Egyszerűen francia
Szöveges ítélet
Tavaly június elején "Észrevétlen francia" néven már írtam egy hozzászólást az autóról. Azóta néhány kilométerrel és némi idegeskedéssel magam mögött, ismét előveszem a témát.
Szóval, tavaly nyáron még minden rózsásnak tűnt. Az autó megbízható volt, hovatovább talán még meg is voltam vele elégedve.
Aztán augusztusban elkezdődött a "műsor":
1. Menet közben leesett a hűtőmaszről a középső elem. Szépen elrepült felettem (a szárny formát lehet, hogy szándékosan készítették), majd az utánam jövő autó átment rajta. Szerencsére sem a szélvédőjét, sem valamely törékeny részét nem találta el. Bementem a márkakereskedésbe, ahol közölték velem, hogy csak egyben lehet az egész hűtőmaszkot cserélni, ami közel 30 rugó lenne. Elmentem bontókba, ahol viszont arról lettem tájékoztatva, hogy ha néhanapján van is ilyen alkatrészük, azt szinte azonnal elkapkodják.
2. A motor alapjáraton elkezdett finoman rángatni (szeptember). Ezt azóta is csinálja. Lehetséges okok: injektor biztosan nem, mert megnézettem, motorelektronika?, katalizátor?
3. Bal első ajtóban egy vezeték megtört (február), aminek következtében az ablak csak lefele közlekedett (ez praktikus tud lenni fizető parkolók be- és kihajtó kapuinál)
4. A kuplunbowden egy hideg keddi napon megadta magát. A kuplungpedál beesett, és ott is maradt. A Citroennek (meg nekem) csak az a szerencséje, hogy mindezt az Astoriánál követte el és nem két nappal korábban a Bükkben, egy lefagyott bekötőúton. Akkor valószínűleg nekiesek egy Samuval.
És ami a legszebb, hogy a kuplungbowden automatikus állítású, ezért a váltás mostanában kezd hasonlítani ahhoz, mintha egy GAZ 66-ossal közlekednék (célszerű a kettős kuplungolás néha).
5. Valószínüleg a katalizátor miatt, 1-1,5 hét városi használat után olyan mintha orrbavágták volna. El kell menni minimum Füzesabonyig, hogy újra "normális" menetteljesítményt lehessen tapasztalni.
6. Ugyan a szervókormány felkeményedik nagyobb sebességen (ez ugye extraként van elkönyvelve), de azért az túlzás, hogy időnként olyan feelingje van, mintha nem lenne benne egyáltalán.
Szóval azt hiszem, hogy nekem a jövőben emlegethetik a francia autók előnyeit, de többet nem tudnak rávenni arra, hogy vegyek magamnak egyet. (Maximum egy oldtimer korú DS-t).
Csak azért nem 1-est adok, mert időnként előfordul, hogy akár egy hónap is eltelik egy-egy bosszantó dolog megjelenése között és a 137 ló nagyritkán teljes erőbedobással tud húzni. Illetve még egy dolog: olcsó hozzá az alkatrész!
Hibalista
- futómű kopó alkatrészei, bal oldali elektormos ablak, hűtőrács, kuplungbowden, kézifék
Ide hordtam szervizbe
Csabi a tizennyolcadik kerületben
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
