Kényelmes, takarékos, gyenge, mégis IMÁDOM!!!
Szöveges ítélet
Kategóriájához mérten nagyon kényelmes, nem fapados kemény ülések vannak benne, és a plüss kárpit is barátságos belsőt teremt, szemben egy Fiat vagy Skoda sprőd kárpitjaival és kemény üléseivel.
Ez, a design és a fogyasztás a legnagyobb erőssége!
Kevesebbet eszik klímával, mint az 1.1-es Fiestám letekert ablakokkal :-)
6.5 L/100Km (53-54liter 800-820Km)
Ennél sokkal rosszabb sosem volt, de jobb sem.
Hiába a 90es tempo. De tény hogy városban klímával sem több!
Kijáró szervizes vagyok Budapesten, úgyhogy a városi, az városi fogyasztás nálam, igaz nem vagyok egy Schumacher...
1 évig jártam felesben ethanollal, 1 évig pedig 100% ethanollal átalakítóval. (Full ethanol 7.3-7.5L/100Km)
Nem volt semmi gond ezzel sem.
Csak azért álltam vissza a benzin üzemre, mert 70Ft jövedéki adót tettek az E85-re és így kb ugyanannyira jött ki a végén, mint a benzin, akkor meg minek okoskodjak.
Ezek az előnyök.
Hátrány a kis fogyasztásért cserébe a kevés erő 75LE. 1360ccm 8szelep.
Nemhiába az a fránya fizika...
Fel lehetne róni a hátsó híd felújítást 100.000-ért és a trafócserét 31.000-ért, de úgy vélem egy most már 12éves autó 255.000km-el, amibe én tettem 110.000-et nem volna szép dolog.
Egy szavam sem lehet, ennyi idő és kilométer alatt, ennyi pénzt bármilyen autóra el lehet költeni, csak más alkatrészekre.
Egy két futómű apróság csere, hála a pesti utaknak: alsó gömbfejek, első stab rudak, fékbetét, kuplung mindenestül.
Semmilyen alkatrésznek nem volt veszélyes, vagy kimagasló az ára, pedig nem a leggagyibb olasz utángyártott cuccokat raktam bele.
___________________________________________________________________________
HA XSARA-T VENNÉL AZ ALÁBBIAKRA FIGYELJ:
___________________________________________________________________________
A hátsó kerék merőleges legyen a talajra ne dőljön be, vagy ne nyikorogjon ha lenyomod a seggét! Ha bedől tuti hátsó híd felújítás, ha nyikorog akkor nemsokára. (tűgörgős csapágy elkopik, esetleg a csapágyház is)
Ha hidegen jól indul, melegítsd be állítsd le és várj 10 percet. Újra beindít és menni vele, ha picit darabos lesz a járása a motornak és legyengül, trafósor cserés lesz. (gyenge szikra valamelyik hengerben)
Ez a két típus-specifikus dolog van, a többi a szokásos.
EGY BARÁTSÁGOS, KÉNYELMES, NAGY CSOMAGTERŰ, SZERETHETŐ ÉS TAKARÉKOS AUTÓ.
Ne ezzel akarj gyorsulni, nem arra való!
Hibalista
- A kopó cuccokra nem térnék ki, mert olaj, meg fékbetét minden autóba kell. - - Utasér fűtő ventilátor ellenállás: gyári új 3.000Ft. (2007) - Eltörött a vezeték az A oszlopból az ajtóba menet, ezért nem ment a centrálzár: Némi ón és türelem (2008) - Hátsó híd felújítás: 100.000Ft (2010) - Komplett kuplung 210e Km-nél: 27.000Ft.Valeo (2010) - Hűtőventilátor: 7000Ft bontó (2011) - Valószínűleg trafósor csere lesz: 31.000Ft. Valeo (2012) -
Ide hordtam szervizbe
Szakter József (csömör)Team Work (hídfelújítás)Nagyon jó bontó: IV tinódi u 27. (itt nem javítanak, csak közérdekű infó)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 149000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort '83 1.6 aut és Fiesta '91 1.1C | Következő autója? | Még pár évig ez marad, éljen a lakáshitel! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
