A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.4 SX Break II. 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Latin kedves (csinos, kacér, 40 felett)

Szöveges ítélet

Már akkor beleszerettem a Xsara vonalaiba, mikor Claudia Schiffer megtalálta az I. széria marketingautóit a gabonakörökben, legalábbis valami ilyen reklámra emlékszem. Egyszerűen nagyon tetszett, a II. széria pedig még inkább, nem is volt kérdés, 2001. nyarán, mit vegyek. A Citroen Szentmihályi úti márkakereskedőjénél egy kombira esett a választás, jelentős árengedménnyel adták, mert 2000. decemberi gyártású volt. Két fiam és a nejem nagyon megkedvelte a gépet. Évente átlagosan 14-15 ezer km-t tettünk bele, a nejemmel felváltva vezettük. Ez a helyzet aztán gyökeresen megváltozott, mikor a nagyobbik fiam is jogosítványt szerzett, kétszer annyit űzi a gépet, mint mi. Bejártuk egész Európát a kocsival, egyszer romlott el útközben: Ausztriában lehajtott ablakkal élveztük a festői Slazkammergut útjain a jó levegőt, mikor benzinszagot éreztünk. Lecsúszott az üzemanyagszűrő tank felőli csöve, visszanyomtam, mentünk tovább. Más hiba 6 év, és több, mint 120000 km alatt nem volt. Évente kell valamelyik izzót cserélni, kiégnek. A gépkönyvtől eltérően 10-12 ezer km után cserélek olajat a motorban, szűrővel együtt, a levegőszűrőt még sűrűbben, 6-8 ezer km után. Gyárilag 3 liter olajat igényel a kicsi motor, és nem túl izmos a légszűrő sem, ezért cserélem a gyári 20 ezer km-es intervallumnál gyakrabban. Még a gyári hűtőfolyadék van az autóban, -32 fokos fagyállósággal, a 6 év alatt tán másfél liter d.vizet töltögettem utána. Valószínűleg tavasszal vízszivattyút kell cserélnem, és hűtőt takarítanom, mert egyre sűrűbben kapcsol be a hűtőventillátor, sok lehet a lerakódás. Rövidesen cserélni kell a féktárcsát, csapágyakat, fékbetéteket elől, és a hátsó kipufogódob is elég használt már. Hibákról nem tudok írni, viszont a konstrukcióra egyre több a panasz, megnőttek a fiúk, nem szeretnek hátul ülni, mert lassan fejjel magasabbak nálam, pedig én se vagyok kisnövésű. Vennünk kell egy nagyobb családi autót, a Xsara pedig szabad préda lesz, a kisebbik fiam is rövidesen vizsgázik.
Előnyei:
- Olcsó üzemeltetés, gazdaságos fogyasztás, nyaraláskor 5,5 liter/100 km, csúcsra pakolva, városban télen szaladgálva 7,5 liter/100 km.
- Olcsó alkatrészek.
- Elől kényelmes, bár alacsonyan vannak az ülések, emelve is
- Jól vezethető, komfortos, biztonságos (4 légzsák, övfeszítő, tolatóradar, stb)

Hátrányai:

- Kinőttük, a hátsó ülések nem túl kényelmesek
- Francia autó, a köztudatban nincs respektálva, sokan azt hiszik, hogy ez a típus is hidropneumatikus
- A származása kihat az értékállóságra is, nincs ára, a piacon nem keresik
- Az 1.4 literes 75 Le motor kicsi a nagy súlyhoz (nyaralási tömeg közel 2 tonna!)

Nekem nagyon bevált, a nejem céges Focus 1.6 Ambiente kombijáért nem cserélném el, többet javítottam a Fordot, mint a Citroent.

Egy kedves, ragyogó természetű, Párizs kertvárosában egyedül élő, jól főző, visszafogottan erotikus francia nőhöz tudnám hasonlítani.

Hibalista

- Nem voltak hibái az autónak, a szervízfüzet előírásai szerint magam szervizeltem. Első fékbetét csere 60000 és 100000 km-nél, vezérműszíj csere 100000 km-nél, most valami rapszodikusan kopog elől, baloldalon, még nem szedtem szét. Olajszűrő 1200.-, levegőszűrő 1600.-, üzemanyagszűrő 3200.- Ft, vezérműszíj és feszítő 9800.-, Bosch rendszerű Ferodo fékbetét garnitúra 14800.- Ft, hosszbordás szíj 3250.- Ft, H7 izzó 1200.- Ft, gyertyák 12000.-/4 db, változó hőértékű, hosszú élettartamú Bosch.

Ide hordtam szervizbe

Autószerelő a középiskolában tanult szakmám, nem vittem a Xsarát szerelőhöz, garanciális szervízre sem. Lehet, hogy ezért nem volt semmi gondom a géppel.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 12
Megbízhatóság (10) Vezetett km 124000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf III. 5 ajtós, 1.4 Következő autója? Nem tudom, valami nagy egyterűt, vagy kombit szeretnék.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)