Első (francia) autóm, mely később zenekar lett
Szöveges ítélet
Mit mondhat az ember az első (használt) autójáról? Azonnal megszerettem, az ára és maga az autó is gyönyörű volt. A kereskedő így érvelt: jó az értékvesztése. Biztosan nem úgy értette, mint ahogy én most: jó nagy!
Első utamon kapott egy követ a szélvédőre, és azzal szembesültem, hogy a ventilátor fokozatok hiányoznak a 4-es kivételével. Mókás volt: vagy fáztam, vagy leszedte a hajam. A sönt-ellenállás és a pollenszűrő cseréje megoldotta a problémát (utóbbi hanyagolása okozta előbbi hibáját).
Aztán eltelt egy év mindennemű probléma nélkül.
Aztán jött a légzsákvisszajelző lámpa...
Aztán az első fékek cseréje (tárcsa+betét). A kicserélt új betétek gyönyörűen muzsikáltak az új tárcsákon, bár a megszokottól eltérően nem fékezéskor, hanem úgy általában mindig, kivéve fékezéskor. Kitanultam, ha csak picit is fékezem, néha megszűnik és akkor egy darabig csendben marad. Az F1-ből ismert gáz+fék egyszerre történő taposása (váltakozó intenzitással) új értelmet nyert előttem, bár hozzá kell tennem a többi autós ilyenkor nem nagyon tudta követni, mit is akarok tulajdonképp. A hibát a betét hibás beszerelése okozta, de mire kiderült, tulajdonképpen hozzá is szoktam.
A fék után a stabilpálca jött. Ez nem katasztrófa kérem, csupán a zenekar kiegészítése: a fék csipogását dobszóval megtámogatva határozottan emelte az autó élvezeti értékét.
Mielőtt újabb rejtett hangszert fedeznék fel az autóban, azt hiszem könnyes szemmel megválok majd tőle.
Mindezek mellett az autóról általánosságban elmondhatóak a következők:
Kényelmes, a futómű is rendben.
5 ajtós, jól variálható, bár nem egy kézzel.
A gyári hangtechnika hangtechnika?
A légzsákvisszajelző ideiglenesen (néha) megjavítható az ülés alatti kábelek mozgatásával, vagy véglegesen a szervízben történő "csatlakozók áthidalása fixre forrasztással" c. hadművelettel.
A WD2 nevű csodaszer valóban csodákra képes, ha a Xsara váltójáról van szó, bár ha a kezelés utáni váltó-működéséről, mint csodáról beszélünk fel kell tennünk a kérdést: melyik minősítést érdemelné ki anélkül?
A motor OK!
Hibalista
- Ventilátor 1,2,3 fokozat (Sönt-ellenállás + Pollenszűrő csere)
- Légzsákvisszajelző (Ülés alatti kontakthiba)
- Első féktárcsa (Hullámosra kopott)
- Új fékbetét csipogása (?)
- Stabilizátor-rúd
- Hang (recseg-ropog)
- Antenna (kitekerhetetlen)
Ide hordtam szervizbe
Citro-Markt Kft., Miskolc
Jól dolgoznak, de néha érdemes megreklamálni a 1,5 órás számlát, ha az ember látja, hogy abból 1 órát mindennemű beavatkozás nélkül álldogált az autó a szervízben.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 206 SW 1,4 HDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
