Egy buXSARAbló
Szöveges ítélet
A külső megjelenés, a felszereltség, no meg az ára fogott meg elsőre. Kipróbáltuk, - eladó benyögte, hogy a váltóban egy olcsó csapágycsere esedékes, - és megvettük. A váltócsapágy maszeknál cserélve, de a zavaró, búgó hang megmarad, mire irány a márkaszerviz. Ott kiderül, nem a csapágyacska a ludas, hanem jóval komolyabb a dolog, így egy felújított komplett váltó a legolcsóbb megoldás, ami 170 ezrembe fáj, akitől vettem a kocsit, meg iszonyúan csuklik... Ez még bocsánatos bűn lett volna, ha nem hagy ott a kocsi Pest belvárosában. Meg se mukkan, így iszonyú tortúra árán bevontatás a márkaszervízbe, ahol kiderül, a komputerben ment ki valami kütyü, ami ezúttal 50 ezrembe van. Pár hónapig semmi különös, csak a légzsák-visszajelző világít rendületlenül, amíg csak nem esedékes a műszaki. Akkor márkaszervizbe be, kijavít, műszakira haza, megint világít, márkaszervízbe vissza, megint kijavít, haza, és műszakin átmegy, de másnap megint kigyullad. A márkaszervíz harmadszorra már kicseréli az összes csatlakozót, ami végleg megoldja a problémát. Aztán pár hónapig viszonylagos nyugi, a motor jól húz, a kocsi elég jól gyorsul, kategóriájában kifejezetten jó, és takarékos is. A kényelemben csak a deréktámasz, és egy normális könyöklő hiányzott, de ezt még elviseltem. Aztán egyszer gondol egyet, és nem indul. Bevontatás a helyi szervizbe, ott kisütik, hogy valami kis vezetékdarabbal át kell hidalni a biztosítékpanelon két pontot, és semmi gáz. Bár ez így nem szabályos. A márkaszervízben aztán rábólintanak, hogy ez így nagyon nem szabályos, de a valódi ok nem derül ki, csak amikor másnapra is otthagyom a kocsit, és akkor kicserélnek egy eldugott helyen bezárlatosodott vezetéket. Pár hétre rá Dunaföldváron leszakad a kipufogó. Semmi különösebb baja, mindössze a dobnál rozsdált meg kicsit a cső, és mivel valami puklin kapott egy ütést, elengedett. Húzzuk, és csörömpölünk, mint lakodalmas menet a konzervdobozokkal, ég a pofám, és hétvége lévén, szerelő sincsen. Így feldrótozom az alvázhoz, és szidom a Citroen gyárat, amelyik felrögzítés nélkül vitte a hosszú csövet a hátsó dobig. Ezután kigyullad a motor-hiba jelző, és néha ordít a komputer, hogy felforrt a víz. Márkaszervízbe be, ott vizsgálat, azt mondják, a víznek kutya baja, a kijelző adta be a kulcsot, bő tízezerért van másik. Kell? Nem. Megelégelem a sok elektromos pofont, költséget,a megbízhatatlanságot, és eladom a kocsit. Nem érte meg a pénzét, csak ezt nem lehetett az opcióban beállítani!
Hibalista
- Váltó; Vízpumpa-tömítés; Fedélzeti komputer-vezérlés; Légzsák-visszajelző; Gyújtás-vezeték; Motor-hiba-kijelző; Kipufogódob;
Ide hordtam szervizbe
Géringer-Komárom
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Maszek Veszprémvarsány
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 71000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | Primera |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.3/10) |
