Jó étvágyú, gyenge, de megbízható.
Szöveges ítélet
Diesel Temprából ültem át ebbe. Sajnos a Tempra motorja már a végét járta, és a kasztni sem volt már a toppon, fiatalabb autót akartam végre. Ez a Cito egy céges autó volt, érezhetően sokan vezethették, kissé érződött rajta.C5-ért mentem fel, hogy azt veszek, de arról le kellett mondani annyira rom volt. Így egy másik kereskedésben találtam rá erre a gépre, és elfogadtam kompromisszumnak.Végül nem bántam meg. A Tempra kényelmesebb volt sokkal, de a jobb motor miatt ezt a hibát elfogadtam.
Kezdjük a jókkal:
- a felszereltség már némi túlzás (esőérzékelős ablaktörlő, sötétben felkapcsolódó világítás,..)
- a fogyasztás még belül van a tűrhető szinten (7,2 átlag)
- a klíma lassan, de jól hűt
- az első ülések kényelmesek
- az ABS jól dolgozik, 1-szer megmutatta magát a vészfék is, meg is ijedtem tőle (váratlan volt,viszont a kiugró biciklis ment tovább az úton és észre se vette)
- a pillanatnyi fogyasztás mérő hasznos, hogy gazdaságosan megtanuljunk vezetni
Most a rosszakról:
- a motorban nem érzeni a 100 lovat. Hiába 16 szelep, 1,6 motor, a kis 1,2-es Fábia veri gyorsulásba. Nem száguldoztam vele ész nélkül, de 1-1 előzésnél azért félelmetes lehet.Megpakolva csomaggal +5 személy - hát úgy max. 80 km/h-val mertem menni.
- hátul kevés a hely
- az első műanyag emblémát elhagytuk útközben (típus betegség), visszamentünk megkeresni és úgy beragasztottam vissza, hogy örök élet legyen. (ezt jobb megelőzni ragasztással)
- a fogyasztás picit sok. Autópályán 130-nál már 8 felett evett, klímával 8,5. Ezért gazdasági okokból pályán is tartottam mindig a 110-120-at, úgy 7 körül evett.
- nem hegyvidékes tájakra való, nem bírja az emelkedőket.
- a hátsó kerék járata télen folyton telerakódott jéggel, szűk a hely.
- a kasztni összerakásának minősége nem olyan jó,mint egy Renault-é.
Mennyit költöttem rá?
A szokásos olajcseréken kívül a fékek javítása volt gond állandóan. Komolyabb baja nem volt szerencsére, de örültem amikor eladtam.Hátsó lengéscsillapítók (házilag cserélhető volt) beálltak.
Hibalista
- Fékek, féktárcsák, dobok,betétek. Első futómű kopó alkatrészei.Hátsó lengéscsillapítók.
Ide hordtam szervizbe
Maszek 1 - drága (ma már nem vinném hozzá), alap dolgokat saját magam szereltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Tempra 1,9 D | Következő autója? | Renault Megane 1,4 benzin break |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |
