A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara Xsara II 2.0 HDi SX (66kW)  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Citroen: Köszönöm! Szép volt,jó volt, egyszer elég volt

Szöveges ítélet

két dolgot nagyon szeretek a kocsiban. A kényelmét és a HDi motort. A mai napig azt mondom, hogy legközelebb akkor lesz benzines autóm, ha lesz pénzem egy impreza wrx sti-re. addig marad a "turbódízel". Egyébként teszi a dolgát, a francia hülyeségeitől eltekintve (látsd hibalista), motorikusan megbízhatóan és takarékosan. Persze a váltója a szokásos "franciás", azaz mintha az ember pudingot kavargatna. Még így 5 év után is előfordul, hogy ha benyomom magamon a sport gombot, akkor néha melléváltok, vagy megreccsen a váltó, mert nem kapcsol olyan gyorsan, ahogy szeretném.
Ettől függetlenül eljuttat minket A-ból B-be, kényelmesen, keveset fogyasztva. De ha kell, akkor "szedi a lábát", és akkor se kell egy benzinkutat utána kötni. Sportos vezetéshez viszont a futómű miatt nem az igaz. Dehát valamit valamiért. Inkább a kicsit lágyabb futómű, amitől a pesti utakon nem szakad le a lépem, mint a tízzel nagyobb kanyarsebesség.
Családi autónak 1 gyerek mellett még opció nélkül is elég (nyaralásnál is, bár ott már szűkösen), két gyerekkel már necces. Kétgyerekes családoknak nyaralásnál már elkelhet egy tetőbox.
Mindent egybe vetve vegyes az összkép. Egyrészt vannak apró de annál idegesítőbb dolgai. Ugyanakkor a lényeges dolgokban (pl. motor) megbízható, takarékos, és ha bár csak 90 lovas a ménes, a kb. 200Nm nyomatéktól azért esetenként fülig ér a szám. És jól esik érezni, ahogy 1500-nál elkezd húzni, mint egy gőzkatapult és ez az érzés 3500-ig meg is marad, majdnem minden fokozatban.
Csak azt az egyet nem értem, hogy ha a Citroen WRC csapata képes volt olyan technikát összerakni, amivel előző évi autóval (xsara -> C4 váltás) többször verte Loeb a mezőnyt, akkor ebből csak egy csipetnyit miért nem lehetett a sorozatgyártásba áttenni a tudásból és a tapasztalatból?!?!? Ha ezt megtették volna, akkor most egy percig sem gondolkoznék, hogy a következő egy C5 kombi legyen, természetesen HDi. Ám a többnyire apró, de sorozatos, és emiatt idegesítő hibák miatt kizárt, hogy a következő autó is Citroen legyen.
Vannak olyan dolgok, amit meg lehet szokni, és fel se tűnik. Lehet velük együtt élni gond nélkül. (Pl. a franciásan lötyögős váltó) Azzal viszont nem tudok és nem is akarok ismét naponta szembesülni, hogy nem megfelelő minőségű munka/anyag/tervezés stb. miatt egy kapcsolóért egy 150e Ft-os részegységet vagy épp hátső szélvédőt kelljen cserélni... Ezt kizárt, hogy bevállaljam mégegyszer. Akármennyire is bizonygatják, hogy az új C5-ös már egy másik korszak a Citroen-ek minőségét illetően... Elég volt ezt egyszer, drágán a saját zsebemen megtapasztalni. Citroen: Köszönöm! Szép volt, jó volt, de egyszer elég is volt!

Hibalista

- -utasoldali szellőzőrács legalább kétszer ment szét, mert egy beszállásnál elkövetett "letérdelésnél" kapásból széthullik (cserréje kb. 18.000.- Ft)
- - a világítás forgókapcslója kontakthibás lett 2 hónappal a szavatosság lejárta után. (3 éves korában, a csere kb 150.000.- Ft lenne egy nyamvadt kapcsoló miatt, mert az egész kormánykapcsoló-egységet kell(ene) cserélni. )
- - kb. 30.000 km-nél szétmentek a szilentek az első futóműben. Ezeket betudom a 95%-os pesti használatnak. (cseréje márkaszervízben kb. 45-50.000.-Ft)
- - 17.000 km után a gyári fékgarnitúra (tárcsák + betétek, elöl-hátul) cserére szorult. (Érdekes módon a Brermbo tárcsák és textar betétek se voltak drágábbak, mint a gyári lett volna, de ezeket még nem kellett cserélni)
- - a motorburkolat 4 gumi tartóbakja rendszeresen szétszakad (kb. 1,5 évente, a cseréje kb. 5000.-Ft/garnitúra), emiatt a burkolat a nívópálcát kiveri a helyéről utat hagyva a kosznak az olajba... Ez egyébként PSA betegség, ismerős peugeot HDi tulajok ugyanezt mesélték.
- - Míg nem kapott xenon szettet, addig előszeretettel ette a H7-es izzókat, kb. félévente cserélni kellett.
- - 4,5 éves korában a hátső szélvédőnél a szélvédő szélére vulkanizált gumicsík elengedett és rondán fel is púposodott. Ez inkább esztétikai probléma, mint műszaki, mert az üveg ragasztva van, így az autó nem ázik be. De a javítása csak teljes szélvédőcserével lehetséges. ennek minden árnyoldalával együtt (ár,esetleg trehányul végzett munka, stb...)
-

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.3 GLS Következő autója? C5 kombi HDi lenne, ha bíznék még a márkában. De így inkább valami japán.
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)