Latin kedves (csinos, kacér, 40 felett)
Szöveges ítélet
Már akkor beleszerettem a Xsara vonalaiba, mikor Claudia Schiffer megtalálta az I. széria marketingautóit a gabonakörökben, legalábbis valami ilyen reklámra emlékszem. Egyszerűen nagyon tetszett, a II. széria pedig még inkább, nem is volt kérdés, 2001. nyarán, mit vegyek. A Citroen Szentmihályi úti márkakereskedőjénél egy kombira esett a választás, jelentős árengedménnyel adták, mert 2000. decemberi gyártású volt. Két fiam és a nejem nagyon megkedvelte a gépet. Évente átlagosan 14-15 ezer km-t tettünk bele, a nejemmel felváltva vezettük. Ez a helyzet aztán gyökeresen megváltozott, mikor a nagyobbik fiam is jogosítványt szerzett, kétszer annyit űzi a gépet, mint mi. Bejártuk egész Európát a kocsival, egyszer romlott el útközben: Ausztriában lehajtott ablakkal élveztük a festői Slazkammergut útjain a jó levegőt, mikor benzinszagot éreztünk. Lecsúszott az üzemanyagszűrő tank felőli csöve, visszanyomtam, mentünk tovább. Más hiba 6 év, és több, mint 120000 km alatt nem volt. Évente kell valamelyik izzót cserélni, kiégnek. A gépkönyvtől eltérően 10-12 ezer km után cserélek olajat a motorban, szűrővel együtt, a levegőszűrőt még sűrűbben, 6-8 ezer km után. Gyárilag 3 liter olajat igényel a kicsi motor, és nem túl izmos a légszűrő sem, ezért cserélem a gyári 20 ezer km-es intervallumnál gyakrabban. Még a gyári hűtőfolyadék van az autóban, -32 fokos fagyállósággal, a 6 év alatt tán másfél liter d.vizet töltögettem utána. Valószínűleg tavasszal vízszivattyút kell cserélnem, és hűtőt takarítanom, mert egyre sűrűbben kapcsol be a hűtőventillátor, sok lehet a lerakódás. Rövidesen cserélni kell a féktárcsát, csapágyakat, fékbetéteket elől, és a hátsó kipufogódob is elég használt már. Hibákról nem tudok írni, viszont a konstrukcióra egyre több a panasz, megnőttek a fiúk, nem szeretnek hátul ülni, mert lassan fejjel magasabbak nálam, pedig én se vagyok kisnövésű. Vennünk kell egy nagyobb családi autót, a Xsara pedig szabad préda lesz, a kisebbik fiam is rövidesen vizsgázik.
Előnyei:
- Olcsó üzemeltetés, gazdaságos fogyasztás, nyaraláskor 5,5 liter/100 km, csúcsra pakolva, városban télen szaladgálva 7,5 liter/100 km.
- Olcsó alkatrészek.
- Elől kényelmes, bár alacsonyan vannak az ülések, emelve is
- Jól vezethető, komfortos, biztonságos (4 légzsák, övfeszítő, tolatóradar, stb)
Hátrányai:
- Kinőttük, a hátsó ülések nem túl kényelmesek
- Francia autó, a köztudatban nincs respektálva, sokan azt hiszik, hogy ez a típus is hidropneumatikus
- A származása kihat az értékállóságra is, nincs ára, a piacon nem keresik
- Az 1.4 literes 75 Le motor kicsi a nagy súlyhoz (nyaralási tömeg közel 2 tonna!)
Nekem nagyon bevált, a nejem céges Focus 1.6 Ambiente kombijáért nem cserélném el, többet javítottam a Fordot, mint a Citroent.
Egy kedves, ragyogó természetű, Párizs kertvárosában egyedül élő, jól főző, visszafogottan erotikus francia nőhöz tudnám hasonlítani.
Hibalista
- Nem voltak hibái az autónak, a szervízfüzet előírásai szerint magam szervizeltem. Első fékbetét csere 60000 és 100000 km-nél, vezérműszíj csere 100000 km-nél, most valami rapszodikusan kopog elől, baloldalon, még nem szedtem szét. Olajszűrő 1200.-, levegőszűrő 1600.-, üzemanyagszűrő 3200.- Ft, vezérműszíj és feszítő 9800.-, Bosch rendszerű Ferodo fékbetét garnitúra 14800.- Ft, hosszbordás szíj 3250.- Ft, H7 izzó 1200.- Ft, gyertyák 12000.-/4 db, változó hőértékű, hosszú élettartamú Bosch.
Ide hordtam szervizbe
Autószerelő a középiskolában tanult szakmám, nem vittem a Xsarát szerelőhöz, garanciális szervízre sem. Lehet, hogy ezért nem volt semmi gondom a géppel.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 12 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 124000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf III. 5 ajtós, 1.4 | Következő autója? | Nem tudom, valami nagy egyterűt, vagy kombit szeretnék. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
