Egyszerűen JÓÓÓÓÓ
Szöveges ítélet
A kocsit használtan vettem bár tartottam tőle a mindenki által szajkózott rossz francia minőség miatt. Egy haverom aki kárszakértő és Xantiája van megnézte és azt mondta oké!Azóta járok vele és fasza! Az 1,6 16V 110LE jó ebben a kasztniban pörgős és rugalmas. Autópályán és országúton kiválóan érvényesül jól lehet vele előzni is. Városban klímával kicsit lomhább. A fogyasztás egyesek szerint 6 liter alá is vihető de ez szerintem hülyeség. Normálisan 7-8 között van ha valaki megy is vele. Nálam nem divat 3000 alatt váltani városban se. Így átlag 7,5-8 között van attól függően mennyit megy vele az asszony. A formája kívül belül szép és időtálló. A műszerek kapcsolók jól kézre esnek bár a váltót szokni kell. Viszont jobb mint egy fapados VW aminek rendesen koppan a váltója egy 3-4 váltás között. Egyébként tapasztalataim szerint azok szidják a leggyakrabban a francia váltókat, akik VW-n tanultak vezetni, mert onnantól nekik más nem létezik. Az ülések kényelmesek hosszú távon is, pedig én elég hátfájós-fészkelődős vagyok. Egy Octavia ülése ehhez képest büntetőtábor! A kötelező szíjak és olajak cseréjét leszámítva csak a lentebb leírtakat cseréltettem vizsga előtt, de azt is csak a biztonság kedvéért. Egyéb hibái nem voltak bár én első tulajtól vettem és megkímélten. Soha nem hagyott cserben!!!! A csomagtartója megfelelő, a biztonsági rendszerek: ABS, 4 légzsák, 4 tárcsafék kitűnőek és ez csak az SX felszereltség ami nálunk a leggyakoribb! De van VSX és Exclusive is! Ezentúl Fed. computer, el. ablakok és tükrök, gyári hifi, multikormány és automata klíma. Az ár/érték aránya is jó 5 évesen 1,5 millió volt, most szinte ugyanennyiért tudnám eladni ha tökhülye lennék! Csak ajánlani tudom hozzám hasonló 20/30 éves ifjú családapáknak akik szeretnek autózni!
Egy újabb év telt el és a kocsi továbbra is tetszik. Meghibásodás terén a következőek voltak: Fűtő ventilátor hiba - az M3-on hazafelé váratlanul elkezdett üvölteni és nem lehetett kikapcsolni csak ha leállítottam az autót. Szerelő szerint komplett csere kb.45 eFt mert ez nem javítható. Otthon multiméter elő (villamosipari végzettségem is van) kb. öt perc után tudtam, hogy az egyik végfoktranzisztor elszállt. Új 1500 Ft. + kétszer félóra a szerelés. Fontos! Átmeneti ideig egy tranzisztorral is megy, de ajánlott gyorsan cserélni! Gumicsere 100 eKm-nél Pirelli P7-re, még a gyári volt rajta. Azóta hegyekben autózás=arcra automatikus vigyorgyógyulás. Fontos észrevétel, hogy a 98-as kell neki, 95-össel csúnyán csörög és nem megy. Vigyázat a 99-100 oktános cuccoktól jobban nem megy, de a nagy hőterhelés miatt jobban melegszik és csípi az olajat is. Az AGIP a kedvence, azzal 7-7,5 körül fogyaszt. Egy Citroenes körökben jól ismert hiba nálam is előjött: néha ég az Airbag lámpája ami a kormányoszlop körül túl feszesen beépített kábel miatt van. Ha valaki sokat állítja a kormánymagasságot mindenképpen előjön ez a hiba. Nálam azért van mert viszonylag sokat megy vele az asszony. A kábel sajna 25eFt a csere soron következik. A véleményem cseppet se változott.
Megint eltelt egy év. A kocsit továbbra is kedvelem. Volt hátsó fékbetét csere ATE-re, még ez is a gyári volt. Újabb olajcsere TOTAL 9000 5W 40-re, FRAM szűrővel és légszűrőcsere is. Az elektromos rendszer továbbra is rendben van (lekopogtam). Most már teljesen összeszoktunk, igazából két dolog zavar: rossz úton a műanyagok zörögnek és nyikorognak, jobb utakon ez nem tapasztalható; a másik, hogy elindulásnál az egyes fokozatban nagyon lassú, utána viszont a többi már kellően dinamikus. Ezért lámpánál versenyezni nem igazán alkalmas, viszont országúti előzéseknél dinamikus, s ez sokkal többet ér. Továbbra is csak ajánlani tudom.
Sajnos kénytelen vagyok nekrológot írni. Nem én akartam, de így történt. A kocsi az utolsó évet is jól teljesítette, nem volt semmilyen műszaki hiba. Nyaraltunk vele Görögországban, több, mint 1300 km-t tettem meg vele 16 óra alatt oda, majd vissza is ugyanennyit, ebben volt három határátlépés, két tankolás, egy kompozás sok kávézás és WC látogatás. Egyáltalán nem fáradtam el, a kocsi is jól bírta az utat, végig klímázva sok csomaggal. A fogyasztás 7l volt átlagban, tempós autópályázás mellett. Amit a sok kilométer nem tudott megtenni azt elintézte egy nyugdíjas erdész egy Niva-val. Oldalról megtorpedózta a kocsit, mert a szódásüveg szemüvegével se látta a STOP táblát a sarkon. Eredmény: GTK. A biztosító persze fizetett, de az már sz..t se számít. Olyan, mintha hiányozna belőlem valami. Most próbálom pótolni, de nagyon nehéz...
Hibalista
- Futómű stabilizátorrúd 5000/db.
- Flexibilis fékcsövek 6000/pár
- Fékfelújítás tárcsák és betétek 40000
- Sebváltó olaj 6000
- Szervokormány szenzor 7500
Ide hordtam szervizbe
egy haverom
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | A MINI tetszik... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
