A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 1.4 SX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes társ

Szöveges ítélet

Az autót szalonból vette a család 98-ban. Mindig is nagy becsben volt tartva, a mai napig is. Eleinte csak családi autóként funkcionált, hétvégi kirándulások, évente párszor rokonlátogatás 400 km-re, illetve 1-1 nyaralás. Később megörököltem, és eleinte fősulira ingáztam vele (3 évig heti 300 km), jelenleg pedig munkába járós autó, illetve városban rohangálós.

Azt kell mondjam összességében, hogy ez az autó egy kellemes társ. Teljes mértékben megbízható, 15 év alatt egyszer hagyott cserben, ami inkább talán az én hibámból történt: vihar után rengeteg apró gally az úton, az egyiket a kerék felverte és a benzincső egy kitüremkedésének nekivágta, ami így eltört. Szerencsére ismerős segítségével gyorsan sikerült orvosolni a problémát, bár pár óra idegességet okozott.

A mi példányunk egy 1.4-es benzines, 75 lovas, így nem egy erőgép, de 2 személlyel sebességet visszapakolva meg lehet vele oldani minden helyzetet elég szépen. Fogyasztása erősen függ a használattól, de ha főként országúti használatban van akkor 6 l körül meg lehet fogni, városban viszont felkúszik 8l fölé is.

A kinézetét tekintve, 98-ban elég előremutató volt ez a dizájn, szerintem a mai napig elfogadható a külseje, legalábbis nem szokták leköpni az utcán. A kocsi sajnos klímátlan, így arról nem tudok nyilatkozni. A belső tér szép, normális anyagokból készült, kivéve a műszerfalon lévő szellőző rácsok. A nagy részük mára eltört itt-ott (a tervező kezét szívesen elverném ezért a megoldásért...). A pakolhatósága kiváló, mindenfelé zsebek, pakolórekeszek. Az ülések baromi kényelmesek, szinte fotel szerűek. Hosszabb út után sem érzi magát az ember kikészülve. A csomagtartó szintén elég nagy, és a benne lévő gumis rögzítőhelyek is jó szolgálatot tettek.

A hibalistát mellékeltem, igazából minden általános kopásból eredt ami elromlott rajta, és egyik kiadás sem volt túl zsebbenyúlós. Az egyetlen ami még hátra van, az a hátsó híd felújítás, bár ezt már lehet a következő tulajnak kell megoldania.

Mindent egybe vetve, szeretem ezt az autót. 15 évig vigyáztuk, óvtuk, és meghálálta. Mai napig szép a fényezés, a belső tér, minden. A sok francia előítélettel szemben nem romlott el benne komolyabban semmi, az alap karbantartáson és kötelező szervizeken kívül csak használni kellett. A mai napig a család kedvence, de lassan eljött az idő a frissítésre.

Hibalista

- Hűtő kb. 130000 km-nél - Gyújtótrafó - Hátsó híd - Belső szellőzőrácsok eltörtek - Bal első kilincs eltört

Ide hordtam szervizbe

Eleinte Miskolc CitroMarkt, majd saját szerelők sora.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Clio
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)