Hölgy keres Urat
Szöveges ítélet
Használtan vettem. Mindenki le akart róla beszélni, pedig nekem nagyon megtetszett. Amikor megvettem hetekig nem beszéltünk autókról az ismerősökkel. Egyik bennfentes szerelő ismerősöm nyugtatott meg két hét után, hogy ez egy jó konstrukció, és bár a Citroen Magyarországon közutálatnak örvend, sikerült olyant választanom, ami "az egyik legjobb típusa a cégnek". Hát nem egy német felsőkategóriás az biztos (japán és amerikai felsőkategóriás összehasonlító tapasztalatom nincs). Eleinte sokalltam az alkatrészárakat (kötelező szokásos alkatrészcsere a használtautó vásárlást követően), de aztán felzárkóztak mellé a többi márkánál is. A fogyasztás meg azoknál eleve nagyobb volt alacsonyabb teljesítmény mellett. Ha belegondolok, hogy 2007-ben az egyik ismerősöm ugyanzet a teljesítmény - köbcenti arányt választotta új autójához (más márka, Skoda)...
A fogyasztásával meg vagyok elégedve, bár céljaim között továbbra is szerepel az, hogy eladhassak a kocsim által megtermelt üzemanyagból. Teljesítménye városban tökéletesen elég, országúton kielégítő, autópályán megfelelő, külföldön a havas hegyekben szerény. Tiroli farmereknek valami mást tudnék javasolni.
Cuccolni kicsi, vállalkozásra nem való. A hátsó ülésen nem hiszem, hogy valaha aludt már felnőtt utazás közben, de elöl testhosszal veri kategóriájának mezőnyét. A jelenlegi extrakínálat erdőben elveszne, mivel csupán úgy jellemezném, hogy működik. De azt jól! Mindig indult, mindig ment. Pontosan azt adta, amit kértem. Kiszámítható volt a fogyasztása, a menetidő és a karbantartási költség. Igénytelen és mindig elegáns, napi használatra. Ami feltűnt, hogy mind az üvegezése, mind a fényezése veri a kategóriáját. Belül profi munka. Ám a csomagtartóját belülről valószínű, hogy a gyárigazgató fia tervezte és a szériagyártás megkezdésének napjáig titkos volt a konstruktőrök előtt, mert bár nem vagyok autóépítő, de kombinak szégyen egy ilyen belső csomagtér.
Valóban igaznak bizonyult a francia autók "megbízhatatlan, bonyolult" elektronikájáról szóló szájhagyomány, mert a gyári akkumulátor egyszer csak 9 évesen feladta, és cellazárlatot jelentett. Ezt egy diplomával rendelkező szerelő cserélte ki 6 perc alatt egy villáskulcs segítségével. Rájöttem, hogy azért nem tűnt fel nekem -mint ügyfélnek- a "megbízhatatlan, bonyolult" francia elektronika, mert a magasan kvalifikált szerelő el tudta előttem kendőzni, hogy valójában mekkora is a gond:-) Más márkánál ez a hiba biztos nem fordult volna elő, így a franciáktól tartózkodó németautótulajdonos ismerőseimnek megmaradnak a vízpumpa-, turbó-, ablakemelő-, zárak- és hengerfej csere adta élmények, amiket én -lekopogjam- nem ismerek.
Hibalista
- Első, alsó lengőkar szilenteket (3500,-/db) nem a MaGyAr uTaKrA tervezték, ezekből vagy négyet is kellett cserélni a 4 év alatt. Első stabilizátor karok is feladták egyszer (csak párban cserélhető) és egy akkumulátor is cellazárlatos lett.
Ide hordtam szervizbe
Nagykanizsa
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | C4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
