A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara (1997-2004)

Xsara 2.0 VTS kupé 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Citroen Hibái, xsara, xsara picasso C5 I-II 99-2008ig

Szöveges ítélet

Citroen Hibái, xsara, xsara picasso C5 I-II 99-2008ig

Kedves Vásárló!
Ebbe az írásba azért fektettem energiát, hogy ne ülj fel a szopóróller-re, mert az összes PSA termék a mai napig szopás, használtan. A citroen rossz hírnevét egyértelműen az okozza, hogy nem tesztelnek eleget, és a W124 merci is azért lett híresen jó mert a 6. Tulajdonosánál is filléres dolgok mentek tönkre rajta. Na a citromnál nem így van, itt már a 2. Tulaj is szopik vele. Amit tudni kell és én éltem Nantesban ezért nagyjából tisztában vagyok vele, hogy kint nagyon jó a finanszírozás, meg alapból gazdagok a Frankok, a PSA épp annyit tesztel ami a törvényi kötelezettségeknek eleget tesz, nagyjából belövik az autóikat egy átlagos felhasználóhoz aki 3-4 évente cseréli az autót, és eddig szuper is a Francia autó baromi jó választás főleg egy jó motorral mert kényelmes jól gyorsul és nincsenek vele problémák!

Viszont az összetett CAN-BUS elektronika amit még 2020ra sem tudtak annyira felokosítani, hogy konkrétan megnevezze mi a rossz.. csak találgatsz, a rengeteg összesajtolt, elektromos doboz, a nyomtatott áramkör, a milliméterre kiszámolt kábelköteg nos ezeket nem tudod javítani, illetve valamennyire igen, de pl sok mindent roncsolással tudsz szétszedni, ezért is mondja a szervíz egy 2000ft-os alkatrészre, hogy csak kompletten tudja cserélni pl: kormánykapcsoló.. aminek a cseréje 100ezer ft. Vagy az ajtóban a milliméterre kiszámolt kábelköteg ami a 2 milliomodik kinyitás után fixen eltörik.. persze nyilván ezeket nem tudod belőni sem km-hez, sem évhez mert ha taxinak van használva lehet a 2. Évben elöjön ez a probléma, csak akkor még az autó garanciális és minimális darabot használnak taxinak.. szóval a nagy átlag az, hogy vesznek egy átlagot és úgy tervezik, hogy amint kifut a gariból pont nem érdekli a gyárat mi van az autójával.. sőt az első tulajt sem, ezért is van rémesen rossz hírneve a francia autóknak amik egyébként újonnan baromi jók, mert ami komfortot adnak azt a németek kb 4x szorzóval nyújtják, és ők sem használják tovább az autókat 4-5 évnél.. de valahogy még is szervezettebben átgondoltabban gyártáják le az autóikat, mert pontosan tudják hogy a márka jó hírét és a jó reklámot nem Günthner fogja adni aki a Lidl igazgatóhelyettese és havi 8000ezer eurót keres és 2 évente cserélgeti az Audit.. hanem azok a kis emberek akik megveszik 8 évesen az autót és használják 12-13 éves korukig és minimálisat kell rákölteni. Szívből mondom, és tapasztalatból, minden el fog romlani egy francia autón. Persze az elején az elektromos dolgok jönnek és a futóművel kapcsolatos gondok.. majd később a motor szerkezeti kopások, hengerfej, olajfogyás, katalizátor hiba.. és minden ok okozat..

Megcsináltatod a kábelköteget az ajtóban, megcsináltatod a kormánykapcsolót, lefingik pár szenzor a motortérben.. a szervizek 400ezres javítást akarnak rád erőltetni.. közben sehol semmi baja a fő alkatrésznek.. csak egyszerűen a can-bus-os szuperszámítógép annyira buta, hogy nem írja ki a pontos hibát, persze egy profi diagos akinek van lelkiismerete ki fogja nyomozni és pár tízezerből megcsináltatod, majd miután ezeken átmész.. boldog vagy, van egy fasza autód, ami kényelmes jól megy.. egyszer csak letérdel az autópályán.. letilt a motor.. 20-al el cammogsz a lehajtóig.. tréler majd szervíz ahol közlik hát a katalizátor (az okát nem tudják) behalt.. 150ezer.. hoppsz.. megint megáll az autó, áhh csak lambda szonda hiba.. csere gyárira 60ezer.. azta.. ismét megáll.. injektor csere 1es 2es 4es hengerbe.. 210ezer ft. Oké úgy gondolod nem lesz most már gond, alattad fog szétrohadni.. és megint megáll.. kicserélik a gyújtást a trafót a gyertyákat.. mész vele minden fasza.. egyszer csak megint ki írja antipollution fault... vagy Engine immo fault.. go szervíz.. nem tudják mi a baj, kutatod a szakikat.. közben gyomor ideggel indulsz el a másik utcán lévő pékségig is mert bármikor megállhat.. végül eladod és mondod hál isten soha többet szar franciát, pedig nem szar.. csak ennyire tervezték.

Jó tanács, ha kevés a pénz autóra 1m alatt, akkor a 2000es évek előtti autókat nézegesd, vagy japánt..bár azok is letudnak rohadni, de legalább nincs milliméterre kiszámolva a kábelköteg hossza, és sok minden egyszerűen van megcsinálva pl: kapcsolók direktbe kötve, nem pedig a számítógép vezérli... azokba még nem nagyon rakta CAN-BUS-t számítógépet, pár forrasztás és mehetsz tovább, pár fillér az alkatrész.. én ebből tanultam! 700ért vettem a xsarat, kb 1,2millát költöttem rá.. azóta van egy szalonból kihozott C5-ösöm is amit 4-éve hajtok és hibátlan, de lassan eladó sorba kerül, mert még egyszer nem ülök fel a francia szopóra, és a merciért nem fogok 15millát kifizetni mikor 5m-ért megkapom a C5-től ugyan azt. Persze, a citrommal nem tudsz vagánykodni, a csajoknak mint egy BMW-vel.. de hát ki akar vagánykodni, mikor van egy gyönyörű szép feleségem.

Minden jót, és a franciát csak újonnan!!!!!!

Hibalista

- Ajtó kábelköteg-bal-jobb, kormánykapcsoló, kábalköteg, immo-hiba.. torongycsapágy és a futóműben minden.. hátsó híd.. olajlehúzó gyűrű, katalizátor, trafó, gyertyák, lambda

Ide hordtam szervizbe

Maszke citroen és -M5 center- Maszke 3-asSzakszerv 1-es

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

nem szeretném őket minősíteni

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ignis Következő autója? C5 aircross
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara 1997

További ítéletek (348 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)