Els? kocsi volt, de akkor is objektíven
Szöveges ítélet
Leszögezem: akart a franc Citroent. A családban már volt egy 0 km-es BX, havonta vittük szerel?höz, többet volt beteg, mint orvos nagynéném, aki mindig beképzelte magának betegei bajait. Amikor aztán összejött a pénzem életem els? új autójára, észérvek alapján összeraktam egy közép-kompakt listát - mondanom sem kell, hogy a Xsara a lista végén kullogott. Na azért menjünk be a szalonban és nézzük meg azt a 3 ajtósat. Rövidzárlat. Az 5 ajtós vagy kombi Xsarák jólnevelt családapásak a 3 ajtósak (Coupe?? - idióta elnevezés) cicásak. Kivéve a 3 ajtós feketét, ami hihetetlenül korrekten néz ki. Beültem - korrekt bels?, az els? ajtók akkorák, mint a Sztálin m?vek f?kapuja - itt végleg leolvadt a biztosíték. Úgyhogy idióta név, ósdi 8 szelepes motor, 13,3-as gyorsulás elfelejtve, meg kellett vennem. És ezt utána sem bántam meg. (a Ford-os meg biztos anyázott, mert úgy volt, hogy délután írom alá nála a megrendel?t egy Focus-ra).
A kocsi mint egy igénytelen állat, a bal els? biztosítékpanel fölötti gyenge beázás miatti néhány kisebb elektromos problémán kívül semmi gond. A papíron harmatgyenge menetteljesítmények a valóságban egyáltalán nem voltak rosszak: habár a motor pörögni nem szeretett, igen barátságos volt a nyomatékelosztása. A hosszú áttétel miatt egyszer óra szerint a 206-ot is megfutotta. A fogyasztása valami hihetetlen jó, aki 8-nál többet kihoz bel?le, annak nem való autó a kezébe.
Amit nem szerettem: nem autópálya-járó autó, 130 felett igen er?sen visszacsatol a meghajtás a fülbe. Ja és mivel 2 méter körül járok, a jobb térdemen szerintem örök életre szóló kopásnyomot hagyott az idiótán kialakított m?anyag elem a kormány alatt.
Amit szerettem: minden más.
Típushibák: a fele bejött, a másik - drágábbik fele - szerencsére nem. Menetrendszer?en jött az ülés alatti légzsák-szenzor hibajelenség, de nem ment szét a kupplung 100-nél. A gyújtótrafó felemás - sárga lámpa, rángatás 100 és 110 e között, után 1 évig semmi. Ekkor következett az érzékeny és fájó búcsú. Egyszer még láttam a körúton, a hátsó ablaka tele volt rakva plüssállatkákkal. Így múlik el egy szép kor dics?sége...
Hibalista
- Apróságok:
- - egy apró, de annál rosszabb helyen lev? (bal els? elektronikai panel) beázás miatt alapjárati ellen?rz? relét kétszer, index relét egyszer kellett cserélni (el?ször garanciális, majd szereléssel együtt 5 ill. 8e ft/alkalom).
- - els? ülés légzsák érzékel? - Xsara típushiba! - megnyikkant, garanciában cserélték.
- - 100e és 110e között melegben vacakolt a gyújtástrafó (ki-kihagyott a motor), de mire ki akartam cserélni, megjavult és egészen az eladásig elment. Amúgy 35e forintba fájt volna.
-
- Ezen kívül semmi említésre méltó, hacsak az nem, hogy a hörcsögök kirágták a bal els? féltengelyharangot és cserélni kellett.
Ide hordtam szervizbe
Citroen Békéscsaba - korrekt iparosmunka
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Citroen Veresegyház - korrekt, de a csabai m?hellyel szemben meglep? módon sokkal többet hagytam náluk. Vidék-Bp. agglomeráció különbség?
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 132000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | hihi...Xsara cégautó |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
