Kellemes társ
Szöveges ítélet
Az autót szalonból vette a család 98-ban. Mindig is nagy becsben volt tartva, a mai napig is. Eleinte csak családi autóként funkcionált, hétvégi kirándulások, évente párszor rokonlátogatás 400 km-re, illetve 1-1 nyaralás. Később megörököltem, és eleinte fősulira ingáztam vele (3 évig heti 300 km), jelenleg pedig munkába járós autó, illetve városban rohangálós.
Azt kell mondjam összességében, hogy ez az autó egy kellemes társ. Teljes mértékben megbízható, 15 év alatt egyszer hagyott cserben, ami inkább talán az én hibámból történt: vihar után rengeteg apró gally az úton, az egyiket a kerék felverte és a benzincső egy kitüremkedésének nekivágta, ami így eltört. Szerencsére ismerős segítségével gyorsan sikerült orvosolni a problémát, bár pár óra idegességet okozott.
A mi példányunk egy 1.4-es benzines, 75 lovas, így nem egy erőgép, de 2 személlyel sebességet visszapakolva meg lehet vele oldani minden helyzetet elég szépen. Fogyasztása erősen függ a használattól, de ha főként országúti használatban van akkor 6 l körül meg lehet fogni, városban viszont felkúszik 8l fölé is.
A kinézetét tekintve, 98-ban elég előremutató volt ez a dizájn, szerintem a mai napig elfogadható a külseje, legalábbis nem szokták leköpni az utcán. A kocsi sajnos klímátlan, így arról nem tudok nyilatkozni. A belső tér szép, normális anyagokból készült, kivéve a műszerfalon lévő szellőző rácsok. A nagy részük mára eltört itt-ott (a tervező kezét szívesen elverném ezért a megoldásért...). A pakolhatósága kiváló, mindenfelé zsebek, pakolórekeszek. Az ülések baromi kényelmesek, szinte fotel szerűek. Hosszabb út után sem érzi magát az ember kikészülve. A csomagtartó szintén elég nagy, és a benne lévő gumis rögzítőhelyek is jó szolgálatot tettek.
A hibalistát mellékeltem, igazából minden általános kopásból eredt ami elromlott rajta, és egyik kiadás sem volt túl zsebbenyúlós. Az egyetlen ami még hátra van, az a hátsó híd felújítás, bár ezt már lehet a következő tulajnak kell megoldania.
Mindent egybe vetve, szeretem ezt az autót. 15 évig vigyáztuk, óvtuk, és meghálálta. Mai napig szép a fényezés, a belső tér, minden. A sok francia előítélettel szemben nem romlott el benne komolyabban semmi, az alap karbantartáson és kötelező szervizeken kívül csak használni kellett. A mai napig a család kedvence, de lassan eljött az idő a frissítésre.
Hibalista
- Hűtő kb. 130000 km-nél - Gyújtótrafó - Hátsó híd - Belső szellőzőrácsok eltörtek - Bal első kilincs eltört
Ide hordtam szervizbe
Eleinte Miskolc CitroMarkt, majd saját szerelők sora.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Clio |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
