Kedvelt jószág
Szöveges ítélet
Megvettem, 2.5 éves volt, 300000km-rel, 2,4mill, jó vételnek tűnt, de mint kiderült nem kellett megbánnom. Nagyon hasznosnak bizonyultak az extrák a kocsiban. Az ülések kényelmesek, főleg hátul komfortos az utazás. A plüss kárpitozás gyünyörű és jól bírja a strapát. Az autó formája nagyon bejön nekem. Az 1,6-os nyolcszelepes motor a maga 92 lóerejével igényeim szerint való. Jól húz, és az én vezetési stílusomban az átlagfogyasztás 7 l. Minden tankolást följegyzek, és egy egész éves átlagot tudok ide leírni! Olajfogyasztás nem tapasztalható. 20000km-t elmegy úgy hogy a nívó nem változik.
A feleségem jobban szereti vezetni mint én. Sohasem hagyott ott bennünket. Mindig gond és minden előkészület nélkül el mertem vele indulni bárhová, és oda is értem, meg haza is értem. A hosszútávú autózás sem fárasztó benne.
A szervizeket márkaszervízben csináltattam, ami nem olcsó dolog, 20-40000Ft egy-egy karbantartás, attól függ miket kell cserélni a kocsiban. De a szervízben ahová hordom, mindig korrektek voltak, soha nem akartak pofátlan módon lenyúlni.
Ami nem tetszik: Öt személlyel nagyon leül az autó, és hullámos úton nagyobb sebességgel haladni ilyen teherrel nem nagy élvezet. Sokszor leér a hátsó sárvédő.
A hátsó lengéscsilapító éles, kisméretű gödör esetén beüt az utastérbe.
Belül sok apró zörej hallható, de ezek nem túl zavaróak.
Fényezésének nem használ az autómosó. Főleg a tetőn látszik a mosás eredménye.
Ha megsüti a tavaszi nap, az ajtók beragadnak. A központi zár nem nyitja tökéletesen. (10-12 nyitás/ év)
Az ajtógumik a zár környékén erősen megkoptak.
A vezetőülés kezd leamortizálódni, igaz én 100kg-ot nyomok.
Hibalista
- Első ventillátor mindkettő (a csapágyak kikoptak a motorban) 52000Ft csak egyiket kellett végleg cserélni a másikat meg lehetett csapágyazni De a motor nagyon gagyi.
- Oldallékzsák visszajelző mindig világított (ülés alatti csatlakozó csere megoldotta)
- Kesztyűtartó kulcsrazárhatósága megszűnt.
- Buher indításgátló (előző tulaj szereltette bele) blokkolta a gyújtást, és ha lefulldtam nem akart újraindulni. 34000Ft
- Fékbetét csere 40000Km-nél 11000
- Féktárcsa és fékbetét csere 100000Km-nél 55000Ft
- Ajtó kilincset letörtem, mert nem akart nyílni az ajtó a távirányítóval (ez az én hibám) 20000 Ft festéssel együtt
- Vezetőülés kezd szétmenni alattam.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Hajas Salgótarján
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda 120 L | Következő autója? | Toyota colrolla |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
