem kapható, csak szakszervízbe, de az ára csak 4200 ft volt, mert azt cseréltük ki ami rossz, nem a porlasztókkal kezdtük. A Xsara azóta ugyanúgy megy mint azelőtt, a legkisebb hiba nélkül. Azt még hozzá kell tennem, hogy a két és fél év alatt mióta nálam van az autó, a tompított izzókat cseréltem le 50%-al erősebbre, az autóba csak tankolni kell (igaz én csak ausztriába tankolok, mert még a nők is észreveszik, hogy erősebb az autó az osztrák üzemanyaggal) úgy hogy nem tudom miért olyan kurva rossz autó a Citroen Xsara. Hallani a "szakértők" körében olyat is, a francia autóknál az égőcseréhez ki kell venni az egész lámpát, mert nem férni hozzá semmihez, de ahhoz meg le kell szerelni a sárvédőt. Na így lehet elvenni a kedvét valakinek az autóvásárlástól.Ha valaki nem ért hozzá,akkor miért áll neki javítani, főleg miért mond ítéletet, hiszen azt sem tudja, hogy miről beszél ?? De ez minden típusra vonatkozik, el kell olvasni a negatív ítéleteket. Ezt azoknak a figyelmébe ajánlom, akik azért olvassák a népítéleteket, mert innen szeretnének ismeretet gyűjteni a megvásárolandó autójukhoz. Azt a nézetet már régen el kellene felejteni, hogy fpúj a francia autó, pfúj az olasz autó, bezzeg az 1-es Golf meg a Passat az ám az autó. Van aki ott maradt azon a szinten, pedig a világ tovább ment ám, még akkor is, ha valaki nem vesz tudomást róla. Lehet, hogy valaki befaragott valamilyen autóval, írja meg, de ez előfordulhat bármilyen típussal, mert mint tudjuk ami elromolhat, az előbb-utóbb el is romlik.

Hibalista

- Az üzemanyagszivattyú védőreléje

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 131000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 524TD Következő autója? 525 TD
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)